Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
21. oktoober 2004 23:02
Tagasi
Trüki lehekülg

Sõiduautode ralli- ja autokrossi sarjad liidetakse

Kommentaare lisatud: 49

 

  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
 
| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
 
vaade, 24.10.2004 20:32
ja mis tähendab kallim siin sõita kui lätis? mille arvelt? kui palju kallim? 10%? 20%? - see on tühine vahe. Kui lähed euroopa MV-le, siis võid eelarve vist kahe või kolmega korrutada?
Kui lätis on tõesti odavam sõita eks sõitke siis seal, ega eesti mv sellepärast pidamata jää. Ja kas arvad, et sügisel saavad kaks eestlast kokku - üks on eesti meister teine läti meister ja keegi neist on oluliselt shefim kutt või?

vaade, 24.10.2004 20:45
Võibolla on lätis odavam võistelda - ma ei tea. Aga võid arvata, et Karusel on Valgast Smiltenesse (70km) tunduvalt odavam minna kui Kogulasse (300km + praam) - aga loomulikult on ju Toomas Sepal trantspordikulude suhtes sootuks erinev seisukoht.

siim, 24.10.2004 21:27
Need võistluskulud sõltuvad ju ka üsna paljudest asjadest. Näiteks kui kaugel etapp võistleja kodust asub, mis kütet võistlusautol kasutatakse, kas autovedamiseks on omal vahend olemas või tuleb seda rentida jne. Samas on kulud, mis peaks kõigil ühesugused olema, nagu osavõtutasu, rehvide kulumine jne. Tõenäoliselt on kindlasti igalühel kulud üsna erinevad, olgugi et võisteldakse samal võistlusel. Nii on ka raske võrrelda Eesti ja Läti krossidel osalemise kallidust. Kuigi on selge, et see võistlus, kus möödapääsmatud kulutused on suuremad, peaks ka kõigile kallim tulema. Näiteks kui üks rada sööb võistlusega terve jooksu rehve ja teisel saab ühe jooksuga sõita 10 võistlust, on väike kulude vahe sees küll. Nii mõnigi Eesti rada on küllalt rehvivaenulik, samas kui Läti radadel võib ühe jooksu rehvidega sõita terve hooaja.

mihkel, 24.10.2004 21:56
Eestis kõvad rajad ja lätis pehmed? Miks lätlased meie kõvadel radadel ka siis nii kiired on? Bagide näide on väga hea, ainult sinu arvamus et bagid on spetsialiseerunud lätile on vale. Bagide nõuded eri riikides praktiliselt samad.Võidab kiirem bagi. Samad bagid on kiired ka eestis. Bagid mis sõidavad läti mv-l on samad mis sõidavad nez-i sõitte, samad bagid sõitsid EM etapil ka. Küsimus ei ole radade katetes, on lihtsalt üsnagi ühtne reeglistik. Eesti rajad pigem auklikud mitte kõvad. Kas Plunge ja Bauska on pehmed või oled käinud ainult smiltene rada vaatamas?

osaline, 25.10.2004 03:50
Lugedes siin erinevaid mõtteavaldusi, võin omalt poolt öelda, et kõigil on natuke õigus.Mihkel esindab nn. radikaalsemat suunda ja ülejäänud nn. konservatiivsemat poolt.Kus tõde on ei tea keegi. See sõltub ju paljudest asjaoludest.Ei saa näiteks alates järgmisest hooajast muuta kardinaalselt tehnilisi tingimusi.Sel pole ka mõtet.Mõte oleks siis kui on näha, et on tugev sponsorite huvi välisvõistluste vastu,aga kui seda pole siis vägisi keegi kuskile Soome ega Lätti sõitma ei lähe.Eesti autokross on ju hetkel keerulises seisus seetõttu, et puudub suuremate rahastajate huvi antud spordiala vastu.Kõigepealt tuleks keskenduda koduste sarjade müügile ja küll siis tuleb ka raha, peale mida on võimalik vaadata laia maailma.

osaline, 25.10.2004 04:03
Eks tasapisi liigutakse ka sinnassuunas, et paremini müüa ennast kodus.Esimene samm oli sarjade koondamine.Olgem ausad- keegi (paljud asjaosalised ja pealtvaatajad) ei saanud enam aru mis toimub:rallikross, autokross, superkross, ERK jne.Rallikross- see on esindajate otsus mis tugineb osalusstatistikale.Võibolla pealtvaatajatele oleks meeldinud autokross?? Mine tea.Praegu üritatakse keskenduda "finaali müümisele" st pealtvaatajatele pakutakse finaalsõite.Sinna juurde peaks muidugi käima ka muu show (mototrikid, ansablid jms) Kui publik hakkab tagasi tulema siis hakkab ka ala arenema.

ove, 27.10.2004 18:04
Erinevalt siinkehtivale tavale, katsun end enne arvamuste avaldamist ka esitleda.
Olen Optitrans Tehnikasport MTÜ juhatuse liige Ove Pärtelson. Meie klubi on tegutsenud pea aasta ja meie liikmeteks on 9 autospordiga aktiivselt tegelevat eraisikut.

Tahaksin sõna võtta MV sarja müümise ja sellega seonduva kohta. Viimase ERK koosolekul viibinuna olin tulihingeliselt vastu rallikrossi reeglite järgi korraldatavatele võistlustele. Põhjuseks selline lihtne tõsiasi, et autokross on (või õigemini osalejate piisava arvu korral) oluliselt atraktiivsem, kui rallikross, kus kogu "mängu ilu" jääb vaid ühele-kahele finaalsõidule. Ja seda just pealtvaatajate seisukohalt. Kahjuks ei suutnud ma veenda kohalviibijaid selles, et pealtvaatajate kohalemeelitamiseks on vaja autosid rajale ja mitte kolme-nelja kaupa vaid nii, et rajal ka midagi võidusõidu taolist toimuks. Eriti mõttetu tundub nüüdne ainult "finaalide müümise" idee. Tahaks näha pealtvaatajat, kes viitsib end kodust välja ajada selleks, et näha kuidas neli-viis autot max. 10 minuti jooksul ühe või kaks korda hanereas finaali läbivad. Sellise 10 minutilise elamuse ideoloogiaga võiks korraldada näiteks autode purukssõitmise vastu betoonblokke. See tasuks ilmselt 10 minutise elamuse eest nõutava 50.-EEK väljaandmise pealtvaatajate poolt.
OK ! Aitab sapistest kommentaaridest. Pakun jätkuvalt korraldada järgmisel aastal MV etapid vastavalt radadele väljastatud rajalitsentsile. Juba ainuüksi radadele kehtestatud nõuete järgi on Eestis enamus radasid vastavuses autokrossi radadele kehtestatud nõuetele. Autokrossi pakutav elamus on kindlasti oluliselt pikaajalisem ja sündmusterohkem, kui 10 minutit rallikrossi reeglite järgset finaalsõitu ja

ove, 27.10.2004 18:35
Kahjuks on terve hulk minu poolt kirjapandut kuhugile kaduma läinud. Nagu näha lõppes eelnev kirjutis lausa poolelt sõnalt.
Krt. ilmselt on tegu tsensoritega. Kui aega saan, siis lisan eelneva jutu jätku.

rally.ee, 27.10.2004 18:59
to ove Ei ole tsensorid :) kommentaaride pikkus on lihtsalt tähemärkidega piiratud. See on rally.ee reeglites ka kirjas.

osaline (Hillar Kalam), 27.10.2004 22:36
To Ove.Mõnesmõttes on Sul kindlasti õigus aga...kui ikka sõitjaid pole siis pole ka miskit müüa! Hetkel pole siiski midagi suudetud "maha müüa"- ei auto- ega rallikrossi.
Olen selle "müügi temaatikaga" kokku puutunud juba paar aastat(jutt käib ikka krossist) Üritasime tööle rakendada lausa proffe.Küsimus on ikka tegelikult selles, et tänasel päeval ei tea keegi kuhu peaks välja jõudma ja mil moel seda kõige paremini teha saab.Nagu Sa Ove ka nägid, oli arvamusi seinast-seina. Kui kujuneb välja ühtne, kõigile arusaadav suund ja seisukoht, on võimalik ka asjaga edasi minna.

mihkel, 28.10.2004 09:46
Rohkem kiireid laugjate kurvidega radu, vähem mööda auke turnimist(kogemused ütlevad et 1hooaeg lätis lõhub autot sama palju kui 1 sõit eestis). Stabiilsed reeglid. bagid ka kampa võtta ja peaks olema küll mida vaadata. ei olegi nii tähtis kas nimi autokross või rallikross.

mihkel, 28.10.2004 09:51
sõitjaid vähe ka selle pärast et auto korrastus pärast iga sõittu liiga pikk. liigselt palju auto remonti tapab sõidumõnu ära.

alex, 28.10.2004 13:40
100% Ovega nõus,et autokross pakub pealtvatajatele ka midagi.Sel aastal tekkis ju uus rada juurde,TÄÄKSI,mis on kindlalt autokrossi jaoks tehtud.Kahju lihtsalt,kui järgmine aasta seal midagi ei toimu,inimesed palju vaeva näinud ja tuleviku suhtes suured plaanid veel rajaga.Tehnilised tingimused masinatele võiks siiski olla ühtsed,vähemalt lähiriikidega.

to mihkel, 29.10.2004 14:55
NEZ-i sõidetakse järgmine aasta ka rallikrossi reeglite järgi.

siim, 29.10.2004 19:48
to 'to mihkel':
On see info lambist võetud või pärineb kusagilt tõsiseltvõetavast kohast?

Okivonsuur, 29.10.2004 21:16
to siim

sõideti ju see aastagi osa NEZ etappe rallikrossi reeglite järgi.

to alex

No ma arvan,et osa Superkrossi etappe ikka seal sõidetakse

to T.Kutsar

Kas see protokoll on ainult koosolekul osalejatele või tutvustatakse seda ka laiemale avalikusele

to siim, 31.10.2004 17:50
seal koosolekul räägiti

mihkel, 31.10.2004 20:04
see aasta oli Nez ikka krossi reeglite järgi, ainult mõni rada oli rallikrossi oma.

aivar, 01.11.2004 14:07
ütleks ka siis sõna sekka... Ove jutt on täiesti õige, kuid seda pealtvaataja ja "müümise" seisukohalt. paraku ei too aga hea "müük" vähemalt tänase päevani võistlejale suurt midagi sisse - sõidad oma auto autokrossis sodiks, saad kümnenda koha ja kiituse pealtvaatajalt, "et vaata kui ägedalt pani". paraku selle kiitusega autot üles ei ehita.
minu arvates ongi see peamine põhjus, miks võistlejad just RK reeglite järgi sõitmist eelistavad - kulud tunduvad justkui väiksemad. kujutagem Vasalemma rajal toimuvat võistlust krossi reeglite põhjal - kui palju sealne asfalt ainuüksi rehvi "sööb". ma pakun, et igaks stardiks tuleb uus jooks rehve alla panna. ja kui tegija tahad olla, siis slikke, mitte mingeid vanu protikumme.

to mihkel: kirjutad: "Rohkem kiireid laugjate kurvidega radu.." minu arvates oled valel teel - kiirel laugjate kurvidega rajal möödasõite praktiliselt pole (a la Taali, kus ainsad head möödasõidukohad on just pika sirge järel asuvas aeglases kurvis või S-is). muidugi, raske on mööda sõita ka purjus maona vonkleval Elva rajal, aga seal on küsimus rohkem laiuses, mitte kurvide kraadides.
Praegune seis Eestis on selline, et põhiliselt kasutatavad rajad (Vaslm, Taali, Saar) on siiski RK rajad. Kui neil sõita AK reeglite põhjal, siis ma kardan, et läheb suureks lõhkumiseks, sest rajad on kiired, aga kitsad. Pole kahjuks oma silmaga Tääksid näinud - väga võimalik, et see on puhas nn krossirada.
ja lõpuks: arvan, et mingit "actionit" publik järgmisel aastal siiski näeb. nimelt on vähemalt hetkel valitsemas seisukoht, et veokad hakkavad kõikidel radadel, kaasa arvatud RK radadel, v&otild

aivar, 01.11.2004 14:08
ja lõpuks: arvan, et mingit "actionit" publik järgmisel aastal siiski näeb. nimelt on vähemalt hetkel valitsemas seisukoht, et veokad hakkavad kõikidel radadel, kaasa arvatud RK radadel, võistlema krossi reeglite põhjal, ehk siis kuni 12 autot korraga rajal ja finaalis 12 ringi ning poolfinaalides 8 ringi järjest. kalender pole küll koos, kuid nagu ma aru olen saanud, toimuvad osad etapid paraleelselt sõidukate RK-ga (mainitud RK radadel). eks näis, mis saab ja kuidas publik selle vastu võtab (teatud kahtlusi muidugi on, eeskätt korraldusliku poole pealt).

 

| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
Artikli juurde
24.04.2024
Rahvasprint sõidetakse Valge Daami ralli kiiruskatsel
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Artikli juurde
23.04.2024
Romet Jürgenson jõudis juunioride MM-sarjas etapivõiduni
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia