Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Viiendat hooaega toimuv Suveralli algab laupäeval
|
Loe lisaks |
|
|
Laupäeval, 19. juulil antakse Vasalemmas start Suverallile, mis tähistab oma esimest väikest juubelit. Võistluse korraldaja sõnul on eeltööd suuremas osas tehtud ja järjekorras viies sõit saab alata.
Suverallide ajalugu ulatub aastasse 1999, kui Muuga sadamast anti start toona vaid noorteralli meistrivõistluste sarja kuuluvasse Noorte Suverallile 1999. Võistlejaid oli siis stardis seitse, kuid seda pingelisem võitlus käis esikoha nimel. Rallirada läbis Üksnurmet, Vasalemmat, Männikut ja õhtuks oldi Muuga sadamas tagasi.
Ralli võitjateks tulid Mitsubishi Coldil võistelnud Kert Uus koos Jaan Melsasega. Rallil oli kasutusel ka null-auto, mille roolis Raul Kulgevee ja kaardilugeja kohal esimese osa rallist Dea Martinjonis Kroonikast ning ralli teisel poolel Janika Sillamaa. Sellest sai Suveralli traditsiooni, et null autodes osalevad alati tuntud inimesed, kes autospordiga pole varem kokku puutunud.
Aastal 2000 oli rada avatud ka rahvaralli sõitjatele. Starti tuli üle kolmekümne sõitja, kes kõik pidid taas tunnistama noore Kert Uusi paremust. Nullautoks oli seekord spetsiaalettevalmistusega Toyota Celica 4WD Turbo, roolis mitmekordne noorteralli Eesti meister Raul Kulgevee, kaarti lugemas TV3 ekraanilt tuttav Sirje Eesmaa.
Aastal 2001 püsis stardipaik muutumatuna Muuga sadam võõrustas taas rahvarallureid, keda startis üle viiekümne ekipaaži. Ralli ise õigustas oma nime üle 30 kraadi kuuma polnud just kõige lihtsam sõitjatele, ega ka korraldajatele. Sõit toimus suunal Kuusalu-Kehra-Voose-Muuga. Ralli sai ka oma esimese katuse Ivo Tsetõrkin vajus väikese hoo pealt katusele ja oli sunnitud võistluse katkestama. Kohe järgmisel katsel tabas korraldajaid taas halb üllatus suure kuumaga ütlesid üles kellade tablood, mille pärast jäi ära viies katse. Nullautodes said rallimõnusid nautida Pearu Paulus, Margus Kiiver ja Sigrid Hartmann.
Ralli võitjateks tulid Eero Nõgene Urmas Kibur Subaru Imprezal, võites teist kohta vaid 0,3 sekundiga.
2002. aastal muutus ralli keskus. Muuga sadama asemel anti start Vasalemma rallikrossi rajalt, tingituna Kuusalu ümbruses eelmisel sügisel vaadatud teede halvast olukorrast, ning materjali oli ralli tegemiseks radade näol suhteliselt raske juurde leida.
Esmakordselt oli Eestis toimuv rahvaralli Läti sama sarja MV etapp. Osavõtjaid tuli rajale 87, mis oli omamoodi rekordiks. Kogu ralli kohta võib öelda, et seekord õnnestus sõit nii, nagu korraldajad olid seda ette näinud.
Ralli üldvõit läks Kert Uusile, kes osales EAL-i eriloal 4WD sportautoga. Rahvarallis said esikoha taas Eero Nõgene Urmas Kibur. Ralli magnetiks kujunes 4-kilometri pikkune Vasalemma katse, mida sõitjad läbisid kolm korda. Nii mõnelgi võistlejal olid katse lõpus käed sõlmes ja pisar silmas tegemist oli tõsise väänamisega.
Null-autodes olid sedakorda Eda-Ines Etti ja Margus Kiiver.
Peale rallit sai korraldustiimiga tõsiselt mõeldud järgmise aasta suhtes kas leiame motivatsiooni ja vahendeid, et sõitu korraldada, ning tänaseks võime öelda rada on paigas ja suurem osa eeltööst tehtud.
Tänavu toimuva võistluse korraldus on alanud oluliselt varem, kui eelmistel aastatel, ning loodame, et suudame seekord pakkuda uut kvaliteeti. Kogu rada kulgeb juba tuttavatel teedel, lisandunud on Jõgisoo katse ning Jaanimäe on saanud kaks korda pikemaks.
Et saada täit mõnu ja ralli-fiilingut, on korraldajad organiseerinud kohale stardikellade süsteemid, mis kasutusel ka Eesti autorallidel.
Reede õhtune testikatse ongi mõeldud kelladega tutvumiseks, tesikatsena kasutusel olev lõik ei ole laupäeval katsena kasutusel. Teekatteks asfalt.
Palve võistlejaile kellel vähegi võimalik, tehke mandaat reedel ära, et laupäeva hommikul ei tekiks suuremat ummikut mandaati ja tehnilisse komisjoni.
Ralli toetajad: Ramirent, Stokker, Sign Systems, Mobil, BMW sõidutreening. Koostööpartnerid: Kuku raadio, Tehnikamaailm, Gravex Balti ja rally.ee online ralliajakiri.
|
|
|
|