Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Suverallil purustati rekordeid
|
Loe lisaks |
|
|
Viies juubeliralli on selleks korraks edukalt selja taha jäänud. Suure tolmu raja ääres pesi maha vihm, ning ka kohtunikud on oma autod juba enam vähem puhtaks küürinud.
Võistluse heal tasemel läbi viimise eest hoolitsesid seekord kahel päeval kokku 63 ametnikku ja kohtunikku ning 3 kiirabi brigaadi 6 töötajaga. Kogu projekt nullist kuni võistluste lõpuni kestis ei rohkem ega vähem kui kuus kuud, tegeles sellega pidevalt kolm inimest.
Seda enam on rõõm tõdeda, et osalejaid tuli seekord kokku esimest korda nn tänapäeva rahvarallile üle saja - kokku oli stardis autosid 109 - number, mis tekitas imestust ka Läti televisioonis, kes populaarse autospordisaate Nr 1 toimetajad ka Vasalemma saatsid. Mida filmiti, saab vaadata siit. Samuti oli kohal ka Are Eller ja Mootorite Maailm, saade ise küll suvepuhkusel, kuid tasub jälgida saatekava.
Null-autodel olid kaardilugeja kohtadel seekord kaasalööjad Kadi Toom, kes sõitis koos Martin Toomiga ja Mikko Maltis, kes osales koos Harri Rodendauga. Kahjuks sai Mikko tunda ka autospordi pettumuse poolt, kui auto pärast esimest ringi töölepingu üles ütles. Algselt tulema pidanud Koit Toome seekord kahjuks tulla ei saanud - kontserttuur võttis oma aja.
Kõige kiiremaks läks ilmselt enne rallit Jaanimäe meestel, rada valmis sellisel kujul alles kaks päeva enne sõitu, kuid pidas vastu üllatavalt hästi. Ka ei olnud probleeme sel aastal külavahelt tolmuteid läbides -võistlejad kuulu järgi käitusid igati viisakalt ning pahandavaid kõnesid sel aastal ei olnud. See näitab vaid ühte - rahvaralli kultuur on arenev ja seda paremuse poole.
Memuaarid rajalt
Kui sõitjatel on oma pajatused ja jutustused, mis rajal juhtus ja kuidas kellegil erinevad puud ja põõsad üle tee jooksid, siis siinkohal tooks ära mõned seigad korraldaja poolelt.
Vana sapakas, mis korraldajale ootamatult stardiväljakule ilmus, ei olnud kuidagi seotud liiklusohutuse ega hirmutamisega. Kolm päeva enne võistlust sai veetud rajale rehve ning revideeritud kohalikke veesilmi, et näha kohapeal olevate rehvide hulk. Ilmselt kõrvaltvaatajad arvasid, et oleks paslik lisaks rehvidele puhastada ujumiskoht ka sapakast ja nii ta sinna sattus. Selline initsiatiiv on vägagi teretulnud, kuid ajastus oli veidi vale...
Kui vaadata tagasi eelmisele viiele aastale, siis kentsakaid juhtumisi on ette tulnud igasuguseid. Šikaanide paigutamisel on kraavist välja lükatud ka rajameistri enda autot, mäletamist mööda oli tegu Suveralli 2001 rajaga ja Manniva katsega. Lihtsalt tahtsime proovida, kas vahemaa rehvide vahel on õige. Ei olnud.
Aasta varem sai koos tollase rajameistri Raul Kulgeveega sõidetud raja mõõtmisel kusagil Kehra ja Piibe maantee soode vahel, kus lähim asustatud koht kilomeetrite kaugusel ning autosid liikus ehk päevas kaks, ning üllatus seda suurem oli kui politsei meid kinni pidas ja dokumente uuris. Selgitused, mida me seal teeme ja lisaks mustand rajalegendist tekitasid vist ainult kahtlusi juurde. Pärast pikemat seletamist, et tegemist ei ole planeeritud rööviga, pääsesime sealt siiski edasi. Rahvaralli rada sealt hiljem läbi ei läinud.
Ja ega ka rajameistrid eksimatud pole - Aegviidu polügonil ringi sõites suutsime gloobuse nii sassi ajada, et kokkuvõttes raja tegemise asemel püüdsime dziibisafariks kujunenud ürituselt kuidagi metsast välja tulla. Igatahes Piibe maanteelt alustatud sõit kulmineerus metsast välja ronimisega Loksa teeotsa lähistel Narva maanteel.
Aastal 2000 toimus mäkketõus Jõelähtme läheduses ning paar päeva enne sai kohtunikele näidatud tööpõldusid, kus keegi midagi tegema pidi. Tee viis sõna otsese mõttes võpsikusse. Minnes polnud probleeme, kuid tagasi tulles pidime kergelt punastades koputama ühe kaubiku uksele, et meeldivalt aega veetnud paarike vabastaks "tee". Nimelt oli üks kohalik Vasja oma Aphroditet sinna õnnistama tulnud ja ei saanud mitte aru kuskohast korraga tuli kaks autot ja kaheksa meest.
Kui keegi mäletab veel, milline nägi välja Suveralli 2001 esikaas, siis sama fotoseeria pildistamisega fotograafil ununes üks oluline seik, kui keset teed pildistas eemalt läbi vee kihutavat autot - nimelt tee pealt ära minna. Raulil oli tõsine tegemine et temast seal mööda manööverdada.
Ja mitte vähe pole seikasid, kus finiši ajavõtu ees jääb seisma võistlusauto, lootes saada aega kaardile, omal alles finišijoon ületamata ning tegelik märkimine toimub Stop-märgi juures. Tänavusel Suverallil suutis üks kihutaja esimest korda hoo maha võtta alles paarsada meetrit peale Stop-märki. Siinkohal tahakski meelde tuletada vana põhitõde - enne võistlema tulekut tasub läbi lugeda juhend ja määrustik ning teha selgeks, mis mingi märk tähendab.
Suveralli meeskond tänab kõiki võistlejaid ja kaasaelajaid - ilma teieta poleks võistlus saanud läbi viie aasta toimuda ega areneda. Samuti tänu kõikidele kohtunikele ja ametnikele, kes rämedat tolmu trotsides tegid oma tööd väga hästi.
|
|
|
|