Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
... > Kulli katkestas Antsla ralli käigukasti rikke tõttu |
|
Kulli katkestas Antsla ralli käigukasti rikke tõttu
|
Loe lisaks |
|
|
Antsla ralli oli endisele ringrajapiloodile Raimo Kullile debüüdiks Eesti autoralli meistrisarjas. Kahjuks tuli tal edukalt alanud võistlus neljandal kiiruskatsel käigukasti rikke tõttu pooleli jätta.
Eesti rallimeistrivõistluste juhendi järgi tuleb piloodil alustuseks mõned rallid läbida teise liiga arvestuses ja alles siis võib Eesti Autospordi Liit anda loa rallidel täies mahus kaasa teha. Raimo Kulli puhul, kelle esimeseks rallikogemuseks oli mõned nädalad tagasi sõidetud Võru noorteralli, tehti seekord küll erand. Tuginedes noormehe ringrajakogumustele ja saavutustele ning kaardilugejast isa Jüri Kulli rallisaavutustele, lubati neil Antslas starti asuda juba väikse N-rühma arvestuses.
Ralli esimesel, Karula kiiruskatsel said Raimo Kulli Jüri Kulli 66 võistleja seas kirja 37. aja. Omas arvestusklassis oldi viiendad. Klassi kiireimatele, Reiko Lempule Indrek Jõeäärele jäädi alla 21 sekundiga. Teisel kiiruskatsel oli koht kahe võrra kõrgem, klassis N3 sõideti välja neljas aeg.
Raimo Kulli kommenteeris: "Rallit alustasime suhteliselt rahulikult. Endalegi üllatusena tuli esimene kiiruskatse üsna hästi välja. Võrreldes noorteralliga oli areng märgatav. Põhikonkurentidele kaotasime poole pikema võistlusmaa peale poole vähem. Küll tundusid pidurdusmaad ülemäära pikad ning alguses jõudis peale mahapidurdamist veel mitu korda gaasi anda. Ilmselt suur osa kaotust sealt just koguneski."
Esimesel vaheajale läksid Raimo Kulli Jüri Kulli absoluutarvestuse 36. ning N3 klassi viiendalt kohalt. "Vaheajal saime häid näpunäiteid Viljar Ventselilt, kes tulnud Eesti meistriks esirattaveolisel Lada Samaral. Tema soovitas oma kogemuste põhjal rehvirõhku oluliselt madalamaks võtta ning nii ka tegime."
Karula kiiruskatse kordusläbimisel saadi taas kirja 37. aeg, kuigi esimese kiiruskatse aega õnnestus parandada koguni 13 sekundi võrra. Sealjuures mitmed tippsõitjad nagu Jukka Hiltunen, Margus Murakas ja Ott Tänak said kirja esimesest läbimisest ligi 5 sekundi võrra kehvema aja.
"Rehvirõhu muutmine andis kohe tunda, algusest peale oli pidamine tunduvalt parem. Hoogu oli ka rohkem ning pidurdusmaad juba lühemad. Oma klassi kiireimale, Hendrik Kersile, jäime alla 10 sekundiga. Esimesel läbimisel oli vahe temaga 17 sekundit," rääkis Kulli.
Üsnagi edukalt alanud ralli lõppes neljanda kiiruskatse viimasel kolmandikul, kui Honda Civicu käigukast üles ütles. "Kiiruskatse alguses tundus rütm hea olevat ja hoog oli ka suurem, kui katse esimesel läbimisel ning aeg pidanuks seetõttu ka parem tulema. Ühes kurvis üritasin sisse panna kolmanda käigu, kui ootamatult see ei õnnestunud. Lootuses, et mõni käik on veel alles jäänud, tahtsin olukorda päästa neljanda käiguga, kuid ka seda enam polnud. Seejärel üritasin kasutada teist käiku, kuid siis rattad blokeerusid ning auto libises rajalt välja."
"Ilmselt suutis kolmanda käigu hammasratas käigukastile palju kurja teha, kuigi vähemalt esialgsel vaatlusel jäi käigukasti korpus vähemalt terveks," sõnas Kulli. "Auto jäi pärast väljasõitu täiesti terveks. Meile pakuti küll varukäigukasti, mille oleks saanud autole alla panna. Kahjuks võttis blokeerunud esiratastega auto treileri peale tõmbamine nii palju aega, et kui me hooldusalale jõudsime, olid teised juba rajale läinud ja meil polnud enam mõtet hakata käigukasti vahetama."
"Edukalt alanud ralli lõppes seekord üsnagi õnnetult. Kahju, et viimaseid kiiruskatseid ei õnnestunud läbida. Juba legendi koostamise ajal tundusid need oma suurema tippkiiruse poolest rohkem sobivat."
Taas on Raimo Kulli rajal aprillis sõidetaval Otepää noorterallil, kus tema kõrvale peaks isa asemele istuma vend Kaido.
|
|
|
|