Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Egon Kaurile sportlikult rallilt esimene klassivõit
|
Loe lisaks |
|
|
38. Uno X Saaremaa rallil saavutasid Egon Kaur ja Avo Kristov võidu masinaklassis N2. Renault Cliol võistelnud 18-aastasele piloodile tuli esimene klassivõit sportlikul autorallil üllatusena.
N2 klassis võidu saavutanud Egon Kaur - Avo Kristov lõpetasid võistluse absoluutarvestuse 19. kohaga, jäädes üldvõitjaile alla ligi kuue minutiga. "Enne võistlust stardinimekirja uurides tundus reaalne koht N2 klassi esiviisikus. Võit tuli seetõttu üsna üllatusena. Oma rolli mängis kindlasti ka kiirete konkurentide katkestamine," rääkis Kaur.
Avakatse võitsid N2 klassis soomlased Joonas Lindroos - Juha Koljonen (Honda Civic Type-R) sekundilise eduga rallipaari Marko Virkoja - Jaan Põldsepp (Honda Civic Type-R) ees.
Mullu Saaremaal esmakordselt sportlikul autorallil osalenud Egon Kaur alustas seekordset rallit tagasihoidlikus tempos, ent vigadeta stabiilne sõit tõstis noore rallimehe favoriitide katkestamise järel esikoha konkurentsi.
Virkoja - Põldsepp said kirja aja kolmelt katselt, kolm kiiruskatset võitnud Lindroos - Koljonen neljalt. Viiendal katsel tõusid Kaur - Kristov N2 klassi liidrikohale ning asusid pidama duelli Janne Pihlajamäki ja Mika Leistiöga (Honda Civic Type-R). Finišis oli eestlaste edu soomlaste ees 49,6 sekundit. "Väikese N-i" kolmandad Tapani Levula - Hannu Rokkanen (Honda Civic Type-R) kaotasid viiel katsel parimat aega näidanud pärnakatele kaks minutit ja 53,5 sekundit.
"Civic on kiire ja vähem keerutava tee jaoks. Cliole aga sobivad rohkem võimalikult tehnilised ja aeglasemad katsed. See teooria leidis väga hea tõestuse Kaugatuma ja Taritu katse tulemuste võrdlemisel. Ilm aga soosis arvatavasti Cliot, seda eelkõige just auto kaalu pärast," selgitas Kaur võimalikku edu võtit.
Miks Pihlajamäki esmakordselt Renault Cliol "suurel" rallil osalevale Kaurile aga vastu ei saanud? "Päris täpselt ei tea, kuna me otseselt nendega ei suhelnud. Meil oli võimalus katse finišis temaga aegu võrrelda ja sellest meile piisas. Seega ei tea, kas tal mingisuguseid tehnilisi probleeme esines, mille tõttu kiirus kannatada võis," rääkis Kaur.
"Sellises seades autoga sõitsin esmakordselt ja ütlen, et olen rahul - vahetatud käigukast, pidurid ja vedrustus tegid Cliost ikka teise auto," täpsustas Kaur, kes Cliol kaasa teinud vaid ühe rahvaralli ning sprindi.
"Egon oli tubli. Ta on pikka aega esiveolisega sõitnud ja kogemusi tal on," kommenteeris samuti N2 klassis võistelnud Reiko Lempu, kelle saagiks jäi kodustel teedel sõidetud rallilt üldarvestuse 35 ning klassi 5 koht. "Hoidsin tagasi kah natuke, kuna mul puudub kogemus libedalt rajalt. Olen õnnelik, et kõigest hoolimata lõppu sain," lisas saarlane.
Kuuendat korda sportrallil kihutanud Egon Kauri hinnangul aitas hea tulemuse saavutamiseks kaasa testimine Pärnumaal. "Sellest oli niipalju kasu, et oleksime suutelised rallit lõpetama. Parandasime mitmed pisivead. Õiget auto tunnetust Taali krossirajal kätte ei saanud."
Et auto tunnetus on rallil oluline, seda kinnitas ka Timo Vaarmann, kes kihutas Saaremaal samuti Renault Cliol. "Meie käisime metsas ja kraavis. Auto oli vertikaalis samas kohas, kus Ahud ära panid. Esiklaasist vaatasime taevast, tagaots oli kraavi põhjas," nentis Vaarmann, kes lõpetas finišeerijate rea N2 klassis. Timo Vaarmann - Kristo Kallas kaotasid klassivõitjaile enam kui 13 minutit.
|
|
|
|