Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Saaremaa ralli tuleb tänavu tavapärasest erinev
|
Loe lisaks |
|
|
Sügisel toimuv neljakümnes Saaremaa ralli tuleb varasemast mõneti erinev. Võistlustrass saab korraldajate teatel olema tavapärasest pikem ning WRC-autod sel aastal tõenäoliselt rallil starti ei pääse.
"WRC-autosid peale ei lase, et rallit põnevamaks teha," ütles võistluse korralduskomitee liige Einar Soe ajalehele Oma Saar. Ta põhjendas otsust asjaoluga, et võidusõit absoluutarvestuse esikohale muutub selle võrra tasavägisemaks.
"40. Saaremaa rallil on võitjaile rahalised auhinnad. Kahtlemata oleks mõnel WRC-autol sõitval rallipaaril suuremad eelised üldvõiduni jõuda. Kui tuleks üks-kaks WRC-autot, siis võitja oleks ette teada ja pole pinget. Nüüd saab võistlus olema võrdsem ja tase ühtlasem. Pealegi, ega Eestis tõsist WRC-meest pole ka."
Enne sellise otsuse tegemist pidasid võistluse korraldajad läbirääkimisi mitmete välissõitjatega. "Suhtlesime põhiliselt Soome ja Norra sõitjatega. Suuremat hulka WRC-autosid tulemas näha polnud," sõnas Soe.
"Selles on kindlasti point, et kui on prisked auhinnad, ega teistel palju lootust neile poleks," avaldas arvamust Eesti Autospordi Liidu rallikomitee liige Margus Murakas. Mullusel Saaremaa rallil WRC-autoga (fotol) teise koha saavutanud rallisõitja lisas, et sellele vaatamata võiksid WRC-autod rajal olla. "Need on niipalju teistmoodi autod," põhjendas ta.
Võistluse korralduskomitee liikme Einar Soe sõnul kasvab tänavusel Saaremaa rallil ka võistlusraja pikkus: "Katsete arv pole suurem, kuid rada tuleb eelmiste aastatega võrreldes väheke pikem."
Esmase ülevaate planeeritavast leiavad rallihuvilised juba tuleval nädalal võistluse koduleheküljelt www.saaremaarally.ee.
Eesti autoralli meistrivõistluste viimane etapp, 40. Alexela Saaremaa ralli peetakse 12.-13. oktoobril. Võistluse korraldab MTÜ Saaremaa Ralli.
|
|
|
|