panen siis teema üles nagu soovitatud. jäägu artikli alused kommentaarid artiklile, siin jahugem aga nii palju kui viitsime:))
B liiga
Autor: Klen
25.04.2004 01:53
Arvan, et pange rally.ee-sse küstlus üles, kas Teha selline kalss nagu"B" või mitte! vaadake tulemsi ja las sis EAL selle järgi otsustab! Mina ise praegu kahe käega sellise klassi poolt!
Teema on teil õige ja huvitav, aga nagu siin juba eelkõnelejad(ravia, urr, frankeh, jne. -Tervitused Teile!) kirjutanud on, mingit vaheliigat või b-liigat (nimetage kuidas tahate) pole mitmel väga olulisel põhjusel mõtekas(ka võimalik) teha. Aitähh ja tervitused Sullegi Madis
RR .vs E-rühm
Autor: vrt
30.07.2003 13:13
...ilmselt läks loba nii pikaks, et viimase tähemärgid siia enam ei mahtunudki...
tervitades Madis Mägi
RR .vs E-rühm
Autor: vrt
30.07.2003 13:07
Tervist Härrased. Teema on teil õige ja huvitav, aga nagu siin juba eelkõnelejad(ravia, urr, frankeh, jne. -Tervitused Teile!) kirjutanud on, mingit vaheliigat või b-liigat (nimetage kuidas tahate) pole mitmel väga olulisel põhjusel mõtekas(ka võimalik) teha. Kui Te tõesti tõsiselt sõita tahate nagu siit kommentaaridest ja mõtetest välja loeb, siis ärge kartke seda sportrallit/E-rühma näiteks. Kui te ka tõsiselt RR sõita tahate siis vaevalt Te teete seda autoga millega naine järgmisel hommikul last peab lasteaeda viima, st. Teil peab olema selleks juba spets auto, korraliku ohutusvarustuse olemasolu peaks igale endast lugupidavale autosportlasele samuti mõistetav olema. Autost ja varustusest ei pääseks ühel või teisel juhul ei üle ega ümber. Teades kulutusi E-rühma autole ning teades milliseid RR autosid poisid on ehitanud võin öelda, et need summad on samas suurusjärgus. Kulutustest ühele võistlusele võin öelda oma kogemuste puhul seda, et kui oskad korralikult mõelda ja majandada, algavad E-rühma puhul eelarvenumbrid ühele EMV autoralli etapile 10000 kroonist(va. Saaremaa), seal pole olulist vahet on seal 90LK/km või 110LK/km ja võite uskuda - kui Te sõidumees olete, siis selle raha eest ei pea Te mitte viimasena kõlkuma. Kui siin nüüd arvutada selliselt, et kui palju ma selle raha eest sõita saan? Minu väärtushinnangute järgi saab seda sportralli puhul ikkagi rohkem, aga muidugi inimesi on igasuguseid ja samuti ka soove - lisaks ka rohkem elamust, ning tegelikult algab sportralli mitte ralli ametliku stardiga vaid juba päeva-kaks varem kui minnakse lisakatsetega tutvuma
Edu ja jaksu Teile mõtete ja rahakogumisel!
tervitades Madi
Urrile
Autor: RS Racing
30.07.2003 11:33
Siis ju hea, kui samas vaimus edasi läheb, lihtsalt kuulsin kõlakaid, et juba mitu katust ja ohtlik jne, et läheb slaalomiks tagasi. Sealt ka mu arvamus. Aga siis muud ju teha polegi, peab jupphaaval autot tegema ja rr sõitma, kuniks E-sse saab minna. Ja üks OT küsimus ka: ega keegi ei tea, mida selle aasta UA karikas endast kujutab, just raja poolest??
jajah...
Autor: Urr
30.07.2003 11:16
Jääkaru aplodeerimise saatel pole vist keegi rajale saanud... :) Tahan öelda, et asjast saab asja, kui seda tehakse mõtestatult, kuid senised ideed, kuidas seda rakendada on sellised rohkem hetke meeleolud, ning ei kajastu tervikuna. Ja kuskohast tuleb jutt, et katsed slaalomiks tehakse?? Kindlasti mitte, ehkki korraldajal on selleks võimalused antud ja mõni ka kindlasti selle üllatuseks teeb. Mina pooldan just aasta esimese poole sõite, sikaanidest ilmselt ei pääse :( See lihtsalt sellest johtub, et Jaanimäe sarnaseid "puhtaid" radasid ei leia kusagilt nii lihtsalt :( Aga kuidagi ei ole nõus E rühma kallidusega. Iga asi algab väikesest, ehk siis E-d on ju ka väike olemas,ning need kulud ei lähe miskit nii suureks. Oluliselt saab kulusid vähendada, kui asjad pikalt läbi mõelda, teel Tallinnast Tartusse käru peal mehaanik remontimas autot on kindlasti kulu. Pealegi saad autot ju ehitades kogemuste pagasi ja ehitamise rõõmu tunda juba RR ajal, E oleks lihtsalt samm edasi. Tänasel päeval saab juba edukalt RR tulemuste põhjal toetajaidki leida. Päikest :)
SS1: Loomaaed...
Autor: RS Racing
30.07.2003 08:47
... oleks ju iseenesest päris vahva?
Aga tundub tõesti, et sellest kaagutamisest siin midagi välja ei tule. Tuleb siis lihtsalt autot niikaua edasi teha ja kogu maine varandus maha müüa, kuni E klassi saab. Kurb, kui RR sellisel kujul nagu ta Tartus, Saaremaal ja Suverallil oli ära peaks kaduma ja slaalom tagasi peaks tulema. Aga mis teha, nagu näha siis targemad pead laidavad selle nn. vaheliiga mõtte maha. Ma jään siis ka vait.
Oeh...
Autor: Urr
29.07.2003 19:18
Hetkel tundub teemal olevat samapalju perspektiivi, kui teha Tallinna Loomaaeda linnakatse asfaldil.
Ja veel.
Autor: RS Racing
29.07.2003 08:36
Samuti oleks tunduvalt kasulikum selliseid asju arutada kusagil ümber laua, jõuaks äkki kiiremini veendumusele, mida ja kas edasi teha. Ja huvitav oleks teada, palju sellise asja vastu üldse huvi tuntakse ja kas tuntakse. Kui rr-l juttu ajada tegelastega, siis kõik hirmsad võidusõitjad, siin lugedes aga pooled tahavad platsi peal pulki taga ajada. Võta sa siis kinni. Ja arvan, et mingit snitti/abi saab kindlasti ka põhjanaabrite käest, nad meist ikka selles asjas sajandi jagu ees.
TO: Sammal
Autor: RS Racing
29.07.2003 08:30
Minu arvates on sambla jutul isegi iva sees, iseasi kuidas sellisele ettepanekule reageeritakse. Samas aga jäävad sel juhul kõik kulud sama kalliks kui E klassis või isegi kallimaks, sest peale kõiki autosid ja veokaid on rada päris räsitud ja see lammutab ka autot rohkem. Teema võiks olla aga ka siis, kui teha juurde pärisrallile nn. standardklass, kus võid sõita näiteks kuni 1600-se standardtehnikaga ühesillaveoga autoga, puur peab olema sees ja muu ohutusvarustus ka. Ja näiteks ei oleks lubatud kasutada spetsiaalrehve, kütust, sisse- ja väljalaset jne.(analoog hetkel mosseliigaga rr-s???). Teine võimalus on muidugi samamoodi rr-ga jätkata, teha selliseid pikemaid katseid nagu olid seda Tartus, Saaremaal ja Vasalemmas aga nõuda autodelt puuri?? Tegelikult on ju asi nii, et kõik maksab palju, sponsoreid on raske leida jne., nagu urr rääkis. Samas oleks aga hoopis targem hakata arutama seda, mitte kui palju kusagile raha läheb vaid millega saaks kulusid kokku hoida. Kohtunikud näiteks autospordiringidest, ajavõtusüsteemid EAL-st, samuti hunnik entusiaste ja suur teotahe. Kindlasti on võimalik ka riiklikele instantsidele kirjutada projekte, et saada ürituse rahastatust. Ennekõike aga oleks vaja välja mõelda idee, mida teha, siis hakata mõtlema, kuidas seda oleks võimalik teha ja kas üldse oleks võimalik. Arvan, et meie hulgas on piisavalt asjatundjaid, kes oskaksid õla alla panna.
B liiga võiks olla küll
Autor: urueesel
29.07.2003 03:16
Mu meelest oleks see B-liiga päris lahe. Aga tõesti võikski siis olla nii, et B-liiga omad lastakse rallil rajale pärast veokaid ja kui B-liigal endal ka mõned special etapid on, siis oleks ju igati vinge. to sammal Kle aga miks Golf? Samahästi võiks Lada olla ju. Ei maksaks sarja vist piirata automargiga, pigem mootori kubatuur ja vedavate rataste arv peaks olema see, mille järgi B-liigasse lastakse. Rahvarallis praegu on see mu meelest totter, et on palju väiksemad piirangud ju kui sportrallis... kasvõi kõri piiramisel. Võibolla peaks mingeid konstruktiivseid ettepanekuid tegema siin teadjamad sellid ja siis nö. hääletada ja vaadata et kuhu suunda nigu asi tüürib? Minu ettepanekud: 1. Luua B-liiga (rahastamine? korraldajad?) 2. Ainult esi- või tagaveolised - 2WD 3. Mootor kuni 1600 ccm (lubatud forseeringud jms)
krt
Autor: Urr
28.07.2003 20:30
tegin nii pika jutu, et ei mahtunud ära. St lõpp nägi välja midagi sellist - kirjutage keegi lahti omaarvates eelarve B-liiga ühe võistluse kohta ja olen seda nõus kommenteerima ning näitama nüansse. Ütlete, et küll leiame. Ok, aga sel juhul kummitab kohe kogenematuse probleem. Ehk siis minu hinnangul on tegu puhtal kujul väga toore mõttega. Tahan öelda - kokkuvõttes sõita odavalt E-rühma autorallis tuleb ikkagi odavam, kui hakata punnitama b-liigat, mis toimiks eraldi.
Oioi
Autor: Urr
28.07.2003 20:24
Kuhu on jõudnud see teema... Püüan kuidagi selgitada olukorda kui Suveralli meeskonna liige. Tahate B-liigat? Ok, teete ettepaneku ja käite selle välja, ja ütleme, et saate heakskiidu. Aga küsin-kes hakkab korraldama ca 30 autole rallit? Toome lihtsa näite - Suveralli stardimaks ekipaazile 500, eelarve rallil üle kuuekohalise, ehk siis alla poole kattest tuli maksudest, ralli ei tooda tulu, kui tahate kvaliteeti vastu saada. Lisaks tavaolukorras sellist kaadrit kokku ei aja. Tõstame b-liiga makse kolm-neli korda?? Kuhu siis jäävb odavus? Ühinen ravia mõttega, kes katab kulud? Teeme läbipaistva eelarvega sõidu, kus kulud jagunevad võrdselt osavõtjate vahel? Ilmselt mõeldamatu, sel juhul kisub see samuti juba autoralli maksu tasemele ja ülegi. Ja palju on sel juhul korraldajaid? Rahvaralliga sel juhul seda üritust kokku viia ei saa, sest määrustikud saavad olema tõenäoliselt erinevad. Kahe raja süsteem, nagu Rakveres, st maasturid ühel ja rahvarallurid teisel rajal?Korrutage kohtunike arv julgelt kahega ja arvestage kulud neile. Tahaks näha kohtunikku kes tuleb niisama aitähh eest metsa midagi tegema? Pakud asjalikule 100 EEK, et müttab kuus tundi tolmuses metsas, ütleb kohe et kle, ma lähen enne ämma porgandeid rohima. Justkui ei klapi. Ehk siis siin tegemist puhtal kujul läbimõtlematu teemaga, kogu võistlussarja ei saa nii lihtsalt käivitada. Leiate sponsori? Ok, aga sel juhul ehk saame max kolme etapilise sarja. Aga see kindlasti ei ole see, mida tahetakse. Ja veel - rahvaralli korraldajaid palju on see aasta erinevaid? Neist vaevalt keegi tahab hakata lisasõitu korraldama, uute tegijatega on kohe kogemuse probleem kaasas. Korraldamine konkreetselt mulle tähendas kuut kuud asjaajamist, sehkendamist. Kohati vaatasid, kuidas ülejä&aum
Natuke aegunult: To> Aivar
Autor: vaade
28.07.2003 20:16
Tsiteerin: "...B-liiga eeldab väiksemaid kulusid (ka madalama hinnaga litsentse jms.), EAL-i huvi on aga iga litsentsi pealt võimalikult palju teenida..."
Madalama hinnaga litsentse ei tule: Aastase litsentsi hinnas on ka sõitja elukindlustus ja see summa ei peaks langema. Auto tehniline kaart antakse välja auto eluks ajaks ehk ühekordne väljaminek. Ja üleüldse on sündsusetu rääkida tooniga nagu EAL üritaks suuri kasumeid igalt poolt lõigata. Juhtkonna pädevust ma ei kommenteeri (loe: ei kommenteeri, mitte ära loe: jätan halvasti ütlemata) aga summadest Eesti autospordi normaalseks edendamiseks ei piisa.
ERK Standard kulud
Autor: vaade
28.07.2003 19:57
Rallikrossi Standardklassi auto saab liikuma ca 20 tuhandega + tooriku soetus. Tooriku hind on otses seoses tehnilise remondi-häälestamise hinnaga, ehk odavamat toorikut on vaja rohkem putitada. Mõningad hinnad on umbes nii: - aegunud iste 1500,- - aegunud rihmad (või uus ECE-rihm) 1500,- - turvapuur 4000,- - kombe 1500,- - kustuti käeulatuses 2kg. 500,- - protikummid (reglementeeritud) 2500,- (4tk.) - sidega kiivrid - ei kasuta - teate ehk ise parmini - siis jääb veel amordid-vedrud, põhjakaitse, mootorihäälestus ja nipet-näpet. = Nende summadega peaks saama starti ja talutava kiirusega ka sõita. Siit alates siis iga ühe enda teha kui palju raha kiiruse tõstmiseks kulutada - aga reeglitega tuleb paika panna nagu ERK Standardi nimigi ütleb et nn. sportseadmeid ei või kasutada, ainult standard toode. PS. To> Ohutus on siinkirjeldatult minimeaalne, alla selle kedagi rajale ei lasta - fakt (mingi "isemõistuspeas" ei tule kõne alla)
Lisaks. Autosport.ee's huvitavad täiendused võistlusmäärusesse viidud.. et rr legendis peab olemas olema katsete skeemid.. stenogramm võib olla lisatud ainult soovi korral. Aga no kuulge. Noor kukk ma veel küll, aga kui skeemil ei ole kurvide vahekaugusi, siis ma olen sunnitud sõitma palju ohtlikumalt, kui korralikult koostatud legendiga, kus kuvide vahekaugused ilusasti kirjas.
Kunagi ammu ka ee.autost läbi käinud teema.. Kuna ma alles algaja(4 rallit seljataga). Siiski avaldan arvamust. Kõik , kes soovitavad E- rühma sõitma hakata: vabandage. Ausõna, sõidaks e-rühma.. aga raha : valmis VFTS ~70 000 eek, nõuetekohane riietus ~15 000 eek 2, osalemistasu rallilt : ~ 2000 eek, pluss bensiin, tööpäevakaod, mehaanikud, treiler, tiimibuss, telgid, jnejne.. ehk kokku siis umbes vähemalt 20 000 eek ühe ralli kohta esimesel hooajal. Rahvarallis seevastu meie ekipaazhil kõige kallim Saaremaa oli , etapikulusid sai natuke üle 1500 krooni.. tavaetapil (mis meretagused ei ole) jäävad osalemiskulud 1000 krooni piiresse. Algusekulud meil olid : auto 5000 eek, uus mootor, 3500 eek, kiivrid 500 eek/tk, pluss pisividinaid... Rahvaralli võiks jääda. Ohutuse jaoks peaks olema igal inimesel ikka ise mõistlus peas.. kui ei ole, küll siis haiglapäevad mõistusel koju aitavad jõuda. B-liiga kõlaks huvitavalt. aga miks mitte teda koos rahvaralliga läbi viia . sest ütleme 2.5km katsed pole ka tavaautole liiast( Vasalemma näiteks, või Kogula..). Kui tõesti tahetakse karmilt turvalisust reguleerida.. siis tõstku peale B-liiga autode läbisõitmist kiirematesse kohtadesse kumme ette..
To> E-Rühm
Autor: vaade
28.07.2003 19:26
Ei, siiski kõnealust rahvarallit ei anna E-rühmaga hinnas võrrelda, kui isegi sõidad odava Lada või Escortiga. Autode ehitamise raha võib tunduda võrreldav aga ralli pikkus teeb kulude vahe ikka kõvasti suuremaks eriti kui terve hooaja sõita. Üks ralli E-ühmas on ju 100 km auto lõhkumist - see on sama palju kui pool hooaega B-liigas. Pealegi oleks B-liiga tehn. tingimustes määratud mõningad punktid mis kärbiksid kulusid auto ehitamisel (a la ERK Standard)