Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Villu Teearu
13. oktoober 2005 19:51
Loe kommentaare (3)
Trüki lehekülg

Erko Eriste ja Alo Ivask jätkavad pere traditsioone

 Loe lisaks
«Lähiajal jätkame samuti wild card sõitjatena»

Gunnar Tamm: Tahaksin veel WRC-autot proovida!

Egon Kaurile sportlikult rallilt esimene klassivõit

Eriste ja Ivask valmistusid tulevaks rallihooajaks

Ralliteemalisel fotonäitusel suur publikumenu

Meeskondliku NEZ-karikavõistluse võitsid soomlased

Politsei tabas Saaremaa ralli ajal kümneid roolijoodikuid

Mežaksi kaardilugeja sai Saaremaa rallil raskelt vigastada

Rallipaari Erko Eriste - Alo Ivask võistlusauto. Foto: Villu Teearu
38. Saaremaa rallil istuvad esmakordselt ühte autosse Erko Eriste ning Alo Ivask. Nii 29-aastane piloot, kui ka enne rallit 35-aastaseks saav kaardilugeja on teist põlve rallisõitjad.

Erko Eriste on alates 2003. aastast pidanud võistluspausi, ent naaseb tuleval nädalavahetusel toimuval Saaremaa rallil taas rajale. Erki Spordi klubi esimees tuleb starti Lätist soetatud Lada Samaraga, milles talle loeb kaarti Alo Ivask, kellele on võistlus on debüüdiks autospordis. Ala vastu on Ivaskil huvi ammusest ajast, sest juba väikese poisina käis ta raja ääres oma isa Ravu Ivaski sõitudele kaasa elamas.

"Isa alustas omaaegsetest rahvarallidest ja liikus siis edasi sportlikku rallisse. Tal on erinevate pilootidega mitmeid auhinnalisi kohti Eesti rallidelt, kuid suurim saavutus on seotud NSVL meistrivõistlustega Volgade klassis, kus ekipaaž Ilmar Raissar - Ravu Ivask võitis aastal 1982 hõbemedali."

"See on esimene start ja seepärast on kõik väga uus," jätkas Alo Ivask. "Kaardilugemise "akadeemilise" hariduse olen tänaseks saanud oma isalt ja samuti Erko endiselt kaardilugejalt Avo Kristovilt. Samuti on mind aidanud Marko Mättiku kaardilugeja Toomas Tauk, kellega oleme kolleegid tööalaselt ja nüüdsest ka rallis. Süsteem on neil kõigil õnneks sama, kuid siiski on seal palju väikseid nüansse, mis erinevad. Eks me sellelt baasilt siis Erkoga oma süsteemi välja töötame," rääkis Ivask.

Alo Ivaski autospordi huvi näitab ka see, et sel kevadel käis mees Mehhikos MM-rallil kaasa elamas. "Lisaks Eestile käin vaatamas ka MM-etappe," jätkas Ivask. "Nii saab ühendada reisimise ja autospordi-hobi. Selle kevadisel Mehhiko rallil tegin ka ühe ajakirjandusliku katsetuse - lugu ilmus Eesti Ekspressis. Ja nii ma siis olen selle ala ümber tiirelnud ning jõudnud selleni, et lõpuks istun ka ise ralliautosse. Loomulikult pakuvad huvi ka teised autospordi alad nagu F1 ja muud sarjad, kuid autoralli on siiski absoluutne lemmik."

Saaremaa rallil on Alo Ivaski eesmärgiks õppimine ja kohanemine. "Meil on Erkoga vaja eelkõige koostööd arendada ja eks siis paista. Kõige tähtsam on Saaremaal koguda maksimaalselt võistluskilomeetreid. Tulemustele mõtlemise aeg tuleb veidi hiljem."

Erko Eriste aga nii tagasihoidlikuks ei jää, sest tema sõnul tuleb E7 klassi võit Saaremaalt ära tuua. "Madalamate sihtidega ei ole mõtetki minna," lausub Erko Eriste, kes õpetussõnu saanud suure autospordikogemusega isalt Eiki Eristelt.

Eelmisel pühapäeval istusid Erko Eriste ja Alo Ivask ka esimest korda koos autos. Üritati legendi kirjutamine selgeks saada. Mehed kaardistasid pool Pärnu linna ja edasi mindi Tori lähedale Muraka katsele. "See on hea ja piisavalt raske katse, et saada aimu legendi kirjutamisest," märkisid Erki Spordi võistlejad.

Autos oli veel peale Eriste ja Ivaski ka Pärnu kuulsaim kaardilugeja Avo Kirstov, kes oma esimese legendikirjutamise oskuse sai just Erko Eristega. Tookord üheksakümnendate alguses ei olnud kummalgi mehel aimu, kuidas asi täpselt käib, seekord oli Avo julgelt nõus oma kunagist paarimeest abistama.

"Avo õpetusest oli väga palju kasu," kiitis Ivask. "Nii kirjutamise kui ka lugemise kohta andis ta häid nõuandeid. Kui keegi sind kõrvalt jälgib ja analüüsib, saab kiiremini edasi, kui jalgratast leiutades."

"Tegelikust rallist saate aru alles esimeses kurvis," manitses Kristov pärast testimise sessiooni. "Võistluskiirus on ikka hoopis midagi muud, siis liigute neli korda kiiremini!"

Saaremaa ralli start saab ekipaažil Erko Eriste - Alo Ivask teoks tänu toetajatele Rautakesko AS ja Lavateir AS.
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
17.04.2024
MM-sari jätkub Horvaatia teedel, kus on stardis ka kolm Eesti ekipaaži
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia