Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
RS ralli võitsid Jouni Ampuja - Mikko Markkula
|
Loe lisaks |
|
|
23.-24. juulil Otepääl ja selle ümbruses aset leidnud RS ralli võidu võtsid Jouni Ampuja - Mikko Markkula, kes valitsesid rallit alates esimestest kilomeetritest. Kõigil kaheteistkümnel katsel saadi kirja parim tulemus.
RS rallit võib õigustatult pidada Jouni Ampuja ralliks, sest soomlane säras kõigil kiiruskatsetel. Ralli lõpuks oli võitjate edu teise ekipaaži ees üle kahe minuti.
"See oli üsna lihtne ralli meile," lausus Jouni Ampuja, kes lootis osa võtta rohkemate WRC autode konkurentsist. "Reedest päeva võtsime natuke liiga ettevaatlikult. Laupäeva hommikul läksime esimestel katsetel täis panga peale välja, et vahet suurendada."
"Auto töötas hästi ja kõikide kiiruskatsete võidu võtmine oligi meil esialgselt plaanis," lisas Ampuja.
Teisele kohale tulid Aki Teiskonen - Miika Teiskonen (Toyota Corolla WRC), kes osalesid alles esimest korda WRC autoga. "WRC autoga on loogiline ja lihtne sõita," rääkis Aki Teiskonen ralliraadiole.
Absoluutarvestuse kolmanda ja N-rühma esikohaga lõpetas Alexandre Dorossinski - Aleksandr Kornilov (Subaru Impreza STI).
Jari Viita - Timo Hantunen (Ford Focus WRC RS 03) said neljanda koha. "Auto on OK, aga endal jääb oskustest puudu," lausus Viita, kes viimati istus ralliauto roolis Uus-Meremaa MM-etapil.
Martin Rauam - Peeter Poom (Subaru Impreza WRX) lõpetasid absoluutarvestuse viienda ja N-rühma teise kohaga.
"Läks nii nagu tahtsime. Teine koht on ka hea koht ja kaheksa punkti on ka head. Meele teeb rõõmsaks, et hoog oli üleval," rääkis Martin Rauam võistlusjärgselt. "See 2,2 sekundit, mis Viitaga vahet jäi, see oli nagu rohkem naljaga pooleks võistlus - me arvasime kogu aeg, et ta saab hoo üles ja läheb oma teed, aga seda ei juhtunud - kahjuks taipasime ise seda liiga hilja."
"Auto töötas hästi ja saime siin kahe ralli vahepeal natuke testida," jätkas Rauam. "Saime paremad seaded ja muutsin ka sõidustiili, et enam ei ole niipalju rapsimist ja külg ees sõitmist - see on lõpptulemusena see, mis hoogu annab."
N-rühma kolmanda ja absoluudi kuuenda kohaga lõpetasid Jaan Mölder junior - Tõnu Vunn (Mitsubishi Lancer Evo 6).
A5 klassis alustas rallit kolm ekipaaži. Lõpptulemuse said kirja nendest vaid Arvo Ojaperv - Mart Ojaperv (Nissan Almera 2,0 GT). Hoolimata sellest, et viimastelt katsetelt oleks meestel piisanud vaid turvalisest läbisõidust lausus Arvo Ojaperv: "Me sõidame absoluudi koha peale. Jalavast saime juba mööda. Suutsime Viitast ka ühel katsel kiiremad olla." Absoluutarvestuses saadi kuueteistkümnes koht.
A4 klassis lõpetas samuti vaid üks ekipaaž. Sergey Uger - Vladimir Afonin said kirja selle klassi võidu.
Kimmo Jalava - Mikko Lukka (Toyota Starlet) võtsid võidu E7 klassis. Avo Vaher - Toomas Kasak (VW Golf) olid teised ja Janek Minkovski - Kalvo Kalmu (Lada Samara) olid klassi kolmandad.
E8 klassis said Einar Laipaik - Indrek Jõeäär (Lada VFTS) vaid 3,1 sekundilise võidu Lembit Soe - Ahto Pihlase (Toyota Starlet) ees. Esimesel päeval palju aega kaotanud Ott Tänak - Hanno Lõpp tulid E8 klassis kolmandaks.
Aivo Hintser - Sergei Obraztsov (Mitsubishi Galant) said E10 klassis ainukestena aja kirja.
N2 klassivõit läks Juri Sidorenko - Vladimir Mikheevile (Mitsubishi Lancer Evo 7), Marko Virkoja - Jaan Põldsepp (Honda Civic Type R) võitsid klassi N2 ja N1 klassivõitjateks tulid Gennadi Broslavski - Raouf Tagui-Zade (Citroen Saxo VTS).
Veoautode klassis olid parimad Jaanus Ligur - Aivar Kender. Teiseks tulid Jaan Mölder - Sven Põder. Ants Kristall - Heiti Mering võitlesid välja veoautode kolmanda koha.
"Sain ükskord Möldril ees ka sõita," lausus Jaanus Ligur. "Tavaliselt olen pidanud teda taga ajama hakkama. Reedel olid autol tagapidurid kadunud ja see tegi sõitmise hellaks. Katsed olid ühes kohas koos ja ralli oli väga kompaktne."
|
|
|
|