Kliki siia Kliki siia
Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
06. august 2009 10:45
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Markko Märtin. Foto: Rando Aav

Markko Märtin: See auto peab ennast ise müüma

 Loe lisaks
Ott Tänak sai sõidukogemuse uue Ford Fiestaga

Uus ralli-Fiesta avaldas Vahur Errile muljet

Ideaalis võiks Balti riikides toimida Fiesta margisari

Kolmapäeval tutvustas MM-Motorsport Eestis Ford Fiesta R2 ralliautot, mis baseerub Ford Fiesta Sport 1,6 liitirse mootoriga 3-ukselisel mudelil ning mille testimisel on abiks olnud Markko Märtin.

Äsja Eestis huvilistele näha ja proovida olnud Ford Fiesta R2 on arendatud ja ehitatud Fordi ralliautosid valmistava M-Spordi poolt. Tegu on võistlusautoga, mille testimise juures on abiks olnud ka MM-Motorspordi juht Markko Märtin.

"Asfaldil olen seda testinud," ütles Märtin. "Auto arendamisel tuleb tiimiga töötada ja leida probleemidele lahendused. Konkreetselt on keeruline midagi esile tuua, mida testimisel teinud oleme, sest see on erinevate asjade kokkusulandamine."

Märtini sõnul on aga tegu hea autoga, mille suurimaks plussiks Reigeri vedrustus. "Teiste samalaadsete autodega võrreldes on vedrustuse eelis. See peaks olema ka suhteliselt kerge auto omas klassis, lisaks vist üks odavamaid."

"Ehk on see hea alustamise auto? Kindlasti on see võidusõiduauto, millel on kindlust ja kvaliteeti. Võib-olla rahanumber ei ole väga suur võrreldes lõpuks mõne teise variandiga, kus peab rohkem vaeva nägema, enne kui mõistlikult sõita saab," sõnas Markko Märtin.

MM-Motorspordi esindaja Juss Roden ütles, et Inglismaal maksab Fiesta baasmudel 9000 naela, kit ehk ümberehituspakett 19 000 naela. Ilma käibemaksuta oleks auto ligikaudne hind ümberarvutatuna pool miljonit krooni. "Eestis seda autot praegu saada ei ole," märkis Roden. Alates septembri keskpaigast on tema sõnul võimalik nii autot kui ka ümberehituspaketti osta Eestist ligikaudu 600 000 krooni eest. "MM-Motorsport hakkab sellel asjal kätt pulsil hoidma ja Fiesta R2 esindama," ütles Roden.

Juss Rodeni hinnangul on tegu paljudele sobiva autoga. "Seda on reaalne ja lihtne ise ehitada. Ostjale tuleb kaasa põhjalik käsiraamat," põhjendas ta.

Kuigi selliseid autosid praegu on valmistatud vaid paar eksemplari, on need end ralliteedel juba tõestanud. Fiesta R2 on sõitnud nii Türgis kui ka Iirimaal. "Neid on kasutatud nullautodena. Põhivõrdlus käis Fiesta ST-ga, olles üle sekundi kilomeetrile kiirem. ST on küll teise klassi auto, aga kruusal näidanud häid tulemusi," rääkis Märtin.

Juss Rodeni sõnul on praegu R2 ralliautol kasutatud Fiesta Cup'i sarja mootorit. "Siit on veel üsna mitu sammu, kui valmib auto enda mootor. Lähiajal on plaanis need uuendused teha," selgitas ta. "M-Sport, kes on tegelenud ralliautode ehitamisega, peaks sellest kindlasti arendama võitlusvõimelise auto."

Autot kiitis ka seda kruusarajal proovinud Ott Tänak: "Ma arvan, et see on juba praegu päris võiduvõimeline ralliauto, mis jaksab sõita."
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
24.11.2024
50 aastat: Tehumardi ralli juubeliüritus (0)
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
25.03.2025 20:24
Rahvakrossi EKV IV ja Raassilla Karika I etapp 202 (0)
23.02.2025 12:33
Otep�� Talveralli 2025 (1)
17.02.2025 10:16
Rally Sarma 2025 (1)
29.01.2025 15:43
2025 Monte Carlo Rally (0)
13.01.2025 22:46
Rally Aluksne 2025 video (3)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia