Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
22. juuli 2003 20:06
Loe kommentaare (2)
Trüki lehekülg

Karlis Betins: Autol on 280-hobujõudu

 Foto: Rando AavSuverallil osalenud Karlis Betins selgitas rally.ee online ralliajakirjale põhjuseid, miks tema juhtud Toyota Celica finišisse ei jõudnud. Veel rääkis Riiast pärit rallimees oma suhtest autospordiga.

Suverallil viiendal kiiruskatsel jättis Toyota Celica raja äärde ekipaaži Karlis Betins - Baiba Grundsteine. Betinsi sõnul lõppes võistlus neile kommutaatori rikke tõttu. "See polnud mul esimene kord nii," oli Betins nördinud, "tavaliselt mul on vähemalt üks kommutaator varuks kaasas, aga sel korral läks lollisti, kuna unustasin varuks kaasa võtta."

"Süütega oli meil ka mingi jama, osa jõust läks kaduma," märkis teistkordselt Suverallil osalenud Betins.

Millal tekkis huvi autospordi vastu?

Ralli hakkas mind huvitama, kui olin 12-aastane. Tuleb tunnistada, et üheks huvi suurenemise põhjuseks oli see, et mitmed autoralli etapid toimusid mu vanemate suvila lähedal.

Kuna võistlustel osalema hakkasid?

Kui sain juhiloa, siis hakkasin sõitma autoga IZ 412, mis oligi ühtlasi minu esimene võistlusauto. Osalesin selle sõidukiga Läti amatöörrallidel, aga tulemused polnud just kiiduväärt.

Ja edasi sai sinust Celica fänn?

Jah, järgmine auto oli turbomootoriga neliveoline Toyota Celica ST165. Minu teadmistmööda on see auto ehitatud spetsiaalselt asfaldil sõitmiseks. Et see Celica oli üsna madal, tekkis mul tõsiseid raskusi kruusateedel sõitmisega...

Siis vahetasin vana auto välja Toyota Celica ST185 vastu, mis peaks olema nn Carlos Sainz edition. See auto on ehitatud ning seadistatud kruusasel pinnasel sõitmiseks. Ja nii alustasin selle autoga Lätis rallidel osalemist.

Pärast mõnda toimunud etappi leidsin, et sellel Celical kipub võimsust väheks jääma. Väikese täiendusena lisasin GEM ECU, uued sportvedrud...

Autol on N-rühma mootor?

Jah, aga piirajata. Praegu on autol 280-hobujõudu ja väändemoment 430 Nm. Võib vist öelda, et jõudu on nüüd autol piisavalt, ent mu käed kipuvad lühikeseks jääma.

Milline on sinu rallisõitja karjäär?

Esimene ralli, millel osalesin, oli Läti amatöörralli Milzis 2000. Seejärel startisin Eestis 2002. aastal Suverallil, kuid siis olin kaardilugeja rollis. Pärast seda rallit mõistsin, mida tähendab hästi organiseeritud ralli.

Pärast Suverallit organiseeriti Lätis analoogne võistlus, mis kandis nime Talsi 2003. Arvan, et see on parim amatöörralli, mis Lätis iial korraldatud.

Kas osaled sel aastal ka sportrallil?

Tõsi. Olen kaardilugejaks Vidzeme rallil Martinsi (Balodis - toim.) autos, piloodiks seal üks tema mehaanikutest. Seda, kas ja kus Martins sõidab, ma ei oska öelda, aga tean, et tal on nüüd uus hobi - golf!

Vaatamata sportrallil kaardilugemisele, eelistan olla pilooditoolis rahvarallidel!



Lühidalt


Nimi: Karlis Betins
Sünniaeg: 23.12.1981
Elukoht: Riia, Läti
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia