Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Tartu ralli > Tartu rallil võidutsesid Siim Plangi ja Marek Sarapuu |
|
Tartu rallil võidutsesid Siim Plangi ja Marek Sarapuu
|
Loe lisaks |
|
|
25.-26. septembril Tartu linnas ja selle ümbruse teedel sõidetud Penetron - Tartu rallil saavutasid esikoha Siim Plangi ja Marek Sarapuu, kes teenisid välja võidu masinaklassis N4.
Tartu ralli kuulus Eesti autoralli meistrivõistluste arvestusse viienda ja Läti autoralli meistrisarja arvestusse seitsmenda etapina. Võrumaa mehed Siim Plangi - Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo 10) olid selle ralli eel kummaski võistlussarjas liidrikohal, ent nüüd õnnestus neil kindlustada tiitlivõit nii Eesti kui ka Läti meistrivõistlustel klassis N4. Tänavusel rallihooajal kuulub nendele esikoht ka Eesti meistrivõistlustel absoluutarvestuses.
"Hooajast ja Tartu rallist sai võetud maksimum. Siin oli plaan sõita kindla peale lõpuni ja kindlustada meistritiitlid, kuid läks teisiti. Väga kahju, et Rainer Aus ja Egon Kaur tehniliste probleemide tõttu raja äärde jäid. Samas väga hea esitus Rolandi (Murakas - toim.) poolt, kes meil kuni lõpuni pinget peale hoidis ja täitsa rahulikult sõita ei lasknud," rääkis Siim Plangi.
Absoluutarvestuse ja N4 klassi teisena lõpetasid võistluse Roland Murakas - Kalle Adler (Mitsubishi Lancer Evo 10), kes kaotasid kavas olnud kümne kiiruskatse kokkuvõttes võitjatele 38,6 sekundit. Parima Läti võistluspaarina ja absoluutarvestuse kolmandana lõpetasid sõidu Jānis Vorobjovs - Andris Mālnieks (Mitsubishi Lancer Evo 10). Lätlased jäid võitjaist minuti ja 32,4 sekundi kaugusele. Klassi N4 (EMV2) arvestuse kolmandana lõpetasid Tartu ralli Mait Maarend - Mihkel Kapp (Mitsubishi Lancer Evo 10).
Kuni kaheksanda katseni liidrikohta hoidnud Rainer Aus - Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo 9) katkestasid ralli käigukasti rikke tõttu. Avapäeva järel klassis N4 neljandat kohta hoidnud Egon Kaur - Annika Arnek (Mitsubishi Lancer Evo 9) jätsid sõidu pooleli viienda katse järel bensiinipumba rikke tõttu.
EMV1 arvestuses kuulus Tartu Rally võit soomlaste duole Saku Vierimaa - Mika Rajasalo (Mitsubishi Lancer Evo 9 FIN R).
Esirattaveoliste autode arvestuses EMV3 ja DMACK Trophy Eesti juunioride meistrivõistluste arvestuste parimad olid Oliver Ojaperv - Jarno Talve (Ford Fiesta R2). Teise tulemuse said kirja Sander Siniorg - Karl-Artur Viitra (Ford Fiesta R2), kes kaotasid võitjatele 8,2 sekundit. Kolmandad olid Kevin Kuusik - Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2), kel kogunes kaotust võitjatele 42,5 sekundit.
Avapäeva järel klassis liidrikohta hoidnud ja endale juba enne Tartu rallit EMV3 arvestuses ja juunioride meistrisarjas tiitlivõidu kindlustanud Miko-Ove Niinemäe - Martin Valter (Peugeot 208 R2) katkestasid ralli väljasõidu tõttu viiendal kiiruskatsel.
Läti ja Eesti meistrivõistluste ühisarvestuse 2WD 2000 klassis võitsid lätlased Ralfs Sirmacis - Arturs Simins (Peugeot 208 R2).
EMV4 arvestuses saavutasid võidu Karl-Martin Volver - Margus Jõerand (Peugeot 208 R2). Teisele kohale käis heitlus kuni finišini ja sellest väljusid võitjatena David Sultanjants - Siim Oja (Citroen DS3), kelle edu kolmandaks jäänud Gustav Kruuda - Ken Järveoja (Ford Fiesta R2) ees oli 7 sekundit.
Rahvuslikus masinaklassis E9 (EMV5) võitsid Rainer Meus - Kaupo Vana (Lada VFTS). Kuni kolmanda kiiruskatseni ses klassis liidrikohta hoidnud Gert-Kaupo Kähr - Jan Pantalon (Honda Civic) pidid lõpuks tunnistama konkurentide ligi poolteise minutilist paremust. Kolmandad olid E9 klassis Henri Franke - Andres Lichtfeldt (Suzuki Baleno).
Klassis E10 (EMV6) juhtisid viimase kiiruskatseni rallit Ken Torn - Riivo Mesila (Honda Civic Type-R). Paraku pidid saarlased sõidu käigukasti rikke tõttu viimasel kiiruskatsel liidrikohalt katkestama. Etapi võitsid Kristo Subi - Raido Subi (Honda Civic Type-R). Teisel positsioonil lõpetasid võistluse selles masinaklassis Karel Tölp - Teele Sepp (Honda Civic Type-R) ja kolmandad olid Kasper Koosa - Ronald Jürgenson (Nissan Sunny).
Ka masinaklassi E11 (EMV7) liidritel jäi sõit pooleli viimasel kiiruskatsel. Toomas Vask - Taaniel Tigas (BMW M3) katkestasid võistluse tehnilise probleemi tõttu. Etapivõidu võtsid seega Dmitri Nikontšuk - Jelena Nikontšuk (BMW M3), kelle edu teiseks platseerunud võistluspaari Mario Jürimäe - Rauno Rohtmets (BMW M3) ees oli 3,3 sekundit. Kolmanda koha välja teeninud Madis Vanaselja - Jaanus Hõbemägi (BMW M3) jäid klassivõitjaile alla 47,9 sekundiga.
Läti ja Eesti meistrivõistluste ühisklassi E12 võitjad olid lätlased Guntis Lielkājis - Vilnis Miķelsons (Mitsubishi Lancer Evo 9). Eesti meistrivõistluste arvestuses olid Tartu rallil E12 klassis parimad Hendrik Kers - Janek Tamm (Mitsubishi Lancer Evo 5), kelle edu tänavu tiitlivõidu kindlustanud võistluspaari Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo 6) ees oli 16,6 sekundit. Rünno Ubinhain - Carl Terras (Subaru Impreza) jäid ühe minuti ja 41,3 sekundi kaugusele.
Veoautode omavahelises mõõduvõtus olid parimad Rainer Tuberik - Tauri Taevas (GAZ 51). Teise tulemuse said kirja Kaido Vilu - Erik Vaasa (GAZ 51A) ja kolmandad olid Jüri Lindmets - Nele Helü (GAZ51 A).
Eesti autoralli meistrisarja ja DMACK Trophy Eesti juunioride meistrivõistluste viimane etapp, Silveston Saaremaa ralli sõidetakse 9.-10. oktoobril.
|
|
|
|