Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > «Rääkisime rallist ka, aga kõike ei pea lehte panema» |
|
«Rääkisime rallist ka, aga kõike ei pea lehte panema»
|
Loe lisaks |
|
|
Viimastel kuudel on Eesti ajakirjanduses ilmunud mitmeid artikleid, kus MM-karussellis kaastegevat Markko Märtinit on kirjeldatud kui kinnist ja ülbet rallimeest. Miks? Rally.ee uuris põhjuseid ajakirjanikelt.
Teada on, et Markko Märtin väldib Eesti ajakirjanikega suhtlemist, sest harva eksib labaste küsimuste vahele ära mõni töine küsimus.
Alguse sai negatiivsete kirjatükkide ahel möödunud aasta aprillis, mil ajaleht Postimees avaldas loo pealkirjaga "Märtin võistleb Uus-Meremaa MM-rallil kehtetu juhiloaga".
Ohtralt kommentaare kogunud ning diskussiooni tekitanud Küllike Rooväli artiklile järgnesid mitmed Märtinile halba varju heitvad lood ka teistes väljaannetes. Viimane ja värskeim paksu verd tekitanud Kroonika stiilis kirjatükk ilmus 21. veebruari Postimehes, kus Harli Uljas pommitas Fordi esipilooti tema elukohta puudutavate küsimustega.
"Kuna ma pidevalt spordi kajastamisega ei tegele, siis ma räägin pigem teemadel, mis huvitavad kõiki inimesi ning millised on vahepeal õhku visatud aga millele persoon, kellest juttu on, pole vastust andnud," märkis Uljas Märtini eraelulisi küsimusi puudutava artikli kohta, mis avaldati Postimehes pealkirja all "Markko Märtin veedab suure osa elust lennukis ja hotellides."
"Rallialased küsimused jäägu otseselt ikka spordiga tegelevate inimeste kanda," avaldas Uljas arvamust ja lisas kommentaariks: "Eks nendele küsimustele vastuseid on ilmunud ka iga sõidu järel. Mistõttu ma pean neid ja nende vastuseid suht igavateks - loomulikult sai ka Märtiniga rallist räägitud, aga kõike ei pea lehte panema!"
Mitmed Markko Märtini fännid usuvad, et mees pühendub 100-protsendiliselt tööle, ning eraelus surkivatele ajakirjanikele tuleks ebavajalike artiklite kokkusikerdamise eest korralik keretäis anda. Samapalju kui ajakirjanikele näpuga näitajaid, on tõenäoliselt ka neid, kelle arvates suhtub Märtin oma fännidesse üleolevalt. Fordi esipilooti isiklikult tundmata kohandatakse oma suhtumist aga tihtipeale ka vastavalt ajakirjanduses ilmunud negatiivse alatooniga artiklite põhjal.
10. jaanuaril Eesti Päevalehes avaldatud pikemas kirjatükis arutlesid Helen Eelrand ja Marii Karell põhjuste üle, miks Markko Märtin ajakirjandusega suhelda ei soovi. Variantidena pakkusid artikli "Markko, räägi meiega!" autorid välja viis varianti, alustades sellest, et Märtin on ülbe.
"Mõte Markkost antud artikkel kirjutada oli ajendatud sellest, et Eesti rahvakangelasest ei tea eestlane tegelikult midagi. Teatakse, kus ja kuidas sõidab, aga tema elulugu, iseloomu, käitumismaneere - ühesõnaga seda, mis teeb inimesest isiksuse, ei teadnud keegi," rääkis Marii Karell rally.ee online ralliajakirjale.
"Ma ausalt ütelda pole väga suurt massi selliseid artikleid pressis kohanud," jätkas Karell alustatud teemat. "Viimatigi, kui Harli Uljas Postimehes ilmutas artikli, et Märtin veedab suure osa elust lennukis, tegelikult ei vastanud ju Märtin ühelegi eraelulisele küsimusele. Kaasa arvatud küsimusele, miks ta Monacosse kolis."
"Midagi pole teha, kui Märtin on vaikimise kasuks otsustanud. Las räägivad siis tema eest teised, sest paratamatult on eestlaste huvi oma kangelase vastu kõrgendatud," selgitas Eesti Päevalehe ajakirjanik.
Rallisõitja Martin Rauami kommentaar
"Ühelt poolt on Markkol õigus eraelule ja keegi ei saa talle dikteerida, mida ta oma eraelust peab rääkima ja kellele. Kuid teiselt poolt on selge, et Maarjamaal sündinud maailma ühe kiireima piloodi vastu on inimestel suur huvi ja tehasesõitja kohustuste hulka kuulub kahtlemata ka pressiga suhtlemine," rääkis rallisõitja Martin Rauam.
"Kui Markko ei soovi oma eraelust pressile rääkida, siis selline ta otsus on ja seda tuleb respekteerida. Markko tõestab end rajal, mitte uhke mullivanniga Kroonika lehekülgedel!"
"Tuleb mõista, et kõik inimesed pole sellised libekeeled, kes igal võimalikul ja võimatul juhul kollases ajakirjanduses esinevad. Markko on maailmas nii populaarne, et töö pärast peab ta väga palju intervjuusid andma ja seda maailma juhtivatele väljaannetele - seega tahab ta kodus puhata," selgitas Rauam.
"Ma arvan, et nendel inimestel, kes Markkot ülbeks nimetavad, on endal mingi veider arusaam, et kõik inimesed peaksid end neile lõputult avama ja kogu eraelu ette kandma. Pealegi räägime me siin Fordi tehase esisõitjast ja mitte kellestki teisest!"
|
|
|
|