Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
07. veebruar 2009 11:40
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Ivar Raidam. Foto: Erik Lepikson

Ivar Raidam: Ott Tänaku edu talverallil ei üllata

 Loe lisaks
Tänak suurendas edu, Murakas langes konkurentsist

Ralli avakatse võitis Tänak soomlase Hiltuneni ees

Harju KEK rallitiimi juhi Ivar Raidami hinnangul jäistel teedel sõidetaval Antsla autorallil suuri muudatusi liidrite hulgas tõenäoliselt enam ei tule. "Vast palju ei muutu, kui tehnikaga midagi ei juhtu," sõnab ta.

Antsla rallil seni sõidetud nelja kiiruskatse järel on liidrikohal Ott Tänak - Raigo Mõlder. Teiselt kohalt langesid kolmandaks soomlased Jukka Hiltunen - Tapio Suominen, kaotades neile 30,4 sekundit. Margus Remmak - Urmas Roosimaa kerkisid neljandal katsel teiseks, kuid kaotus saarlastele kasvas 24,7 sekundilt 29,9 sekundile.

Staažikas rallimees Ivar Raidam möönab, et puhta sõiduga ligi poole minutilist kaotust ei ole reaalne tagasi sõita. "Ilmselt ei ole see võimalik," sõnab ta. "Samas Oti edu ei tule üllatusena. Ta näitas eelmisel aastal väga kiiret sõitu. Praegu on tema sõitu keeruline kommenteerida - seda saab teha siis, kui analüüsida katseaegu. Et ta praegu sellise eduga juhib, on ta ilmselgelt niipalju kiirem."

Margus Remmak kinnitab Ivar Raidami sõnu: "Arvan sama. Puhta sõiduga Otti kinni ei püüa. Kiirel sõidul on meil ajad üsna samad, nii et suht raske oleks vahet tagasi sõita."

"Teise osa sõitsime natuke hoogsamalt. Hommikustel katsetel ei kasutanud piigi ressurssi nii hästi ära. Nüüd püüdsime olla julgemad," räägib Harju KEK ralliklubi ridades võistlev Margus Remmak. Ta tunnistab, et tunneb heameelt teise koha üle: "Tore, et oleme esikolmikus!"

Raidam märgib, et järgmistel katsetel saab näha, kellel talvistes tingimustes aklimatiseerumine kauem aega võtab. "Kiirus on juba järgmistel katsetel näha," sõnab ta.

"Üldjuhul korduvad katsed läbitakse teisel korral kiiremini, aga palju oleneb sellest, kui rööpas tee on. Kui ikka 70 autot üle käib, siis ilmselt ei saa paremat aega," selgitab kogenud rallisõitja võimalikke ajaerisusi korduvkatsetel. Raidam lausub, et võistlustrassi ta ise näinud ei ole ning ei oska seetõttu Antsla ralli katsete kohta täpsemat kommentaari anda, kuid ta sõnab, et kui rajaäärsed lumevallid on jäised, siis kiirema sõidu huvides neist abi loota ei ole: "Jäine vall lõhub autot kõvasti!"

Remmak lausub, et katsed teistkordsel läbimisel kuigivõrd halvemas seisus ei olnud: "Teed on heas korras. Pisut on rööpasse läinud, aga hästi peab vastu."

Milles peitub Raidami hinnangul sellel rallil edu võti? Siinjuures ei saa arvestamata jätta asjaolu, et Eestis ei ole üle 2 aasta korralikku talverallit olnud ja nüüd on enamus katsetest võistlejaile võrdlemisi uued. Kas eelis on neil, kes rohkem lumel treeninud või neil, kel õige rehvivalik?

"Võti on alati võidusõitude juures see, kuidas on rada kirja saadud ja kuidas õnnestub see kõige kiiremini läbida," lausub Ivar Raidam. "Võtmeid väga palju pole. Oluline on läbi tuuleklaasi vaadata ja siis käed, jalad ning pea tööle panna. Rehvivalik ei ole nii suur määraja."
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia