Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Saaremaa rallit kommenteerib Indrek Ilomets
|
Loe lisaks |
|
|
Kaheksakümnendaist aastaist alates on Saaremaa rallidel koos Urmas Mägioja ja Ivar Raidamiga osalenud Indrek Ilomets. Et Saaremaa teed on tuttavad, kommenteerib Ilomets rally.ee lugejaile 17.-18. oktoobril peetavat autorallit.
Indrek Ilomets võistles toona Tehumardi autoralli nime kandnud võistlusel esmakordselt 1984. aastal. Kui kaheksakümnendail aastail nägi Ilomets Saaremaa teid läbi VAZ 21011 ja Lada VFTS-i akna, siis üheksakümnendail istus kaardilugeja kogemustega mees mitmekordse Saaremaa ralli võitja Ivar Raidami kõrval Fordis ja Mitsubishis. "Ivariga sõitsin sageli hooaja lõppu ja siis, kui teised ei saanud (Margus Karjane, Robert Lepikson - toim.)," märkis Ilomets.
Indrek Ilomets on Saaremaa rallil kasutatavaid teid aga tundma õppinud ka ise Subaru roolis olles. "Ühel aastal sõitsin koos Margus Karjasega nulli. Siis olin mina kettas ja tema sturman," selgitas Ilomets.
Pilguheit minevikku ütleb Ilometsa sõnul seda, et ralli on läbi aastate muutunud märgatavalt lühemaks. "See oli aeg, kui rada anti kaks nädalat ette ja siis sai tublisti trenni tehtud. Katseid oli 200 kilomeetrit ja kogu ralli kaks korda pikem. Võidusõit võis alata õhtul kell 18 ning lõppeda keskööl aga hommikul kell seitse oli esimene auto taas stardis. Ja nii pandi järgmise õhtuni," selgitas Ilomets.
Veel märkis Ilomets, et toona oli Saaremaa rallidel aktiivne seltsielu tänu võimalusele rajaga pikka aega tutvuda. "Ega tänapäeval poleks selline asi vast enam mõeldav, ainuüksi kulud läheksid väga suureks," märkis esimesed 5-6 korda 80-ndail Saaremaal võistelnud Ilomets.
Indrek Ilometsa kommentaarid 36. rahvusvaheline Saaremaa ralli kohta avaldame 13. oktoobril.
|
|
|
|