Kuna eelmine teema läks ikka arutelu käigus totaalselt rappa, siis prooviks hoida arutelu ikkagi üleval ühel kitsal suunal – tänavakõlbulike slickide keelustamine ehk miks on sellist piirangut vaja ning millised rehvid siis täpsemalt keelatud on? Piibel ütleb meile nii: „Rehvid, millel on E- ja/voi DOT- markeering, kuid mis mustrijooniselt ja konstruktsioonilt on voidusoidurehvid, on keelatud.“ Street-legal circuit tires = Toyo R888 & RA1, Avon ZZR, Michelin Pilot Sport Cup, Hankook Ventus RS3 & RSS. Kindlasti tuleks lisada siia siis Yokohama A048, aga kas ka Kumho Ecsta XS KU36, kuna BMW-d liikusid ringrajal nendega liiga kiiresti? Minu jaoks jääb arusaamatuks miks neid ikkagi on vaja ära keelata ning kas keegi sellisest piirangust midagi võidab? Avaldage arvamust ja lisage "kahtlusaluseid rehve"!
Nõustun sportrehvide keelustamisega, kuna see teeb rahvasporti odavamaks, kuid sõnastus jätab kindlasti soovida. Usun, et keelustatud rehvide nimekirja asemel võiks olla nimekiri rehvidest, millega võib sõita.
Tänavalegaalsed slickid
Autor: kalle666
04.10.2015 16:16
Tegelt oleks pidanud sõnastama-keelatud sõita rehvidega,sõita tuleb kas valuvelje või plekkveljega ja polegi midagi arutada,millega tohib ja millega ei. Praeguse seisuga peavad nüüd sõitjad kokku leppima klasside siseselt ja siis kõik koos,millega sõita tahetakse ja ongi kogu moos.Kui sõitjad ei jõua kokkuleppele siis saavadki korraldajad puhata ega me ei taha ka teie eest vastutada,sest kui tuled kustuvad siis kihutavad ju kõik aja peale finiši poole,mitte ei kulge kui all on isegi kehvema pidamisega rehv.
ajan oma joru, et selles rahvaspordis ei peaks olema mingeid ei lubatud ega keelatud nimekirju. Kui kõlbab tänavale peaks kõlbama ka rajale ja mis tänaval keelatud seda ei peaks ka rajal olema. Aga pikad pimedad sügisõhtud on tulemas - eestlane saab tegeleda nüüd oma lemmiktegevusega - ülemõtlemisega :)
rehvid
Autor: urrr7
09.10.2015 11:42
et asi oleks rehvi suunal enam-vähem võrdne ja ka odav,siis peaks olema kehtestatud kindlad rehvimargid.on ju vahe ka tänavarehvide vahel,mis on kallimad on ka paremad,aga et oleks võrne ja taskukohane kõigile,siis pakuks välja näiteks Barum ja Nankang variandid,need on hinnalt kõigile taskukohased,kuna ise sõidan SU klassis,siis ennekõike oleks pakkumine sellesse klassi,aga eks iga klassi osalejad võiksid valida omale ise rehvimargid,millega sõita. Urmas.
SU-rehvid
Autor: kalle666
11.10.2015 08:50
Urmas,sinnapoole tegelen,et meie klassis oleks üks rehv,praegu ootan pakkumise Rootsist ära ja võtame sealt rehvid,mis on normaalse küljega ja mustriga ning hind suht normaalne.
Arvamus
Autor: mp
11.10.2015 12:16
Mida rohkem piiranguid ja keerukusi (rääkimata ebaselgusest) seda väiksemaks jääb pikas perspektiivis kandepind. Vaja selget nägemust ja see ka kõvasti välja öelda, et mis selle rahvaautospordi eesmärk on ja kuidas sinna liikuda. Kas noortele hüppelaud nn. pärisrallisse ja vanadele olijatele lihtsalt nädalavahetuse hobi sh. kes oma osalustasudega aitavad korraldajatel ots-otsaga kokku tulla või on eesmärgiks igapäevaliikluses osalevate inimeste sõiduoskuste taseme tõstmine või on eesmärgiks, et mida odavam rehv seda parem või ............ Eesmärk ei tohiks olla ülejõu käiv ega mõtetu.
Arvamus jätk
Autor: mp
11.10.2015 12:18
SU-mehed teevad detailsuses tänuväärset tööd ja läbi selle säilitavad oma klassi näo, tublid mehed, samas ei pruugi kehtida rahvaspordi jaoks tervikuna. Arvan, et kindlasti vaja rahvaspordi jaoks võistlustele vähemalt 80-100+ osavõtjat ja ebaselgus reeglites sellele küll kasuks ei tule. Ehk olemasolevaid võistlejaid peaks rohkem kaasama ala tulevikku mõjutavate põhimõtteliste otsuste tegemisel muidu pärast liiga palju kära ja ivad kaovad sinna müra sisse ära. Kui aga olemasolevaid kaasata ei taheta, siis peab leidma turult kuskilt uued osalejad, osaliselt kindlasti kohanetakse, seda protsessi nimetati vanasti ka revolutsiooniks. Siit jõuame algusesse tagasi, et mis on selle eesmärk.
See mõte urrr7 poolt: "et oleks võrdne ja taskukohane kõigile,siis pakuks välja näiteks Barum ja Nankang variandid,need on hinnalt kõigile taskukohased" on küll üsna asjalik (nõus), kuid miinus oleks see, et mingite suvaliste vanade rehvidega sõitma tulla ikka ei saaks. Mul endal on näiteks Hankook tänavarehv, millega ma sain Laitses ka slikkrehvide seas 3 a tagasi 4. aja, Vasalemmas aga 4WD võidu sel aastal (kiirem ka "sport" klassi autodest, vaid Kuku oli seekord sek kiirem). Sega siis nende rehvidega sõita enam ei tohiiks? Tõsi on, et tõelist VÕRDSUST ei saavuta iialgi. Mul on 15 a vana 1,8 L mootoriga Audi, kellelgi on aga suht uus EVO 10. Mis võrdsusest me räägime siin? Kas kehtestaksime reeglid, et kõigil peab olema samasugune 2010 a EVO 9 ? Aga kas see on oluline. PEAASI ON, et rahvasport huvitav oleks ja oleks lõbus sõita. Seega mina ei näe tänavalegaalse sportrehvi keelustamisel mõtet. Ma olen ka varasematel aastatel 2WD-B klassis tänavarehviga alati 3-4 aja saanud
Ja siinkohal tuletaksin veel kõigile meelde, et ka rahvasport on sport ja seega sportrehv on igati asjakohane. Kui keegi tahab oma autojuhi oskusi täiendada ja tõsta (rahvaspordi eesmärk??), siis ei pea ta võistlustel üldse osalema. Laitses saab niisama sõita tavarehviga ja treenida. Võistlemine on aga siiski sport ja mõistlik on kasutada sportrehve. Nagu varasemalt on teiste poolt kirjutatud- saab osta kasutatud sportrehve. Mina oststin suht hea kruusarehvi jooksu 100 euroga. Uusi tänavarehve selle hinnaga ei saa. Vana tänavarehv ei pea aga üldse. Seega mina ei saa ikka aru, mis on Autospordiliidu eesmärk?
Püüdkem näha Autospordiliidu eesmärgina ka ohutust. Sportralli = turvakaartega sportauto + sportrehv ( paljude arvates ohutu, aga vaata https://www.youtube.com/watch?v=qMELUQJB-Yc ) ning rahvaralli = tänavalegaalne auto + tänavalegaalne rehv. Nii lihtne see ongi. Ärge ajage jama suht odavatest rehvidest. Öelge kohe, et raha sportralliks pole.
Arvan veel
Autor: mp
19.10.2015 09:23
Ohutus ei saa olla eesmärk omaette, antud juhul tuleks eesmärkide saavutamisel pigem jälgida, et liiga ohtlikuks ei läheks, äkki tänavarehvi kasutamine teeb just ohtlikumaks. Äkki pole mõistlik segadust tekitada, kuniks põhieesmärgid lõplikult selged pole? Näited, et 1+1=2 ja 2+2=4 on müra ja nagu eelpool ütlesin on oht, et ivad kaovad müra sisse ära.
5 aastat hiljem, kui EAL otsustab võtta uuesti vastu seaduse, et võib kasutada võistlusrehve, siis ma olen 100% kindel, et hakkab samasugune jonn nagu praegu. Harjuge ära! Iga muutus toob kindlasti ka midagi positiivset...
Minu meelest pole see jonnimine, vaid oma põhimõtete eest seismine. Ma ei saa aru sellest Arvi youtube lingi mõttest. Need ongi ju head kaadrid ohutust rajast, enamus isegi ei katkestanud. Kas tänavarehviga ei saa rajalt välja sõita? Saab küll. Vasalemma rahvasprindil on ka alati umbes 2...3 autot üle katuse keeratud. Ja mis siis? Peaasi, et kurvikiirus ei oleks üle 100 km/h ja puid poleks lähedal. Siis on kõik OK.
Nüüd et konkurentsis püsida tuleb hakata lihtsalt kõige paremaid rehve ja tihedamini ostma. Ma ei usu,et meil 4wd kergi mingi odava rehviga sõitma hakkab tulema. Ja sina tarvi27 kui sa arvad, et 4wd rahvasport on nii väga odav siis kahju sinust. Sõida rahulikult sina sportrallit ja aja seal teemat mitte ära kekka siin oma rahaga videotega mida siin viibiatest on kindlasti juba ammu mitu korda näinud. 👍🏼
RaoulR, isegi sportrallis pole tihti kurvikiirused 100km/h. Kui kurvikiirus ja ka sinu poolt kunagi mainitud shikaanide läbimis kiirused nii suured on, siis mis numbrit keskmine kiirus näitama hakkab? Küsid, et kas tänavarehviga ei anna välja sõita...loomulikult annab, nagu iga rehviga, kuid iga väljasõidu tekitab siiski juht ja seda tavaliselt liiga julgelt kurvi minekuga.
Sportrehvi jäämiseks tehti EAl-le kiri, millele kirjutas alla üle 100 hetkel kehtiva litsentsiga rahvasportlase ehk enamus. Rahvaspordi komiteeliikmed on valitud, et esindada rahvasportlaste seisukohta ja nende huve. Mis alusel eirati meie enamuse soovi( ei ole mõtet rääkida, et ennem kirja saamist tehti otsus)?
Hr Uukareda, Siis polegi millestki rääkida, kui pole mõtet rääkida kirja hilinemisest! Aasta tagasi kirjutati kiri, et lükata rehvireegli muutus aasta võrra edasi, sellel tuldi vastu. Nüüd, kui otsus on jõustunud ja selle teatavakstegemisest on möödas aasta (jah, täpsem sõnastus tuli vahetult enne teist sõitjate pöördumist), siis miks pole mõtet rääkida hiljaksjäämisest? Starti sa ju samuti hilineda ei saa (ok, 20min saad).
Paraku olen sõitnud ka rahvasprintidel, kui kurvikiirus on isegi 130 k,/h (näiteks Otepää oma, talv, 2 a tagas9) ja sirgekiirus üle 160 km/h 4WD klassis (ja ilmselt olid teised minust veel kiiremad). 100 km/h kurvis on suht OK, kui rada on puudeta. Ma ei täägi šikaanidest. Šikaani kiirus on kohati aga lust liiga madal- peab 1. käiguga sõitma. Aga seda tehakse selleks, et kunstlikult keskmist kiirust alla saada. Olen korduvalt kirjutanud, et ohutust ei taga keskmine kiirus, vaid raja olemus ja max võimalik kurvikiirus. Selles osas oli selle suve Otepää sprint ideaalne. Tõsi, mõnes kurvis kippus kiirus ikka 130 kanti aga õnneks olid need heinamaal.