Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
23. juuli 2003 12:18
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg

Suverallil purustati rekordeid

 Loe lisaks
Rahvaralli punktiseis pärast 2003. a 3. etappi

Karlis Betins: Autol on 280-hobujõudu

Jaan Mölder: Rada oli väga hea

Suveralli võitsid Margus Remmak - Margus Kiiver

Ekipaaži Pukk - Kütimaa sõit lõppes võsas

Homme algab Vasalemmas Suveralli

Suveralli 2003 lisakatsete kirjeldused

Viiendat hooaega toimuv Suveralli algab laupäeval

 Foto: Rando Aav
Viies juubeliralli on selleks korraks edukalt selja taha jäänud. Suure tolmu raja ääres pesi maha vihm, ning ka kohtunikud on oma autod juba enam vähem puhtaks küürinud.

Võistluse heal tasemel läbi viimise eest hoolitsesid seekord kahel päeval kokku 63 ametnikku ja kohtunikku ning 3 kiirabi brigaadi 6 töötajaga. Kogu projekt nullist kuni võistluste lõpuni kestis ei rohkem ega vähem kui kuus kuud, tegeles sellega pidevalt kolm inimest.

Seda enam on rõõm tõdeda, et osalejaid tuli seekord kokku esimest korda nn tänapäeva rahvarallile üle saja - kokku oli stardis autosid 109 - number, mis tekitas imestust ka Läti televisioonis, kes populaarse autospordisaate Nr 1 toimetajad ka Vasalemma saatsid. Mida filmiti, saab vaadata siit. Samuti oli kohal ka Are Eller ja Mootorite Maailm, saade ise küll suvepuhkusel, kuid tasub jälgida saatekava.

Null-autodel olid kaardilugeja kohtadel seekord kaasalööjad Kadi Toom, kes sõitis koos Martin Toomiga ja Mikko Maltis, kes osales koos Harri Rodendauga. Kahjuks sai Mikko tunda ka autospordi pettumuse poolt, kui auto pärast esimest ringi töölepingu üles ütles. Algselt tulema pidanud Koit Toome seekord kahjuks tulla ei saanud - kontserttuur võttis oma aja.

Kõige kiiremaks läks ilmselt enne rallit Jaanimäe meestel, rada valmis sellisel kujul alles kaks päeva enne sõitu, kuid pidas vastu üllatavalt hästi. Ka ei olnud probleeme sel aastal külavahelt tolmuteid läbides -võistlejad kuulu järgi käitusid igati viisakalt ning pahandavaid kõnesid sel aastal ei olnud. See näitab vaid ühte - rahvaralli kultuur on arenev ja seda paremuse poole.

Memuaarid rajalt

Kui sõitjatel on oma pajatused ja jutustused, mis rajal juhtus ja kuidas kellegil erinevad puud ja põõsad üle tee jooksid, siis siinkohal tooks ära mõned seigad korraldaja poolelt.

Vana sapakas, mis korraldajale ootamatult stardiväljakule ilmus, ei olnud kuidagi seotud liiklusohutuse ega hirmutamisega. Kolm päeva enne võistlust sai veetud rajale rehve ning revideeritud kohalikke veesilmi, et näha kohapeal olevate rehvide hulk. Ilmselt kõrvaltvaatajad arvasid, et oleks paslik lisaks rehvidele puhastada ujumiskoht ka sapakast ja nii ta sinna sattus. Selline initsiatiiv on vägagi teretulnud, kuid ajastus oli veidi vale...

Kui vaadata tagasi eelmisele viiele aastale, siis kentsakaid juhtumisi on ette tulnud igasuguseid. Šikaanide paigutamisel on kraavist välja lükatud ka rajameistri enda autot, mäletamist mööda oli tegu Suveralli 2001 rajaga ja Manniva katsega. Lihtsalt tahtsime proovida, kas vahemaa rehvide vahel on õige. Ei olnud.

Aasta varem sai koos tollase rajameistri Raul Kulgeveega sõidetud raja mõõtmisel kusagil Kehra ja Piibe maantee soode vahel, kus lähim asustatud koht kilomeetrite kaugusel ning autosid liikus ehk päevas kaks, ning üllatus seda suurem oli kui politsei meid kinni pidas ja dokumente uuris. Selgitused, mida me seal teeme ja lisaks mustand rajalegendist tekitasid vist ainult kahtlusi juurde. Pärast pikemat seletamist, et tegemist ei ole planeeritud rööviga, pääsesime sealt siiski edasi. Rahvaralli rada sealt hiljem läbi ei läinud.

Ja ega ka rajameistrid eksimatud pole - Aegviidu polügonil ringi sõites suutsime gloobuse nii sassi ajada, et kokkuvõttes raja tegemise asemel püüdsime dziibisafariks kujunenud ürituselt kuidagi metsast välja tulla. Igatahes Piibe maanteelt alustatud sõit kulmineerus metsast välja ronimisega Loksa teeotsa lähistel Narva maanteel.

Aastal 2000 toimus mäkketõus Jõelähtme läheduses ning paar päeva enne sai kohtunikele näidatud tööpõldusid, kus keegi midagi tegema pidi. Tee viis sõna otsese mõttes võpsikusse. Minnes polnud probleeme, kuid tagasi tulles pidime kergelt punastades koputama ühe kaubiku uksele, et meeldivalt aega veetnud paarike vabastaks "tee". Nimelt oli üks kohalik Vasja oma Aphroditet sinna õnnistama tulnud ja ei saanud mitte aru kuskohast korraga tuli kaks autot ja kaheksa meest.

Kui keegi mäletab veel, milline nägi välja Suveralli 2001 esikaas, siis sama fotoseeria pildistamisega fotograafil ununes üks oluline seik, kui keset teed pildistas eemalt läbi vee kihutavat autot - nimelt tee pealt ära minna. Raulil oli tõsine tegemine et temast seal mööda manööverdada.

Ja mitte vähe pole seikasid, kus finiši ajavõtu ees jääb seisma võistlusauto, lootes saada aega kaardile, omal alles finišijoon ületamata ning tegelik märkimine toimub Stop-märgi juures. Tänavusel Suverallil suutis üks kihutaja esimest korda hoo maha võtta alles paarsada meetrit peale Stop-märki. Siinkohal tahakski meelde tuletada vana põhitõde - enne võistlema tulekut tasub läbi lugeda juhend ja määrustik ning teha selgeks, mis mingi märk tähendab.

Suveralli meeskond tänab kõiki võistlejaid ja kaasaelajaid - ilma teieta poleks võistlus saanud läbi viie aasta toimuda ega areneda. Samuti tänu kõikidele kohtunikele ja ametnikele, kes rämedat tolmu trotsides tegid oma tööd väga hästi.
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia