Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Saaremaa ralli kujuneb E-rühmas vaatemänguliseks
|
Loe lisaks |
|
|
Saaremaa rallit alustab E-rühmas eeldatavasti üle 70 võistluspaari. Suur osa võistlejaist kinnitab, et keeruliste ilmaolude tõttu kujuneb võidusõit kestvusralliks ning võitjaid on võimatu ennustada.
E7 klassi autol startiva Andrus Vahi hinnangul tuleb rallit väga ettevaatlikult alustada, kuna teed on libedad. "Katsed on nagu ikka Saaremaa katsed: huvitavad, kiired, omapärased. Minu eesmärk võistlus kindla peale lõpetada," lausus ta.
Tõnu Sepp, kes teeb Saaremaa etapi kaasa E8 klassi Opel Astral, kinnitas rivaali sõnu: "Katsed on tüüpilised. Aga et on vihma ja tuult, siis ilmselt tuleb suur loterii, kes lõpuni saab. Minu arvamuse järgi saavad lõpuni jõudnud võistlejad kirja hea resultaadi."
Sepp lisas: "Kaotama minna ei taha. Kui oleme ralli lõppedes E8 klassi esiviisikus, siis on meie eesmärk täidetud."
Esmakordselt Saaremaa rallil startiv Martti Varik nii kõrgeid sihte ei sea, kuid eesmärk on temalgi: "Olen ralliks valmis! Teed natuke libedad on, aga tuleb algul rahulikult võtta ja siis vaadata, kuidas pidamine on. E7 klassis on päris palju võistlejaid seekord, hea oleks, kui saaks seal kümne hulka. Põhiline on teel püsida ja lõpuni tulla, kuna libedalt kogemust suhteliselt vähe."
Samas arvestusklassis samuti Lada Samaral sõitev Jaan Pettai eelistaks porisele rajale kuiva. "Libe mulle üldse ei sobi. Loodan, et homme läheb kuivaks," märkis ta. "Linnakatse seevastu sobib, kuna asfalt meeldib kõige rohkem. Katsetest saab kõige keerulisem olema Undva. Meil tuleb viimane katse Undvas vist pimedas sõita ja tuledega," rääkis Pettai. "Põhieesmärk on ralli lõpetada, kohta ei hakka mingit ette seadma."
Raido Laulik, kes teeb võistluse kaasa saarlaste ralliklubi ridades E8 klassi Nissanil, hindab aga Undva katset parimaks: "Undva katse sobib vast kõige rohkem. Libedaga pole küll saanud sõita, aga loodan, et saan hakkama."
Enn Kasari avaldas lootust, et tehnika keerulistes oludes sõidetaval rallil lõpuni kestab. "Ise olen vaimselt ja füüsiliselt sõiduks valmis, aga ei tea, kas ja kuidas tehnikaga on - kas veab alt või ei vea. Isegi legendi kirjutamisel purunes meie tutvumisautol kaks rehvi. Teravaid kive on palju. Rada ise on raske ja vihm mõjutab palju, tee võib rööpasse minna," rääkis E9 arvestuses võistlev piloot. "Tahaks ralli lõpetada. Eks kestvussõiduks läheb. Kes mõistlikult sõidab ja üle ei pinguta, see on võidumees."
Kasari märkis, et tema vihma ei pelga: "Olen talve natukene sõitnud. "Vihmasõit" on üsna sama nagu lumega sõit."
Ladaga võistlustulle astuv Vello Lõugas, kes autorallidel osaleb esimest hooaega, nõustus võimsamas arvestusklassis võistleva konkurendiga. "Jäärajakogemus tuleb kasuks. Ma arvan, et märg rada istub mulle," lausus ta. "Minu jaoks on siin kõik uus. Ei oska katsete osas võrrelda, mis on hea mis halb, olen veel õpipoiss. Eesmärk on aga lõpuni jõuda, see on kõige olulisem, et ralliaastale ilus punkt panna."
Märksa suuremate lootustega alustab rallit Nissan Sunnyl startiv Vahur Err. "Ootused on kõrged, kuna poodiumikohad on veel jagamata. Esimesest kolmandani on E8 arvestuses kohad lahtised. Ja meistrisarjas on kohad neljandast kuuendani vakantsed. Õnne peab eelseisval rallil muidugi palju olema."
"Rallile läheme vastu väga optimistlikult, kuigi siinsetelt teedelt sportralli kogemusi ei ole. Kindlasti on eelis Lembit Soel ja Madis Mägil, kes on Saaremaal palju sõitnud," lisas Err.
Sel hooajal vaid ühel rallil lõpuni jõudnud Erko Eriste ütles, et temagi ootused on väga kõrged. "Saaremaa ralliks olen juba ammu valmis. Eesmärk võita minimaalselt oma klassis ja maksimaalselt 2WD arvestuses," ei teinud pärnakas soovidest saladust.
Mandrilt tulnud sõitjaile loodavad kodustel teedel rahvuslikus rühmas konkurentsi pakkuda ka saarlased. Kristjan Lüüdingu (fotol) hinnangul õnnestub see vaid siis, kui auto ralli lõpuni vastu peab. "Minul on tänavu aastal autoga pidevalt probleeme olnud," lausus ta lootuses, et Saaremaa teedel BMW terveks jääb. "Kõige keerulisemad saavad olema õhtused katsed kruusal, seal on tee kõige rohkem mudane ja see teeb sõidu keeruliseks," märkis Lüüding.
Selleks võistluseks Lada VFTSi rentinud Timmu Kõrge loodab samuti, et tehnika lõpuni kestab: "Tulime just garaažist ja autot pole veel proovida saanud. Aga sõidame rahulikult oma sõitu, ei hakka pressima."
Rahvusliku masinaklassi E7 Lada VFTS, millega Saaremaa ralli teevad kaasa Vello Lõugas ja Mait Mättik. Foto: Rando Aav
|
|
|
|