Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Ralli stardirivi avavad Markko Märtin ja Kristo Kraag |
|
Ralli stardirivi avavad Markko Märtin ja Kristo Kraag
|
Loe lisaks |
|
|
Sel nädalavahetusel jätkuvad Eesti autoralli meistrivõistlused Lõuna-Eesti ralliga. Meistrivõistluste neljas etapp sõidetakse 12.-13. augustil Haanja kruusateedel.
Järjekorras 14. Lõuna-Eesti ralli stardirivi avavad Markko Märtin - Kristo Kraag. Esimest stardinumbrit kandva Ford Focus RS WRC 03 võistlusautoga startivate meeste viimane ühine kodune start oli aastal 2011.
Numbri all "2" saavad hooaja neljandal etapil rajale meistrivõistluste absoluutarvestuse ja N-rühma liidrid Egon Kaur - Silver Simm (Mitsubishi Lancer Evo 9), kes lähevad Lõuna-Eestis püüdma hooaja kolmandat klassivõitu.
"Pidime pärast Estonia rallit tegema auto mootorile hoolduse. Praeguseks on auto taas sõidukorras. Tegime enne rallit ka märgades oludes testi ning usun, et oleme ralliks valmis. Eesmärk on jätkata sealt, kus Lääne-Eestis pooleli jäi ning soovime Lõuna-Eestis punktiedu suurendada," sõnas Egon Kaur.
Kolmandana asuvad võistlustulle Mait Maarend - Mihkel Kapp (Mitsubishi Lancer Evo 10). Nende järel lähevad rajale Rainer Aus - Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo 9).
Kokku on osavõtjate nimekirja kantud 54 võistluspaari. Lõuna-Eesti algab Võru kesklinnast 12. augustil kell 18.
Lõuna-Eesti ralli ajaloost
Kõige esimene Lõuna-Eesti ralli peeti aastal 1991. Toona viisid võidukarikad koju autol BMW M3 sõitnud vennad Nikolai Bolšihh ja Igor Bolšihh. Esimeste eestlastena jätsid Võrumaa teedel sõidetud ralli võidu koju Ivar Raidam - Margus Karjane (Lada Samara), kes olid parimad aastal 1992. Raidam - Karjane võitsid ralli seejärel veel kolmel järjestikusel aastal 1994-1996.
1997. aastal võitis ralli Markko Märtin, kellele oli kaarti lugemas Toomas Kitsing. Eestlaste võistlusautoks oli Toyota Celica Turbo 4WD. Märtin võitis neil teedel sõidetud võistluse veel kolmel järjestikusel aastal, kuid siis kandis võistlus nime Liivimaa (1998-1999) ja Livonia (2000) ralli.
2001. aasta Lõuna-Eesti ralli võitjana finišeeris Ford Escort WRC ralliautoga kihutanud Andrus Laur, kellele oli kaarti lugemas Aleksander Kornilov. Tänasel päeval autoralli MM-võistlustel Eurolamp rallitiimi koordinaatorina leiba teeniv Laur on rajal ka reedel algaval Lõuna-Eesti rallil, kuid 0-auto roolis.
Aastatel 2002-2003 ja 2006 finišeeris Lõuna-Eesti ralli võitjana Margus Murakas, kellele oli kahel esimesel aastal lugemas kaarti Toomas Kitsing ning 2006. aastal Raul Markus. 2002 ja 2006 aastal oli Muraka võistlusmasinaks Toyota Corolla WRC ning aastal 2003 Ford Focus RS WRC 01.
Aastal 2008 jätsid võidu koju Urmo Aava - Kuldar Sikk (Citroen C4 WRC) ning aasta hiljem Ott Tänak - Raigo Mõlder (Subaru Impreza STi N14).
Seni viimane Lõuna-Eesti ralli sõideti aastal 2011. See võistlus läks Eesti autoralli ajalukku, kui kõige väiksema esimese ja teise koha vahega võistlus Eesti meistrivõistlustel. Pärast 9 kiiruskatset ja 104,60 katsekilomeetrit lahutas ralli võitjapaari Raul Jeets - Andrus Toom (Mitsubishi Lancer Evo 9) ja teiseks jäänud ekipaaži Kaspar Koitla - Andres Ots (Mitsubishi Lancer Evo 9) vaid 0,1 sekundit.
"See võistlus jääb alatiseks meelde, sest see oli meie kõige esimene absoluutarvestuse võit, mis tuli väga tihedas konkurentsis Koitlat ja Otsa võites vaid 0,1 sekundiga," meenutas Jeets karjääri esimest võitu. "Kahjuks pole me sel aastal Haanjas stardis, sest meie prioriteet on Euroopa meistrivõistlused ning kuna eelarve on piiratud, siis jääb kahjuks sel aastal kodune võistlus sõitmata. Siiski on tegemist ralliga, mida sõidetakse Eesti kõige lahedamatel ja unikaalsematel teedel ning rõõm on tõdeda, et taaskord saavad rallisõitjad ka suvel Haanja teedel sõita. Aimu sellest, et tegemist on vingete teedega ja ralliga, saab juba kasvõi sellest, et stardis on läbi aegade parim Eesti rallisõitja Markko Märtin," sõnas Jeets enne reedel algavat Lõuna-Eesti rallit.
|
|
|
|