Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Klassivõit tõi Rauamile meistrivõistluste hõbeda |
|
Klassivõit tõi Rauamile meistrivõistluste hõbeda
|
Loe lisaks |
|
|
Saaremaal toimunud võidukihutamisel otsustati mitmetes võistlusklassides medalite saatus. Nii tähendas N-rühma klassivõit Saaremaa rallil Eesti meistrivõistluste arvestuses teist kohta.
N-rühmas oli punktiseis teisest kuni neljanda kohani enne Saaremaa rallit veel lahtine ning seetõttu oli oodata tihedat rebimist. Mait Meriloo, Ago Ahu ja Martin Rauam võisid meistrivõistluste arvestuses kõik Ivar Raidami järel kokkuvõttes teiseks tulla.
Mait Meriloo lausus enne võistlust, et trenni on Saaremaa teedel tehtud täpselt niipalju, kui seda on ametlikult teha lubatud. Veel märkis enne Saaremaa rallilt 19 punktiga meistrivõistluste kolmandat kohta hoidnud Meriloo, et kuna kaalul on meistrikate hõbemedal, tuleb püüda teistest kiirem olla.
Vennad Ahud olid võistluse eel rõõmsatujulised nagu rallimeestel heaks kombeks. Enne rallit aitasid mehed veel võistluskorda sättida ekipaaži Lembit Soe - Ahto Pihlas Toyota Starletit.
Start anti Saaremaa rallile reede õhtul Kuressaare kesklinnast. Avapäeval sõideti kolm kiiruskatset, neist kaks linnatänavail.
Esimesel kiirukatsel oli ekipaažil Rauam - Poom väikeseid probleeme, ning N-rühma võit läks Ahudele. Kahe linnakatsega saavutas Rauam omas klassis teise positsiooni, kaotades Meriloole vaid 0,2 sekundit. Avapäeva kolmanda tulemuse said Renee Pohl - Silver Kütt.
"Päris huvitav oli pimedas linnatänavatel kihutada, kuna asfaldil läks hoog küllaltki suureks. Kitsastel tänavatel hakkasid varjud pisut häirima, kuid õnneks suutsime treeningul väga hea kiiruslegendi koostada," lausus Rauam.
Laupäevane võistluspäev algas päiksetõusul ja sisaldas endas kümmet kiiruskatset täis kiireid ja kurvilisi, kohati libedaid ning ohtlikke Saaremaa kruusateid.
Esimesed kaks hommikust katset möödusid Rauamil marulises tempos võideldes Mait Merilooga. Pärast serviceparki tuli samad katsed uuesti läbida ning needki möödusid sekund sekundis võitlusega.
Seitsmendal kiiruskatsel ütles töölepingu üles Pohla Subaru Impreza. Kõljalast slepis linna ning ekipaažile Pohl - Kütt oli võistlus selleks korraks läbi ning konkurentidel hingamine kergem.
Enne kaheksandat kiiruskatset oli N-rühmas seis väga pingeline. Rauam edestas Merilood vaid 2,6 sekundiga. Vendade Ahude kaotus sel hetkel oli liidrile kasvanud 24,2 sekundile.
Viimasele katsele läks Rauam juba turvalise edumaaga. Taritu 11,48 kilomeetri pikkune lisakatse kujutas endast väga ohtlikku kiviaedade vahel laveerimist. Rauam - Poom sõitsid ka viimase katse kindlalt, võites peakonkurendilt tagasi veel 4 sekundit.
"Ausalt öeldes oli viimane katse küllaltki keeruline, sest teadsin, et ei tohi teha ühtegi viga. Kuid tundsin ennast seal kiviaedade vahel siiski kindlalt ja uskusin, et oleme kiired kui apse ei tule. Lõpuks poodiumile sõites oli väga hea tunne! Meie hooaeg on olnud küllaltki keeruline ja see teisena lõpetada on fantastiline tunne. Loodan, et selliseid hetki tuleb järgmisel aastal rohkem," lausus Eesti meistrivõistluste hõbemedali välja võidelnud Martin Rauam.
Ebaõnn teise võistluspäeva algul ei jätnud vendadele Ahudele šansse 20 punktilist tabeliseisu hõbemedali saamiseks kasvatada. Olulist rolli võis oma osa mängida ka punktitabelis E.O.S. ralli realt puuduv vajalik hulk punkte.
"Tuska teeb, et Saaremaa ralli teise päeva hommikul turbo ei toiminud," märkis Ago Ahu, kelle sõnul just selle tõttu võis hea koht ja lõppkokkuvõttes ka meistrivõistluste medal käest libiseda. "Aga võibolla oligi esimese aasta kohta palju loodetud," lisas varasematel aastatel E7 ja E8 klassis meistrivõistluste esikohti võitnud Ahu.
Mait Meriloole tagas Saaremaa rallil N-rühmas saavutatud teine koht meistrivõistluste arvestuses Ivar Raidami ja Martin Rauami järel pronksmedali.
Saaremaa ralli tulemused klassis N3
1. Martin Rauam - Peeter Poom (Subaru Impreza 555) 0:56:07,8
2. Mait Meriloo - Einar Vettus (Mitsubishi Lancer EVO VII) +15,4
3. Ago Ahu - Kalle Ahu (Mitsubishi Lancer EVO III) +32,5
4. Aleksandr Dorosinski - Dmitri Balin (Subaru Impreza WRX) +44,9
5. Kert Uus - Jakke Honkanen (Mitsubishi Lancer EVO VI) +45,8
6. Jaan Mölder junior - Tõnu Vunn (Mitsubishi Lancer EVO VI) +02:01,0
7. Mika Kosunen - Marko Turunen (Mitsubishi Lancer EVO IV) +02:08,3
8. Andrei Matukhin - Svetlana Kozlova (Mitsubishi Lancer EVO VI) +02:50,9
9. Gunnar Tamm - Rasmus Allikvee (Subaru Impreza) +03:39,8
10. Alexander Gorlaškin - Nikolai Verzehovski (Mitsubishi Lancer EVO VI) +04:43,0
11. Aivar Linnamäe - Aivo Hintser (Subaru Impreza STi) +05:18,8
|
|
|
|