Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
... > Laupäeval peetakse tänavuse hooaja esimene ralli |
|
Laupäeval peetakse tänavuse hooaja esimene ralli
|
Loe lisaks |
|
|
Eesti autoralli meistri- ja karikavõistluste tänavune hooaeg algab 14. jaanuaril, kui Valgamaal Otepää ümbruse lumistel teedel sõidetakse 8. rahvusvaheline ralli "OK TSK - Eesti talv 2006".
Otepäält algav võidusõit on Eesti meistrivõistluste ja Eesti karikavõistluste esimene etapp sõidu- ja veoautodele ning Eesti karikavõistluste avaetapp E2 liiga sõiduautodele. Rallile registreerus ligi sada ekipaaži seitsmest riigist, kuid mitu neist rajale läheb, selgub laupäeva hommikul kell 8, kui Otepäält Oti pubi eest antakse start esimesele võistlusautole.
"Eks täna-homme ole näha, kas keegi mitteosalemisest teatab. Praegu on teada, et tehnilistel põhjustel ei stardi Kristo Subi ja Hanno Tamtik. Esiotsa mehed peaksid kindlasti rajale tulema - ungarlased on siin, vertsud on siin," ütles võistluse peakorraldaja Aivar Parts.
MTÜ Klubi Syrus Rally poolt korraldataval autorallil sõidetakse kümme kiiruskatset. Võistlusraja kogupikkus on üle 252 kilomeetri, sellest lisakatseid 99,94 kilomeetrit. Ralli pikim katse on 14,66 kilomeetrine, kõige lühem aga 5,9 kilomeetri pikkune.
"Kõik katsed on kiftid. Kõige huvitavamad on pealtvaatajaile vast Valgjärve ümbruse kiiruskatsed," lausus Parts. "Publik aga varugu aega, tõmmelda siinsetel teedel ei kannata. Vallid on kitsaste teede servades püsti ning väga palju lahti lükatud teeotsi ei ole. Sellest on tegelikult koguaeg juttu olnud, et Otepääl valitsevad talveolud - igalt külavahe teelt peale ei mahu."
"Meil on siin veel ilus tõsine talv - nii üllatav, kui see ka pole. Teedel on korralikud jääpõhjad all, küll võidusõit talvine tuleb," lubas Aivar Parts.
Esimese stardinumbri all lähevad rajale Margus Murakas - Raul Markus Toyota Corolla WRC-l. Üldse on WRC-autosid stardis kolm. Ford Focus WRC ralliautodel osalevad talverallil Aleksander Dorossinski - Dmitri Jeremejev ning Andrei Marjuhin - Aleksei Aleksejev.
Mullu N-rühma Subaru Imprezal võistelnud Dorossinski ja Jeremejevi ees, kelle auto küljenumbriks "3", asuvad võistlustulle Priit Saluri - Indrek Lepp autol Mitsubishi Lancer Evo 5. Neljandat stardinumbrit kannab Ago Ahu - Kalle Ahu E10 klassi Mitsubishi Lancer Evo 3.
N-rühma võistlejaterivi avavad Kari Ali-Rantala - Petri Vihavainen Mitsubishi Lancer Evo seitsmel. Viiendana startivaile soomlastele pakub N3 klassis konkurentsi 12 ekipaaži. Lisaks neile ja Eesti ralliparemikule astuvad selles masinaklassis üles ka Leedu, Venemaa ning Ungari rallisõitjad.
Arvestusklassis N2 debüteerivad Renault Cliol seni VW Golfil kihutanud Syrus ralliklubi sõitjad Ott Tänak - Hanno Lõpp. F2 arvestuses, kuhu kuuluvad nii N2, kui A5 ja A4 klasside autod, läheb rajale kokku 12 autot.
Rahvuslike masinaklasside E7, E8 ja E9 arvestuses asuvad esialgsetel andmetel meistrivõistluste avaetapil stardijoonele 33 rallipaari ning veoautode klassis kuus ekipaaži. Arvestusklassis E2 teevad pool rallist kaasa 15 ning noorteklassis neli sõitjapaari.
Avakatsele stardib esimene rallipaar laupäeva hommikul kell 8.13. Poodiumile Otepääl jõuab ralli võitja kell 17.
|
|
|
|