Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
16. jaanuar 2006 2:20
Loe kommentaare (37)
Trüki lehekülg

Talveralli kulges N-rühmas soomlaste dikteerimisel

 Loe lisaks
Eesti autoralli KV punktiseis pärast 2006. aasta 1. etappi

Eesti autoralli E2 KV punktiseis pärast 2006. aasta 1. etappi

Eesti autoralli MV punktiseis pärast 2006. aasta 1. etappi

E2 arvestuse võitjad said talverallilt positiivse kogemuse

Egon Kaur: Klassivõidu tagas stabiilne ja probleemivaba sõit

Rallihooaja avalöögi võitis Margus Murakas

Laupäeval peetakse tänavuse hooaja esimene ralli

Otepää talveralli kavad tulevad müüki neljapäeval

Kari Ali-Rantala - Petri Vihavainen Mitsubishi Lanceril. Foto: Rando Aav
Otepääl toimunud Eesti meistrivõistluste avaetapil asus N3 klassis starti kaksteist rallipaari. Kuigi soomlastele vastu ei saadud, pakkus pingeline võidusõit suures N-rühmas omajagu põnevaid üllatusi.

Masinaklassis N3, kus kihutatakse Eesti meistritiitlile ka tänavusel rallihooajal, registreerus talverallile 13 ekipaaži. Mait Meriloo ja Peep Kallaste aga auto tehniliste probleemide tõttu starti ei läinud.

Alustas 14. jaanuari hommikul Otepäält võidusõitu kaksteist N3 klassi rallipaari. Juba avakatsel tõusid klassiliidriks üldarvestuse kolmandat aega näidanud Kari Ali-Rantala - Petri Vihavainen (Mitsubishi Lancer Evo 7). Soomlaste edu lähimate jälitajate ees oli 10,25 km pikkuselt katselt ligi 14 sekundit.

Enam kui aastase võistluspausi pidanud Andrus Laur sai sõitu nautida ning nii tuli Alaküla ja sellele järgnenud Kurvitsa katselt üllatuslikult N-rühma teine aeg. Varem vaid ühel päeval Võrus Mitsubishi Lancer Evo kaheksat ligi poolesajal kilomeetril testinud piloot kinnitas, et auto istus võistluse algul hästi käes.

"Kaks katset tuli normaalselt. Ülejäänud kiiruskatsetel oli juba probleeme. Hakkasid mured sellega, et ära kadus nii-öelda paugusüsteem. Siis jäi stardisüsteem peale ja ei saanud "pauku" kasutada," sõnas koos Aleksandr Korniloviga kihutanud Andrus Laur.

Teisel kiiruskatsel olid Andrus Lauri - Aleksandr Kornilovi järel N3 klassi kolmandad Aleksander Käo - Riho Luik (Subaru Impreza), kelle sõidu aga juba esimesel katsel rikkus tõrkunud mootor.

Võistluspäeva esimese poole lõpul said tempo üles Margus Remmak - Urmas Roosimaa (Mitsubishi Lancer Evo 6), võites neljanda kiiruskatse 0,1 sekundilise eduga Kari Ali-Rantala ja Petri Vihavaineni ees. Selle korduvkatse teistkordsel läbimisel mahtusid ühte sekundisse viis rallipaari. Andrus Laur - Aleksandr Kornilov jäid katsevõitjaile alla 0,3 sekundiga, Martin Rauam - Kristo Kraag (Subaru Impreza WRX STI Spec C) 0,6 sekundiga ning Aleksander Käo - Riho Luik 0,9 sekundiga.

Pärast hooldepausi sõidetud viiendalt katselt võtsid klassivõidu Vitautas Švedas - Žilvinas Sakalauskas (Mitsubishi Lancer Evo 8). Leedulastele läinud katsevõit esimeste meeste positsioone aga ei kõigutanud - "lõunaosariiklased" kaotasid soomlastele ligi poolteist minutit.

Seitsmendal katsel jõudsid katsevõiduni Martin Rauam ja Kristo Kraag. Ralli katkestasid selle katse stardis Aleksander Käo ja Riho Luik ning sõiduvea tõttu langesid Sirvaste katsel konkurentsist Margus Remmak - Urmas Roosimaa.

"Käo auto kapoti alt lõi suitsu välja ja katsele ta ei startinudki," kommenteeris Rauam, kelle hinnangul said konkurendi probleemid alguse juba avakatselt. "Käo sõitis esimesel katsel välja. Arvan, et see oli paar kilomeetrit enne lõppu - seal oli väga kitsas ja järsk allamäge kurv. Õnneks Luik hoiatas ning jõudsime õigel ajal hoo maha võtta."

"Meid tabas ebaõnn. Samas kohas, kus Ahud olid teelt välja läinud. Me läksime nõks trajektoorist välja ja järgmisesse kurvi ei mahtunud enam ära. Kuna ilm oli sula, tõmbas auto piruetiga lumehunniku otsa ja kaotasime mitu minutit. Samas kohas sõitis hiljem rajalt välja Jaanus Murakas," valgustas Margus Remmak ärevaid sündmusi.

"See oli puhas ralliolukord," jätkas seni neljandal kohal püsinud Remmak. "Mina sain siiski välja. Kaevasime Urmasega tublisti. Lisaks olid tal lõiketangid kotis, millega lõikasime kuuseoksi rataste alla. Natuke naljakas olukord. Seal tuli silme ette Pariis-Dakari ralli - selle vahega, et meil oli liiva asemel lumi. See oli tõsine füüsiline koormus, aga alla ei andnud me mingi hinna eest ja nii saime teele tagasi."

"Kui auto vallist kätte saime, olime ilmselt ühe sõitja kannul, vahet oli ligi 20 sekundit," jätkas Remmak. "Siis tekkis sant olukord seal, kus olid trampliinid enne finišit. Neljane grupp istus teel! Tegu oli viienda käigu trampliiniga. See oli ohtlik intsident. Korraks lõi südame alt külmaks, kui kolm teelt hüpatud said aga üks oli käpuli ja roomas põlvili eemale. Kolksu ega mürtsu siiski ei käinud."

Konkurentide ebaõnn tuli kasuks Andrus Lauri jälitanud Martin Rauami tiimikaaslasele Rainer Ausile. Koos Toomas Kasakuga esmakordselt Subaru Imprezal kihutanud noormehe koht paranes ning oldi N-rühma neljandad.

Järgnevatel katsetel liiderpaar Ali-Rantala - Vihavainen ei eksinud ning nii lisandus nende kontosse veel kolm katsevõitu. Oma edu kaasmaalaste ees suutsid mitmete probleemide kiuste hoida ka Laur - Kornilov. "Viimased kaks katset sain sõita ainult kolmanda ja neljanda käiguga," märkis Laur.

"Ise ma ralli ajal Ali-Rantalaga ei rääkinud, kuna ta oli meist suht palju ees, kuid kaardilugejad vahetasid omavahel aegu, et saaks kursis olla. Püüdsime jälgida kõigi samas klassis kihutanud meeste aegu," sõnas sel hooajal firmade Silberauto ja Meta-EKS toel võistlev Andrus Laur, keda jäi võistluse lõppedes klassivõitjast lahutama 26,8 sekundit.

"Pikk katse tuli meil kõige paremini välja mõlemal korral. See istus hästi. Iseenesest meeldisid kõik kiiruskatsed - oli kiiret ja nikerdamist, oli väga huvitav rada," jätkas Laur. "Arenemisruumi veel on, kuid arvan, et saime autoga tuttavaks ja selle üle põhjust kurta ei ole."

"Korraldus oli väga hea," kiitis ta ralli organisaatoreid. "Ajalisi viivitusi ei olnud ning korraldajatele selle eest suur-suur aitäh. Nagunii korraldajaid on vähe ja nuriseda ei tohiks. Mul ei olegi ühtegi halba sõna öelda."

Kui uuel Subarul võistelnud Martin Rauamilt oodati head esitust, siis 11,5 sekundiline kaotus Andrus Laurile võis pöidlahoidjaile olla tõsine pettumus. Oli ju Rauam enne sõitu tunnistanud, et eesmärk on võita. Tõenäoliselt nurisemiseks siiski põhjust ei ole, kuna klassivõitja Ali-Rantala on kogenum piloot, kel värskeimad katsumused läbi elatud nädalatagusel rallil Soomes. Varasematelgi aastatel häid aegu näidanud Laur kihutas aga autol, millega mullu võideti Eestis N-rühma meistritiitel.

"Päris kalendriga saime tappa kohe hommikul," tunnistas Rauam telejaamale TV3 antud usutluses. "Rallisõidu tunnet ei olnud."

"Eks see ralli mulle väike pettumus oli, kuna kaotasin enda süül liiga palju aega ja Andrus jäi lõpuks ikkagi ette. Hommikul kaotasime müstiliselt palju ja see otsustas. Sama katse uuel läbimisel olime pea 23 sekundit kiiremad ning asusime Andrust püüdma, kuid kahjuks sõitsime kuuendal katsel välja. Peab märkima, et see oli väga õnnelik õnnetus - Andres Kask lõhkus oma Subaru samas kiires kurvis täitsa ära, meie aga pääsesime ehmatusega. See lõi sassi ka rütmi ülejäänud katseks," rääkis Rauam.

Loodetud tulemust ei saanud kirja ka Remmak - Roosimaa, kes lõpetasid ralli N3 klassis kümnendal positsioonil. Siiski tunnistas piloot, et jäi sõiduga rahule: "Suutsin näidata kiiremate aegu ja kirja saada ühe katsevõidu!"

"Tempo oli klassi kiirematel väga suur," jätkas Remmak. "Siusuliselt oli neil auto kogu aeg lennus. Sellist rallit sõites peab olema eufoorias, et tabada rütmi, saada aru, kuidas auto teel libiseb. Et kiiresti gaas põhjas üles-alla sõita, pidi arvestama, kuhu auto hüppelt lendab ja kuhu maandub. Kiired olid vaid kogemustega mehed," kommenteeris Margus Remmak.

Kiiduväärt tulemuse saavutasid Eesti meistrivõistluste avaetapil "Eesti Talv 2006" Rainer Aus ja Toomas Kasak. Kui võisluspäeva hommikul Otepääl tunnistas valitsev E-rühma meister, et eesmärk on esmakordselt neljarattaveolise ralliauto roolis olles finišisse jõuda, siis kindel sõit tagas üldarvestuses Vitautas Švedase järel üheksanda ning N3 klassi viienda koha.

"Esimene katse oli mulle paras katsumus. Hommikul oli auto väga võõras ja tegemist rooli taga oli päris palju. Suuri intsidente päeva jooksul ette ei tulnud, kuna sõitsin üpriski rahulikult ja riske ei võtnud. Ühte mahapöördesse sai natuke liiga tugevalt pidurdatud ja auto suri hetkeks välja, kuid palju aega sinna vast kaduma ei läinud," rääkis Aus. "Mina jäin oma sõiduga rahule, sest peaeesmärk, finiš, sai täidetud."

"Martin tahtis võidu peale sõita," kommenteeris Rainer Aus oma tiimikaaslase Martin Rauami plaane, "aga kohe esimese katsega kärises vahe liidriga päris pikaks. Et miks ja kuidas, sellest ma tema endaga suurt ei rääkinud."

N3 klassis kuuenda tulemuse kirja saanud ungarlased Gergely Szabo - Zoltan Köhler (Mitsubishi Lancer Evo 6) kaotasid eestlastele üle minuti, seitsmendaks platseerunud Denis Levjatov - Aleksander Šapiro (Mitsubishi Lancer Evo 6) jäid alla enam kui kahe minuti jagu.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia