Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
30. mai 2003 2:37
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg

Stanislav Grjazini treeningud Euroopas

 Loe lisaks
Rallikorraldajad tühistasid Talsi linnakatse toimumise

Nikolai Grjazin võitis, Egon Kaurile kolmas koht

Talsi rallil võidutsesid Valeri Gorban ja Sergei Larens

Eestlased võistlevad nädalavahetusel Lätis Talsi rallil

Egon Kaur Nikolai Grjazinile veel vastu ei saanud

Poristel teedel kihutas võiduni Nikolai Grjazin

Talsi rallil osaleb tublisti üle saja võistluspaari

Samsonas napsas Talsis Rovanperä eest võidu

Grjazin rallil Talsi 2003. Foto: Raimonds Volonts
Lukoil rallitiimi piloot Stanislav Grjazini esimesed kolm sõitu sel hooajal ei läinud 2001. aasta tðempionil just kõige edukamalt - moskvalane hoiab praeguse üldarvestuse järgi kohta teises kümnes. Olukord vajas parandamist ning sel kuul tegi Grjazin Karjala ralli ettevalmistusteks aktiivselt trenni.

Maikuus toimunud treeningud koosnesid testisõitudest Eestis, kus koos Grjaziniga võttis neist osa ka tema tiimipartner Juri Trutnev, ning kahest piiritagusest rallist. Grjazin osales Lätis toimunud Talsi rallil ja nädal hiljem Euroopa meistrivõistluste etapil.

"Eestis läbiviidud testidel töötasime välja sõidunipid, valisime optimaalse auto seadistamise viisid ja rehvid," rääkis Stanislav Grjazin. "Ometigi ei anna ükski klassikaline treeningsõit seda, mida saab agressiivse sõiduga. Ralli on ju stenogrammipõhine sõit, trennis jääb rada aga varem või hiljem ikkagi meelde."

Rahvusvahelisel Talsi rallil, mis oli Läti meistrivõistluste kolmas etapp, osales kokku 67 ekipaaži. Moskvalane, sõites Mitsubishi Lanceri Evo VI-ga, võitis kümnest katsest kaks ning jäi finiðis võitjale Viktors Lebedevsile alla kõigest viie sekundiga.

"Talsi rallil oli tahtmine peale talve taas kruusateega harjuda," ütles Grjazin. "Peale treeninguid ei hakka ju legendi kohe usaldama. Kuna startisime esimesena, ei tulnud meil mitte ainult rada sisse sõita, vaid seda ka järgmiste jaoks ka puhastada. Esimesed autod kaotasid, kuna sõitsid ettevaatlikult, kindla peale ning ei usaldanud täielikult stenogrammi. Kuid päeva lõpus muutus olukord paremuse poole ning sõitsime kiiremini," lausus Grjazin.

"Kohe oli selge, et esimeste autode vahed tulevad väga väikesed, seetõttu püüdsime anda endast parima, ja võitsime mõne katse.
Kahjuks ei läinud kõik päris nii nagu soovitud - selleks oli mitu erinevat põhjust. Väga kahju on sellest, et Moskvas ei seadistatud autot päris lõpuni valmis. Üldiselt meeldis ralli väga. Järgmine kord tuleme ja võitleme korralikult," rääkis Grjazin.

Nädal hiljem startisid Grjazin - Troðkin järgmisel rallil Rootsis, kus toimus Lõuna-Rootsi ralli. Rootsi ralli valik oli tiimil strateegilise eesmärgiga, kuna järgmisel aastal peaks Rootsi ralli kuuluma Euroopa prestiižsseimate võistluste hulka.

Esimene päev oli lihtsalt kohutav!

"Trass oli suurte kivide vaheline kitsas tee. Kui auto peaks küljega pöörduma, põrkutakse kindlalt kividega kokku, nii esi, kui tagapampriga. Tuju langes juba rajaga tutvumisel. Esimese kiiruskatse legendi kirjutamise ajal mõtlesin, et finiðivõimalus on siit ehk 50-protsendiline, peale teist katset aga ei jõuagi finiðisse... Kui kogu trass oli läbi sõidetud, ohkasime, sest tundus, et enam ullemaks minna ei saa.. Seal käis mäng ainult stenogrammi järgi - nende kivide vahel eriti midagi meelde ei jää. Polnud ühtegi kurvi, mille lõppu oleks näha olnud. Enamus neist on trampliiniga. Üks kahekümne kilomeetri pikkune katse oli sisuliselt selline, kus hüplesime terve tee."

Grjazin rääkis: "Kuid ükskõik, kui kohutav see ka polnud, ikkagi tegime raja läbi. Eksperimenteerisime. Imega tulime kraaviedst välja, kust me end paar korda avastasime, arusaamatu, kuidas autot ära ei lõhkunud. Hakkasime aru saama, kuidas siin sõita tuleb. Teisel päeval kaotasime kohalikele juba kõigest sekund kilomeetrile. Rõõmustas see, et meie mahajäävus vähenes iga katsega. Esimesest katsest alates seadsime endile sihi kindlalt finiðeeruda! Sama autoga oli ju kahe nädala pärast vaja Vene meistrivõistlustele Karjala rallile minna."

"Kuid liiga ettevaatlikud ei oska me ilmselt olla, seetõttu lõppude lõpuks jõudsime oma eksperimenteerimisega niikaugele, et hakkasime kurvidesse sisse sõitma kohalike kombel - kividele toetudes - polnud hullu, saime hakkama," jätkas Grjazin.

"Ausalt öeldes vedas meil kõvasti. Ebatavaline vedamine. Minuarust võib Talsit võrrelda kooli esimese klassiga, Lõuna-Rootsi rallit aga ülikooli diplomitööga. Selliste kivilahmakate vahel, nagu sellel trassil, kolm korda teelt välja sõita ja autot mitte vigastades finiðisse jõuda... vedas. Pole kunagi sellist õnne tundnud, nagu sellel rallil. Kui mõistsin, et viimase katse finið läheneb, ei suutnud selle reaalsusse hästi uskuda. Ja kokkvõtlikult - nejas koht N4 klassis ja kolmeteistkümnes absoluudis. Ees ootab Karjala!”

Allikas: Avtosport
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia