Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
jääraja rehvid
Autor: ennsups 20.10.2013 11:11
kuidas sa conti rehvi saad mitte töödelda.sõidad natuke ja nael ronib välja,üle mõõdu.käiad maha ja ongi töödeldud.mõnel rehvil tuleb kiiresti väljapoole.sõidad trennis naelad välja ja paned võistlusele alla.ja nii iga ring,kui on raha.Ja need rehvid pole töödeldud.Nn.ebavõrdsus on ju alati.võrdsus on siis kui on ühe tüübi lamellrehvid.Ja jälle ei sobi kõigile.autosport on juba niisugune.

selgituseks
Autor: Raiks 10.12.2013 18:56
Eesti keeles võib sõnadel tõesti olla erinevaid vasteid ja tähendusi kuid vajadusel palun tuua asjasse puutuvaid selgitusi ÕS-st. Arvväärtuste puhul asi ikka nii ei ole, et näiteks arvväärtus kuni 100-ni tähendab ka 100-t. Lisaks võiks selgitada, mida tähendab nõuetes lause: „Ülejäänud rehvidel kuni 150 naastu.“ Millistel rehvidel siis 150 peaks olema ja miks üldse selline 150-ne jutt kui sellise naastu arvuga rehve kas ei ole üldse olemas või neid ei tohi ikkagi kasutada? Ise olete oma sõnakasutusega tekitanud olukorra, kus asi ei ole selge. Samuti ei ole asi üheselt selge hakapelliita8 kasutamise osas v.a. juhul kui meiz ei esinda ERK-d.

Autor: meiz 10.12.2013 20:56
ei esinda ma kindlasti ERK-d.
näiteid ÕS-ist juba tõin. hea pealkiri oli täna lehes: "PPA koondab kuni 30 inimest". et siis taolise loogika järgi võiks PPA koondada 1-29 inimest?
aga ÕS-i link siis siia: http://www.eki.ee/dict/qs/index.cgi?Q=kuni&F=M

„Ülejäänud rehvidel kuni 150 naastu.“ jah, see on suht tobedalt välja kukkunud, aga arusaadavalt on koostaja silmas pidanud 18-..." tolliseid rehve, sest 1-17" on ära kirjeldatud. seadusega tekib siin tõesti vastuolu. ühinen kriitikaga, aga asja sisu see ei muuda. samas võistleja, kes sõidab jäärajal tuleval hooajal 18" ja üles rehvidega võiks siis ju rõõmustada :) (kui palju neid üldse on?) saab laduda endale reeglipäraselt kuni 150 naastu rehvile, ikka parem kui 130. HKPL8, kui see tõesti on 190 naastu, aga ikkagi veel ei sobi.
btw, kas keegi saab linkida lehe, kus on kirjas HKPL8 naastude arv?

veel
Autor: Raiks 10.12.2013 21:50
Jään arvväärtuste juures eriarvamusele ja ega mitte asjata ei kasutatud vanas LE märke <= ja uues LE-s sõnastust „rehvis, mille velje läbimõõt on suurem kui 13", kuid ei ole suurem kui 15" – 110“ versus meie juhendi „kuni 15 – 110“. Kindel on see, et tegu ei ole LE-st ühese ülevõtmisega vaid ise väljamõeldud reglementatsiooniga, mis kindlasti kohati ei ole arusaadav ja on vaieldav – see aga ei oleks tohtinud ju eesmärk olla. Jääb mulje, et ettepanekuid ERK ei kuula ega koonda vaid käsitleb asju nagu nemad õigeks peavad ja ei vaevu ühelgi viisil seda kellelegi selgitama. Ja see on viinudki olukorrani, kus võistlejatel pole kuskil mujal oma arvamust avaldada kui siin foorumis. Hea kui nendest juttudest siin tuleviku tarbeks ka kasu oleks. Minu poolt kõik

to:meis
Autor: pran 11.12.2013 09:49
Sa hirmsasti kaitsed juhendit, kuid oma näidetega ajad asja veel segasemaks.

Sa kirjeldad olukorda, et HPL8-st kolmnekümne naela välja tõmbamine on vastuolus liiklusseadusega, aga näiteks continentalile aukude juurde puurimine ja 150naela liimimine vastab LE-le. Imelik arusaamine sul.

Naelte arvu teema on juba põhimõtte küsimus. Kui lubada LE-st erinev arv naelu, siis äkki oleks mõistlikum kehtestada üldse monorehv. Kui käiamise ja liimimise võiks veel kuidagi ära kannatada, siis aukude puurimine ja lisanaelte juurde liimimine läheb rahvaspordi jaoks kindlasti juba liiga spetsiifiliseks. Vähemalt minu arvamus.

Täna on juhend selline nagu ta on ja kuna oli kohati arusaamatusi, siis juhendi koostaja oleks võinud arusaadavuse pärast asju kas või siin foorumis selgitada, et nii ja naa ja see aasta on nii ja kogu lugu, tehke ettepanekud ja järgmisel aastal kaalume ja otsustame uuesti. Lihtne ju

Autor: meiz 11.12.2013 10:24
kui midagi segasemaks ajasin, siis palun küsi täpsustust, seletan meelsasti.

ei kirjeldanud taolist olukorda kusagil, mis teises lõigus välja tõid. naastude arvu kohta ma küsiks ikkagi mingit linki, et kust see info pärineb, kui mitu naastu näiteks HKPL8-s on. tegelt continentali kohta võiks ka olla. mitte, et ma arvaks, et seal ei ole selline arv, aga siis oleks mingi faktiline alus, millega saaks ERK-ga ka diskuteerida.
kas siin on keegi, kes sõidab jääradasid 18" või suurema rehviga? et see 150 naastu üldse võiks teemaks tulla?
ma ei ole enam tõesti juba aastaid jääradadega tegelenud ja ERK-ga suhelnud, aga mul ei ole mingit probleemi nendega kontakteeruda ja nendega seda arutada. see rally.ee on pmst juba tükk aega varjusurmas ja siin herneid ninna tõmmata ja loota, et keegi siia midagi seletama tuleb on suht mõttetu. miks te näiteks tqhq.ee-s ei jaura sel teemal?

Autor: meiz 11.12.2013 10:36
miks ma siin sõna võtan, on see, et ma olen kunagi tõesti seotud olnud otsapidi selle teemaga ja ma enam-vähem tean, kust ja mismoodi mingid asjad tulevad. tean ka, miks monorehvi ei tule jne.
ja ma ei võtaks seda juhendi kirjutamise teemat nii traagiliselt. siin joonistub eriti eredalt välja, kuidas igaüks võib tahtmise korral teksti lugeda nii, kuidas tema tahab seda näha. omistades sõnadele omale selgeid tähendusi jne. suurem osa saab ju aru, mis öelda on tahetud ja sellisel juhul tulebki lähtuda tervest mõistusest, mitte otsida backdoori, kuidas millestki mööda hiilida ja endale eelis võita.
ja siin eespool on ka välja toodud ERK vastus, et sel aastal on nii ja kogu lugu. HKPL8 ei ole lubatud.

kui küsida-öelda on, andke tuld, võin ERK-i eest tule enda peale võtta. :)

rehvidest
Autor: mp 12.12.2013 09:10
Natuke liiga palju emotsiooni. Mina ostan rehvid siis, kui asjad lõplikult selged. Tavaliselt nädal enne esimest võistlust.
Soovitus: Kõik ei loe rally.ee-d ega uuri seadusi piinliku täpsusega. Inimesed ei pruugi aru saada miks poes müüdavat hakkapeliita rehvi kasutada ei tohi. Äkki peaks selle kohta eraldi büljetääni tegema.

Jah
Autor: morelos 12.12.2013 11:13
Asjad lõplikult selged peaks ikkagi olema ennem võistlusi. On palju kohti reeglites, mida saaks teha palju ühesemalt mõistetavaks. Ka Pikkof Kirjutas eelmise hooaja lõpus pika kirja oma ideedega, mida saaks paremaks teha. Siin samuti on pakutud välja ideid, aga see ei jõua ilmselgelt õigete inimesteni või ei taheta reegleid muuta. Ma ei tea mis on põhjused, aga on nagu on. Puudub täielikult kanal kustkaudu asju arutada või ettepanekuid teha (see võib ka tahtlik olla :D ). Aga leian, et rahvasport on just see, kus kõik ei pruugi reeglitest aru saada ja vajaks juhendamist ningi üheselt mõistetavaid reegleid.Eriti peaks eesmärk olema kulude all hoidmine (see rehvimeistrite soosimine seda aga ei ole). Saime jah lõpuks vastuse HKPL8 kohta, et see on keelatud ja minuarust on see isegi hea ja vähendab igasugu rehvimeistrite võimalusi. Nüüd jääb endiselt continentaal, millega on võimalik kiirelt sõita ilma rehvi näppimatta. MUIDUGI SELGUSE MÕTTES OLEKS HEA SEE REHV KA BULLETÄÄNIGA KEELATA!

Autor: meiz 13.12.2013 09:51
vabandan nüüd oma võhiklikust, aga mispärast see conti tuleks keelata? kas sellepärast, et sellega on võimalik kiiresti sõita? või et see ei vasta reeglitele? hetkel ei saanud täpselt aru.
väidan, et reeglite piires rehvi näppimisega on võimalik ka master nordic2 kiirelt sõita. keelaks ka selle?
isiklikult pean rahvasportlastest igati lugu ja ei pea neid tuhmimateks kriitideks, nagu siin eespool näha, siis suudetakse väga komakohti taga ajada. aga asi võiks palju lihtsam olla. reeglid on olemas, kes aru ei saa, küsib. küsib sealt, kes juhendid kirjutas. kes ei saa aru ja ei julge küsida või ei taipa seda teha, saab võistluspäeval tehnilises teada. ei ole rahvasport halvem ega parem, üks sport kõik ning see on sportlase kohus endale asjaolud selgeks teha.
aga ma kirjutan siis ERK-i ja palun teha täpsustused. pole probleemi.

ei.mitte conti keelata.
Autor: morelos 13.12.2013 11:06
minu vastus oli ju eelmisele postitusele.Sai natuke pikk teine ja see ilmselt siin segadust sul tekitas :D. ikka selguse mõttes nokian hkpl8 ka reeglites ära keelata.

Ja veel
Autor: morelos 13.12.2013 11:33
Ennem kui keegi mu Eesti keele kallal norima hakkab (telefoniga on raske kirjut). Ei mõelnud ma ka seda, et rahvasportlased kuidagi juhmid oleks, mõtlesin eelkõige just alustavaid noori jne. Siingi foorumis, kui mõni noor julgeb midagi küsida, siis "targad" teevad talle kohe selgeks, kui "targad" nad on ja kui loll on tema küsimus ning vastus jääb ikkagi saamata. Kõigi isad ei ole autospordiga kokku puutunud, ega oska ise nõu anda ja seda ma mõtlesing,i et oleks vaja kohta, kust saaks õigeid vastuseid. (kindlasti ka sellest loetakse nüüd midagi valet välja). Samuti sai ka meie poolt erk-i kirjutatud. Aga on, nagu on ja tuleb, mis tuleb. Põhiline, et jääd tuleks ja sõita saaks :D.

jan
Autor: jan20 13.12.2013 12:00
Lugesin TM selle aasta rehvitesti läbi ja ei tundu küll, et hakka8 mingi nii imerelv oleks võrreldes teiste tegijatega. Lollus on keelata ära legaalset tänavarehvi. Eriti kui keegi pole veel sõitnud ega testinudki seda õigetes oludes meie maal.
Pigem võtku autod ette tehnilises, mitte ärgu pigistagu silmi kinni, eriti 4wd

rehvid
Autor: rtc 13.12.2013 12:48
Milleks seda hkp8 teemat üldse ikalt arutada , naelu on seal rohkem kui lubatud ja seetõttu on selle rehviga võistlemine keelatud , väga lihtne . Ja kes juba need ära ostis siis palju õnne , et ei suutnud enne reegleid endale selgeks teha .

pakub huvi jan20 postitus
Autor: morelos 13.12.2013 18:47
jan20, mida sa täpselt mõtled selle tehnilises autode ette võtmisega ja miks just eriti 4wd?
pakub huvi sest hetkel ei saa ma aru mida sa mõtled.

...
Autor: Tarmop 13.12.2013 19:40
8 lubamise esimese sammuna peaks keegi (alustuseks näiteks maaletooja Vianor, kelle huvides peaks see samuti olema) kõigepealt võitlema natuke EV-ga, et EU regulatsioonid väiksema viivitusega, kui kaks aastat ka meie määrustes kajastuks. Enne kui seda tehtud ei ole, ei saa ERK komiteele etteheiteid teha, miks nad illegaalsete rehvidega sõita ei luba. Müüakse ju (on lubatud) poes ka radariavastajaid, aga kasutamine on karistatav.

4wd teemal
Autor: rosenberg 14.12.2013 11:01
küsiks mis nende 4 wd masinatel tehniliselt siis nii viga et jäärajale ei kõlba ?

ASI NIIPIDI
Autor: rosenberg 17.12.2013 18:36
Tere, Nokian Hakkapeliitta 8 vähendatud torkejõuga naastu tehnoloogiat kasutavate talverehvide kasutamine on Eesti seadusandlusega kooskõlas. MKM määrus nr 42, millega täna vastuollu minnakse on muutmisel ja kõnealune muudatus on eelnõusse lisatud. Lugupidamisega,Taaniel Tigas Tehnoosakond Peaspetsialist

Kerge vasturääkivus vms?
Autor: jeff01 17.12.2013 21:33
...kasutamine on Eesti seadusandlusega kooskõlas.
vs.
MKM määrus nr 42, millega täna vastuollu minnakse

Võib tunduda tähenärimisega aga just seda tulebki teha, trahvi saad ju minutipealt kui mingi märgi vastu eksid.

Mina ei loe siit muud välja, kui seda, et hetkel on HKPL 8 MKM määrus nr 42ga keelatud rehvide nimekirjas.

.
Autor: rosenberg 19.12.2013 10:27
nii ongi hetkel need keelatud kuni seaduse muutmiseni .

rehvid
Autor: ojala2 01.01.2014 16:35
uurisin juba oktoobris , Sepp vastas et team arvates on lubatud , kui tänaval tohib siis rahvaspordis ka. Küsisin ka Karmo käest - kuna hakkapeliita 8 on saanud eriloa lisada rohkem naelu ( ei riku teekatet ) , ning eesti seaduses on konkreetne arv naaste , siis oodatakse maanteeameti erimäärust. karmo arvas see hetk et see peaks lähiajal ka tulema, vähemalt kui maanteeamet juba annab selge märke et antud muutadus on pleneeringus , siis lubatakse kohe ka rahvasporti.

| 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
29.04.2024
Eesti rallikrossisõitjad saavutasid Eesti ja Balti sarja avaetapil viis esikohta
Artikli juurde
02.05.2024
Eestlased võistlevad Kanaaridel Euroopa meistrisarja etapil
Artikli juurde
01.05.2024
Võru ralli jääb majanduslikel põhjustel ära
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
28.04.2024 16:04
Est Rx 1. Etapp Raassilla (0)
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia