Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Tartu rallile registreerus ligi 90 võistluspaari
25.-26. septembril sõidetavale Tartu rallile registreerus 88 võistluspaari ja esindatud on kaheksa riiki. Ralli on Eesti meistrivõistluste ja Eesti juunioride meistrisarja viies ning Läti meistrivõistluste kuues etapp.
Stardirivi avavad Siim Plangi - Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo X). Kui tänavusel Võru talverallil tähistas Siim Plangi oma sajandat rallistarti, siis Tartus on kaardilugeja kord sama tähiseni jõuda. Sellest tulenevalt kannab Võrumaa meeste võistlusauto küljenumbrit 100.
Teisena lähevad hooaja viiendal etapil rajale Rainer Aus - Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo 9), kelle järel stardivad Tallinna ralli võitjad Egon Kaur - Annika Arnek (Mitsubishi Lancer Evo 9).
Kolmas võistlusnumber on välja antud lätlaste duole Jānis Vorobjovs - Andris Mālnieks (Mitsubishi Lancer Evo 10), neljas rallipaarile Roland Murakas - Kalle Adler (Mitsubishi Lancer Evo 10) ja viies ekipaažile Mārtiņš Svilis - Ivo Pūķis (Mitsubishi Lancer Evo 10).
Kaherattaveoliste autode stardirivi avavad rahvusliku masinaklassi klassi E11 sõitjad Toomas Vask - Taaniel Tigas (BMW M3).
Esirattaveoliste klassi DMACK Trophy arvestuses on Tartu rallile registreerunud lisaks klassi tänavusele meisterpaarile Miko-Ove Niinemäe - Martin Valter (Peugeot 208 R2) kõik, kel veel sihiks meistrivõistluste medal: Kevin Kuusik - Kuldar Sikk, Kenneth Sepp - Tanel Kasesalu, Oliver Ojaperv - Jarno Talve, Rasmus Uustulnd - Imre Kuusk, Sander Siniorg - Karl-Artur Viitra, kes kõik sõitmas Ford Fiesta R2 võistlusautoga ning Karl Tarrend - Mirko Kaunis, kelle sõiduvahendiks Citroen C2.
EMV4 arvestuses ehk 2WD 2000 klassis on kohal kogu esiviisik. Kindlasti üritavad hetkel teisel kohal olevad Karl-Martin Volver - Margus Jõerand (Peugeot 208 R2) pärast Tallinna ralli katkestamist vähendada vahet klassi liiderpaariga David Sultanjants - Siim Oja (Citroen DS3).
E-rühma neljas erinevas klassis on Tartus startimas 37 võistluspaari, nende hulgas ka kõikide klasside liidrid: EMV5 (E9) klassis Gert-Kaupo Kähr - Jan Pantalon (Honda Civic), EMV6 (E10) klassis Ken Torn - Riivo Mesila (Honda Civic Type-R), EMV7 (E11) klassis Madis Vanaselja - Jaanus Hõbemägi (BMW M3) ja EMV8 (E12) klassis Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo 6). E12 klassi arvestuses teeb neljarattaveolise autoga Mitsubishi Lancer Evo 8 debüüdi Rainer Rohtmets, kellele kaarti lugemas Alo Ivask.
Võistlejaterivi lõpetavad veokamehed. Veoautodel on startimas 11 ekipaaži, sealhulgas klassiliidrid Veiko Liukanen - Toivo Liukanen (GAZ 51).
Kõikides klassides, va. juunioride arvestuses, on tänavused meistritiitlid jagamata ning punktivahed veel sedavõrd väikesed, et Tartu rallil peaks nägema klassivõitude nimel väga põnevaid heitlusi.
Tartu rallile antakse start 25. septembril kell 17 Tartu raekojaplatsil asuvalt poodiumilt. Haaslava, Kõlleste, Vastse-Kuuste, Valgjärve, Võnnu ja Tartu valla teedel sõidetaval Tartu rallil sõidetakse kokku kümme kiiruskatset kogupikkusega 128,12 kilomeetrit. Esimesel võistluspäeval sõidetakse kokku neli kiiruskatset. Korduvakatsena sõidetavale Lähte katsele stardib esimene võistlusauto 17.25. Avapäeva lõpetavad kaks Tartu Lauluväljakul sõidetavat publikukatset.
Laupäeval ootab võistlejaid kolm korduvkatset ning nendest viimane on Tartu ralli punktikatse. Tartu ralli võitjad sõidavad Tartu raekojaplatsil asuvale poodiumile laupäeval 26. septembril kell 19.
Realtvaatajate programm on 23. septembril ilmuva Autolehe vahel. Kiiruskatsed on pealtvaatajatele tasulised. Rallipass, mis tagab pääsu katsetele ja Tartu Motoshow'le maksab 15 eurot ja on müügil Tartus Olerexi tanklates, lisaks Võru, Põlva, Põltsamaa ja Aovere tanklates ning Tartu Näituste keskuses.
|
|
|
|