Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Poristel teedel kihutas võiduni Nikolai Grjazin
|
Loe lisaks |
|
|
7. ja 8. oktoobril Lätis sõidetud Liepāja rallil saavutasid esikoha Nikolai Grjazin - Jaroslav Fedorov, kes võitsid avakatse, langesid korra teiseks ning asusid sõitu juhtima uuesti pärast viiendat kiiruskatset.
Euroopa meistrivõistluste arvestusse kuulunud ralli sõideti seekord väga vesistes tingimustes. Vihma tõttu muutsid ralli organisaatorid ka kavandatud võistlustrassi. Vihma ja pori tegid sõidu väga keeruliseks.
Avapäeva lõpetasid liidrikohal Nikolai Grjazin - Jaroslav Fedorov (Škoda Fabia R). Teisele positsioonile platseerunud Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen (Ford Fiesta R5) kaotasid neile 18,3 sekundit. Kogu teise võistluspäeva vältel suutsid nad püsida samas tempos. Venelased kasvatasid oma edu teisel päeval soomlaste ees kõigest 0,2 sekundi jagu. See tähendas, et võitjapaar edestas teise tulemuse kirja saanud soomlasi 18,5 sekundiga.
Juba enne otsustavat etappi Euroopa meistrisarjas tiitlivõidu kindlustanud poolakad Kajetan Kajetanowicz - Jaroslaw Baran (Ford Fiesta R5) olid üheteistkümnenda kiiruskatseni kolmandal kohal. Pärast seda otsustasid poolakad sõidu pooleli jätta. Nimelt jäi võistlust varjutama tragöödia, kui pealtvaatajaid sõidutanud helikopter Priekule kiiruskatse lõpu ligidal alla kukkus. Kolm inimest sai vigastada ja üks hukkus.
Kajetanowiczi ja Baran katkestamise järel tõusid kolmandaks nende rahvuskaaslased Łukasz Habaj - Daniel Dymurski (Ford Fiesta R5). Nemad kaotasid ralli võitjaile 2 minutit ja 52,8 sekundit.
Liepāja ralli kuulus kahe etapina ka Läti autoralli meistrivõistluste arvestusse, punkte anti eraldi vastavalt laupäevaste ja pühapäevaste tulemuste järgi. Ka neilt mõlemalt etapilt võidu tasku pistnud Nikolai Grjazin rääkis, et võistlus oli tänu Kalle Rovanperä osalemisele põnev. "Ilma võistlusmomendita ei ole kuigi lõbus, seepärast tahan Kallet tänada selle tasavägise võidusõidu eest. Tulemuse üle olen kahtlemata rõõmus," sõnas ta. "Hooajale tagasi vaadates saab öelda, et seekord läks kõik plaanipäraselt. Sest varem on meil olnud probleeme autoga ja mõni väljasõit."
ERC2 arvestuses olid avapäeval liidrid Jānis Vorobjovs - Ivo Pūķis (Mitsubishi Lancer Evo 10), kes esimese rallipäeva lõpetasid Läti meistrisarja arvestuses kolmandal kohal. Teise päeva esimesel katsel libises nende sõiduvahend teelt välja ning neil tuli sõit pooleli jätta. Auto teele tagasi saamiseks kulus kaks ja pool tundi. Liepāja ralli katkestas väljasõidu tõttu 6 võistluspaari. Tulemuse sai kirja 24 meeskonda.
Liepāja ralli 2017 tulemused
1. Nikolai Grjazin - Jaroslav Fedorov (Škoda Fabia R5) 1:19:22,1
2. Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen (Ford Fiesta R5) +18,5
3. Łukasz Habaj - Daniel Dymurski (Ford Fiesta R5) +2:52,8
4. Jose Antonio Suarez Miranda - Candido Carrera Estevez (Peugeot 208 T16) +3:00,9
5. Albert von Thurn und Taxis - Bjorn Degandt (Škoda Fabia R5) +5:32,3
6. Reinis Nitišs - Māris Neikšāns (Mitsubishi Lancer Evo 9) +6:15,1
7. Linas Vaškys - Laurynas Paškevičius (Mitsubishi Lancer Evo 9) +8:17,9
8. Tom Kristensson - Henrik Appelsko (Opel Adam R2) +8:22,7
9. Tibor Érdi Junior - György Papp (Mitsubishi Lancer Evo 10) +8:30,5
10. Chris Ingram - Ross Whittock (Opel Adam R2) +8:55,3
|
|
|
|