Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
jääraja rehvid
Autor: ennsups 20.10.2013 11:11
kuidas sa conti rehvi saad mitte töödelda.sõidad natuke ja nael ronib välja,üle mõõdu.käiad maha ja ongi töödeldud.mõnel rehvil tuleb kiiresti väljapoole.sõidad trennis naelad välja ja paned võistlusele alla.ja nii iga ring,kui on raha.Ja need rehvid pole töödeldud.Nn.ebavõrdsus on ju alati.võrdsus on siis kui on ühe tüübi lamellrehvid.Ja jälle ei sobi kõigile.autosport on juba niisugune.

.
Autor: kristo97 28.10.2013 01:26
Kristo Selleke olen, 2013 a noorte 1 koht
Taavi Liisiga nõus, sõitsin ka originaal Contiga ja ilma töötlemiseta ja oli võimalik sõita head aega.
EKV esimeseks etapiks oli esisillal 2 uut conti, millega kodus põllupeal paar ringi tehtud, taga kaks 2012 aasta conti, nende rehvidega sõitsin kuni EKV neljanda etapini, selleks ajaks oli esisillal ühest rehvist 42 naastu väljas teisest 46.
Neljandaks etapiks sai esisillale 2 uut conti ja eelmised 2 " uut " läksid taha.
Öelda tahan seda, et originaal rehviga on võimalik hästi sõita küll, ilma viilimsie jms.

.
Autor: mait152 04.11.2013 10:14
Minu arust selline igasugune kemplemine rehvide ümber on mõtetu, olgugi mis reeglid on, ikka leitakse mooduseid kas midagi uut kohalikel inseneridel aretada ja reeglitest mööda hiilida või kui reeglid saavadki olema sellised, et kõik oleks võrdses, siis usun, et väheneb rehvide kontrolli osakaal. Selle tõttu, ma ei pea hädavajalikuks reeglite muutmist vaid sooviks sõitjatele panna südamele, et te sõidate rahvasporti. Selle eesmärk peaks olema fun, sõidu õppimine ja lihtsalt vaba aja veetmine, oma huviga tegelemine ning heas seltkonnas olemine. Kui need pole võistleja prioriteedid, siis võistlejad peaksid panema piigid alla ja võistlema sportrallis, sprintidel või piigiklassis. Ma saan aru, et ka rahvaspordis peab olema konkurents ja võistlusmoment, kuid praegusel momendil on tunne, et raha võidab. Peaasi et karikad kapi peale saada teistest parem olla, kuid sel juhul jääraja tõeline võlu ning ka sõidukoolituse aspekt võib jääda kahe silma vahele. Ärge mind nüüd risti lööge..

endiselt selgusetu
Autor: morelos 21.11.2013 20:21
Kas siis on Nokian Hakkapeliitta 8 rehv mingil kujul lubatud või ei ole? Kui rääkida naastude arvust, siis oli neid rohkem, natuke, ka juba UltraGrip Ice Arctic rehvides (vähemalt osades mõõtudes). Nokianiga on minuarust ainult kaks varjanti, kas on lubatud või mitte. Hetkel oleks nagu lubatud, kui vähem naaste sisse panna, aga see ju võimatu kontrollida koguaeg. Tahaks siis ühest vastust kuskilt saada kas tuleb mingi otsus nende keelamise kohta või lubatakse ka nendega sõita. Rehvid vaja ära osta ju!

Autor: meiz 21.11.2013 21:44
Aga oled sa küsinud sealt, kust see info peaks tulema? Siin on samaväärne koht, kui delfi naistekas.
Jääraja küsimustega tegeleb rallikrossi alakomitee:
info@rallikross.ee

jah
Autor: morelos 21.11.2013 22:27
Jah, on sinna kirjutatud, kuid ei mingit vastust.

jah
Autor: morelos 21.11.2013 22:31
lootsin, et keegi on äkki midagi kuulnud kuskilt.

Rehvid
Autor: Väikevend 21.11.2013 23:18
Jääraja võistlustest ei tea midagi, kuid rahvakatel (sprint ja ralli) peaks se saama lubatud. Vähemalt viimati rääkides öeldi, et kindlasti tuleb lubada.

Saime vastuse.
Autor: morelos 08.12.2013 23:10
Kirjutan ka siia, sest ma ise selle küsimuse siin tõstatasin.Saime vastuseks rallikrossikomiteelt, et Nokian Hakkapeliitta 8 pole jäärajal lubatud.Mitte mingil kujul.Ilmselt lähtutakse tehaseandmetest, mis puudutab naaste, sest tõesti keegi neid seal rajaääres ju lugema ei hakka.

Müstika...
Autor: antti22 09.12.2013 17:51
Kuhu maale me omadega jõudnud oleme? Tänavarehviklassis ei ole enam lubatud poest ostetud sõiduautole mõeldud tavalised talverehvid, aga oma kodus ümber käiatud naeltega rehvid on lubatud. Rahvasport ikka küll, kui sõidan kohale oma täiesti tavalise tänavaautoga ja tavarehvidega, ning rajale ei lasta. Müstika.

ei ole müstika
Autor: All 09.12.2013 21:39
Tänavasõiduks mõeldud legaalsete naastrehvidega ei ole väga paljudel võistlustel sõita lubatud. Sealhulgas meenub üks talvine Koeru RR, kus disklafi said paljud need, kellel EI OLNUD liimitud naastud, vaid poest ostetud tavalised naastrehvid all. Rahvasport ei ole enam ammu rahvasport.

mis müstika?
Autor: insener1 09.12.2013 22:33
kui sa oma hp8-ga täna eestis ringi sõidad, siis pole see seaduse järgi legaalne. mitte et ma hp8 vastane oleks, aga tänasel hetkel ei suuda ma kuskilt eesti seadusandlusest 150-st rohkema naela eriolukorda välja lugeda.

Seadusest
Autor: rosenberg 10.12.2013 07:12
Seaduse järgi tõesti pole see rehv eestis lubatud, kuid ükski kõrgem asutus ei suuda korrektset vastust anda sellele . Uuritud politseilt , ja maanteaametilt kumbgi ei anna õiget vastust mis siis on selle rehviga , ehk ei tea nad isegi :)

RE: Seadusest
Autor: insener1 10.12.2013 08:10
Seda on raske uskuda, et ei suudeta seaduse paragrahvile viidata või siis nad lihtsalt ei tea HP8-st midagi.

segadus
Autor: Raiks 10.12.2013 08:29
Kogu see arusaamatus siis on tingitud ju sellest, et inimesed kes on võtnud endale kohustuse tehnilisi tingimusi otsustada ei saa sellega hakkama.
Kui keegi pöördus nende poole küsimusega hakapelliita8 kasutamise kohta, siis vastuseks oli, et ei ole lubatud, kuid ühtegi paberit ametlikult üleval ju ei ole. Kui lugeda nõudeid, siis peaks HPL8 küll lubatud olema kuna nõuetes on toodud loend LE-st, mis osaliselt kopeerib LE-d ja osaliselt erineb ehk et ei saa üheselt öelda, et jäärajal kasutatavad revid peaksid LE-le vastama.
Hetkel on jääraja nõuetega lubanud kasutada rehve, milliste naastude arv erineb tänaval kasutatavatest, näitena võib tuua 15“ ja 18“, milles lubatakse kuni 150 naastu - ainuke sellise naastu arvuga tehase poolt toodetav rehv täna on hakkapeliita8. Kuid seda vist nagu ei lubata või kurat sellest aru saab.
Nii väga tahaks öelda, et kui ikka kuu aja jooksul pole otsustajad asja endale selgeks teinud, siis pange see otsustamise amet maha ja las teised proovivad ka.

Milles seisneb segadus?
Autor: Axxept 10.12.2013 11:38
Tere
Milles see segadus kõigil seisneb? Võtate lahti Jäärajavõistluste üldalused või üldjuhendi 2014, kus on väga selgelt kirjas: "Naastude arv rehvis ei tohi olla suurem kui : rehvis mille läbimõõt on kuni 13” –90 naastu kuni 15”–110 naastu,16” ja 17“-130 naastu. Ülejäänud rehvidel kuni 150 naastu."

Mustvalgelt on kirjas lubatud naastude arv. mille üle siin nii pikalt arutleda on???

Puust ja punaseks
Autor: Raiks 10.12.2013 12:03
Eesmärk ei ole kedagi süüdistada, kuid eesti keelt võiks ikka osta enne kui juhendit kirjutama hakata. Kui on öeldud kuni 13“, siis see tähendab väiksem kui 13 või <13 ehk 12,9999...“ ja see ei tähenda mitte 13“. Lihtne oleks olnud ju võtta täpselt LE-de sõnastus, kuid seda ei tehtud ja mõeldi ise välja. Tulemus on see et ka eelkirjutaja ei saa aru, et ERK juhendi järgi on naastude arv alljärgnev: 12“-90naastu; 13“-110naastu; 14“-110naastu; 15“-150naastu; 16“-130naastu, 17“-130naastu; 18“-150naastu.
LE-s käib osaliselt jutt kõikide rehvide kohta, osaliselt M1 kohta. ERK juhendis on lubatud ainult M1rehvid ja eks see ole ka koht kus juhendi kirjutaja pole asja mõttest lõpuni aru saanud.
Ja siit tuleb järgmine otsustamise koht, et autod millel on mõistlik kasutada 15“, siis millist rehvi nad kasutama peaksid – kas kiskuma HPL8-st naaste vähemaks või puurima mõnele teisele rehvile auke juurde ja liimima naaste juurde. Eesmärk ei ole süüdistada vaid asjad selgeks saada enne võistlusi.

Ettepanek
Autor: Raiks 10.12.2013 12:27
Võib-olla on selle hooaja jaoks juba liiga hilja, kuid minu ettepanek oleks see, et igasugune naastude liimimine ja käiamine tuleks võrdsuse huvides ära keelata ja kasutada võiks ainult LE nõuetele vastavaid rehve, sh. ei tohi rehvis kasutada erinevaid naaste vaid ainult neid mida tootja sinna paigldanud on. Nokian Hakapeliita osas tuleb teha eraldi otsus kas siis lubamine või keelamine kuna tõesti on selle mudeliga hetkel segadus kuna turule on toode küll lubatud, kuid mis iganes põhjusel on see rehv naastude arvu osas vastuolus hetkel kehtiva majandus- ja kommuniaktsiooni ministri määrusega.

Autor: meiz 10.12.2013 15:27
eesti keelest rääkides.

Autor: meiz 10.12.2013 15:50
sry. läks enter enne.
eesti keeles on sõnal "kuni" tähendus, et sinnamaani ja kaasaarvatud. ÕS-i järgi näited: jalutasin kuni maanteeni, raha saab maksta kuni 10. septembrini. ehk me saame ju aru, et esimesel juhul ei jäädud seisma vahetult enne maanteed ega teisel puhul ole raha viimase maksmise tähtaeg 9. september.
nii ka juhendi mõistes on mõiste "kuni 13" " ikka samas tähenduses, et väiksem kui 13" ja 13" kaasaarvatud. mitte 12,9".
ehk siis "ei ole suurem kui 13" ja "kuni 13" on tegelikult üks ja sama.
nii siis on juhendi järgi rehvid 0,1-13" - 90 naastu, 13,01-15" - 110 naastu, 15,01-..." - 130 naastu.

Autor: meiz 10.12.2013 15:59
võrdluseks siia ka siis vastav punkt seadusest (mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele, lisa 1, kood 507 "naastrehv" (https://www.riigiteataja.ee/akt/116062011008):

2) naastude arv rehvis ei tohi olla suurem kui: a) rehvis, mille velje läbimõõt ei ole suurem kui 13" – 90; b) rehvis, mille velje läbimõõt on suurem kui 13", kuid ei ole suurem kui 15" – 110; c) M1 kategooria sõiduki rehvis, mille velje läbimõõt on suurem kui 15" – 130; d) ülejäänud rehvidel – 150;

kuna jäärajal on lubatud ainult m1 kategooria sõiduki rehvid, siis punkt d ei ole asjakohane.
ei tasu asju keeruliseks lugeda või soovmõtlemisest mõjutada lasta. kui HKPL8 rehvil on tõesti 180-190 naastu, siis ta ei sobi mitte kuidagi, ükskõik kuidas üritada vaadata.

| 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
29.04.2024
Eesti rallikrossisõitjad saavutasid Eesti ja Balti sarja avaetapil viis esikohta
Artikli juurde
02.05.2024
Lääneranniku rallile registreerimine on täies hoos
Artikli juurde
02.05.2024
Eestlased võistlevad Kanaaridel Euroopa meistrisarja etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
28.04.2024 16:04
Est Rx 1. Etapp Raassilla (0)
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia