Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Timo Vaarmann esmakordselt Peugeot' roolis
|
Loe lisaks |
|
|
Hiljaaegu omanikku vahetanud Peugeot 306 S16 naaseb peatselt ralliteedele. Kireva ajalooga 1996. aastal ehitatud võistlusauto rooli istub Timo Vaarmann, kes varem osalenud vaid kahel rallil.
Timo Vaarmann võistles autorallil esmakordselt läinud aastal Saaremaal. Siis oli kaardilugejaks Tarmo Lai ja võistlusautoks Lada Samara. JR Racing Teami'i all võistelnud rallipaarile lõppes võistlus aga katkestamisega ja aeg tuli kirja vaid kuuelt kiiruskatselt. "See oli minu esimene tutvus ralliradadega," sõnab Vaarmann, kes varem ringrajal ka Toyota Yarise rooli keeranud.
Teistkordselt istus Vaarmann Samara rooli selle hooaja algul talverallil. Siis sai aga nullautoga rajal liigelnud 19-aastasel rallimehel hing Lada peale täis: "Rohkem Ladaga sõita ei taha. Kaks korda iga katse peal jäime mootoriprobleemide tõttu seisma."
Nüüd plaanivad Timo Vaarmann ja Kristo Kallas võistlustel osalema hakata Peugeot'l. "Toomas Kitsing ühel kohtumisel ütles, et on olemas selline auto ja see oleks alustamiseks parim. Loodame sellega juba RS rallil võistelda," sõnab Vaarmann.
Peugeot 306, millega Vaarmann - Kallas Shelli, Stanford Musicu ja Jussi Õlletoa toetusel tõsisemalt autospordile pühenduda plaanivad, on algselt ehitatud Tanel Tammeka ja Peeter Poomi tarbeks Peugeot Rally Team Estonia poolt. "Meilgi on mõte teha Eestisse Peugeot' meeskond," lausub Vaarmann ja kinnitab, et selles tiimi nime osas midagi kindlat veel ei ole. "Esialgu võistleme tõenäoliselt samas tiimis, kus Margus Murakas."
Ehitusjärgselt N2 klassi kuulunud autoga tehti esimene sõit esmakordselt 1997. aastal Tallinna rallil. 1998. aastal ostis selle auto Mihkel Niinemäe ja jätkas koos Peetriga. Seejärel ehitati auto ringi A-rühma tingimustele vastavaks. Teadaolevalt oli Peugeot Niinemäe käes, kuni Rauno Vain selle ära ostis. Tema sõitis sellega mõned rallikrossid ja rallid. Räägitakse, et mingil Lõuna-Eesti rallil käänas ta selle Lepiksoni talu ees samas kohas kummuli, kus sel aastal Martins Balodis hunnikusse pani...
Pärast seda ostis auto endale trenniks Urmo Aava, kes sõitis sellega ka mitmel võistlusel Eestis ja Lätis "nulli".
"Võistluspotentsiaalilt on see auto päris hea," ütleb Urmo Aava. "Peugeot kitsaskohaks on vaid see, et auto vajab väga palju hoolt. Ühesõnaga suht hella hingega."
"Kui ma selle auto sain, oli see päris käest ära lastud. Pool aastat vaevlesin ühe elektriprobleemiga. Juhtmetel oli kimbu keskel isolatsioon maha hõõrdunud," räägib Aava. "Lõuna-Eesti rallil ütles auto lõplikult üles ja siis leidsime vea kätte. Kurzemel kimbutas meid aga üks väga huvitav viga - tikkpoldid väsisid ära ja ratas tuli alt."
Urmo Aava kinnitusel vajab Peugeot hoolt samavõrd, kui A-rühma võistlusauto. "Kui ressurss täis saab, tuleb osad kindlasti ära vahetada," teab Aava omadest kogemustest. "Auto plussidest rääkides võib öelda, et mulle sellega sõita meeldis. Kuigi Super 1600 auto on sealt suur samm edasi."
Auto vahetas Aava sõnul omanikku, kuna õige treeningauto on nüüd Eestis olemas. "Suzuki," ütleb Aava.
|
|
|
|