Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
06. august 2009 10:48
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Ott Tänak sai sõidukogemuse uue Ford Fiestaga

 Loe lisaks
Markko Märtin: See auto peab ennast ise müüma

Ideaalis võiks Balti riikides toimida Fiesta margisari

Uus ralli-Fiesta avaldas Vahur Errile muljet

5. augustil toimunud Ford Fiesta R2 ralliauto esitlusel sõidutas kutsutud külalisi Eesti autoralli valitsev N-rühma meister Ott Tänak. Saarlane läbis M-Spordi uue võistlusautoga kruusarajal kokku ligi 80 kilomeetrit.

Parempoolse rooliga võistlusauto juhtimine Ott Tänakule probleeme ei valmistanud, kuid tema sõnul tuli sellele siiski mõelda, kuidas ja kuhu sõita. "Harjumise asi, aga ei olnud hullu midagi," lausus esmakordselt "valel istmel" sõidukit roolinud Tänak.

Päris uus oli tema jaoks ka Sadevi järjestiklülitusega 5-käigulise käigukasti kasutamine. "Sellise käigukastiga pole ma enne sõitnud," tunnistas ta, lisades, et nüüd oli võimalik nautida sõitu sidurit kasutamata. "Ei pidanud jalga gaasipedaalilt tõstma, rooli kõrval asuvat käigukangi ainult tõmbad ja lükkad."

Kuigi Tänak on viimastel aastatel sõitnud põhiliselt neljarattaveolisel autol, tema kinnitusel taas kaherattaveolise ralliauto roolimine käitumiserinevusele vaatamata probleemne ei olnud. Ta selgitas, et on esirattaveolise auto juhtimisega endiselt sina-peal: "Vana Renault'ga olen mitmeid kordi sõitnud, Oliveri (Ojaperv - toim.) edasi aidanud."

Brittide ettevalmistatud ralliauto Ford Fiesta R2 jättis Ott Tänakule positiivse mulje. Kiidusõnu teenisid Kehalas ligikaudu 80 kilomeetrit maha sõitnud saarlaselt nii sõiduki amortisaatorid kui ka mootor. "Juhi jaoks on see auto üsna lihtsaks tehtud," märkis ta. Sama kinnitas sellega Kehala võistlusrajal proovisõitu teinud autoajakirjanik Kristjan Sooper.

Erinevalt Autolehe peatoimetajast sai enamus paarikümnest kohalekutsutud autosportlasest uue võistlusauto sõiduomadustest aimu rooli taga istunud R2 kirjadega võistluskombinesooni kandnud Ott Tänaku kõrval.

M-Spordi võistlusauto Eestisse organiseerinud MM-Motorspordi esindaja Juss Rodeni sõnul oli selektsioon kutsutute osas tehtud selle järgi, kes täna sarnaste autodega võistlevad, aga potentsiaalselt võiksid astuda järgmise sammu.

Ott Tänaku kõrval auto käitumisest aimu saanud Simmo Arendi sõnul on Ford näiteks Hondaga võrreldes märksa kergemini juhitav. "Autol on huvitav tehnika ja huvitav välimus. Oleks rikas, ostaks endale ka," rääkis Arendi. "Otile paistis auto väga hästi sobivat. Ta oskab sõita, oli ilus sõidujoon," jätkas ta. "Olles harjunud vasakul istuma, et rool ja käigukang on enda kontrolli all, tekkis mul tunne, et lükkaks küüned läbi istme. See jättis mulje, mis meelest ära ei lähe!"
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia