Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Eriste ja Ivask valmistusid tulevaks rallihooajaks
|
Loe lisaks |
|
|
Erko Eriste ja Alo Ivask lõpetasid Saaremaa ralli E7 klassi seitsmenda ning absoluutarvestuse viiekümne neljanda kohaga. Arvestades äpardusi ja ilmastikuolusid on mehed tulemusega rahul.
Saaremaa ralli sai alguse reedel, 20. oktoobril, kui sõideti kolm kiiruskatset. Kuna ekipaaži Erko Eriste - Alo Ivask Lada Samara kandis stardinumbrit 107, said mehed poodiumi alt läbi sõita alles paarkümmend minutit enne kella kaheksat õhtul. See tähendas esimese päeva katsete läbimist kottpimedas.
Juba esimesel katsel selgus, et äsjasoetatud sidesüsteem ei taha toimida ja Erko kuulis paarimehe juttu vaid osaliselt - seega esimesel kahel katsel sõideti väga ettevaatlikult. "Sel juhul ei saa olla kurvis kindel, sest esiteks pimedus ja teiseks kui ei tea, kas ikka kogu Alo jutt tuli läbi," ütles Erko Eriste.
Kuna Saaremaa ralli oli "prooviralli" ja Erki Spordi võistlejate eelarve piiratud, siis ei saanud mehed autole muretseda slikkrehve. Linnakatseks keerati alla Masteri "protirehvid", need autot sellistes vihmastes oludes teel aga hoida ei tahtnud. Seetõttu oli Erko Eriste sõidustiil asfaldil ka teistest küllaltki erinev, sest aeg-ajalt tuli kasutada käsipidurit, kui auto ei tahtnud kurvi minnes roolile kuuletuda.
Ralli teine päev sõideti lausvihmas. Eristel ja Ivaskil oli kasutada vaid üks jooks kruusarehve, mis alguseski olid juba teiste vanad. Seega erilist pidamist ei olnud.
Teisel päeval juhtus ka üks naljakas vahejuhtum, kui istmete vahelt hakkas pori sisse pritsima. Alo sõnade järgi oli üllatus suur, kui mingil hetkel hakkas legendi peale soppa kukkuma. Kuid see tegi ka halba, sest vesi tungis sideboksi ja üks katse sõideti jällegi ilma üksteist kuulmata.
Esmakordselt koos võistelnud Erko Eriste ja Alo Ivask suutsid Saaremaa rallil oma Lada Samara tervena finišisse tuua ning on saavutatuga rahul. "Oleks üks päev veel olnud, oleksime kindlasti paar kohta tõusnud," märkis Eriste. "Iga katsega hakkas üha rohkem välja tulema. Eks see pikk võistluspaus on võtnud oma."
"Saaremaa ralli on rehviralli," lausus Alo Ivask. "Teistele keerati peaaegu igal hooldepausil alla uued rehvid, aga meil ei olnud midagi uut panna. Seega tulemusega tuleb väga rahul olla."
Erko Eriste - Alo Ivask said Saaremaa rallilt absoluutarvestuse 54. ja E7 klassi seitsmenda koha. Rallil startis 131 ekipaaži, kellest finišisse jõudis 72. Ralli võitsid N-rühma autol võistelnud Juho Hänninen - Marko Sallinen (Mitsubishi Lancer Evo 8). E7 rühma kiireimad olid Marko Mättik - Toomas Tauk (Toyota Corolla GT), kes lõpetasid võistluse üldarvestuse 33. kohaga.
|
|
|
|