| Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
|
| |
Romet Jürgenson ja Siim Oja teisel kohal
Laupäeval sõideti Põhja-Walesis Llandudnos Briti autoralli meistrivõistluste viimane etapp. Fordil võistelnud Romet Jürgenson ja Siim Oja lõpetasid sõidu ning hooaja teise kohaga.
Algselt pidid võistlejad ühepäevase võistluse käigus läbima seitse kiiruskatset ja 81,59 katsekilomeetrit, kuid kuna võistluse avakatse tühistati enne, kui võistlejad seal startida said, algas võistlus ralli pikima kiiruskatse Clocaenog (19,12 km) esimese läbimisega.
Katse parimad olid numbri all 4 võistelnud Max McRae - Cameron Fair (Škoda Fabia RS Rally2), kes edestasid Walesile omastes libedates ja vihmastes tingimustes meistrisarja liiderpaari William Creighton - Liam Regan (Toyota GR Yaris Rally2) 5,9 sekundiga. Romet Jürgensoni - Siim Oja (Ford Fiesta Rally2) kaotasid kiireimatele 8,7 sekundit.
Eestlased lisasid järgmisel katsel tempot ja võitsid selle, kuid hoolduspausi eel sõidetud katsel tekkis autol tehniline probleem. Lõunapausile said M-Spordi ridades sõitnud mehed neljandalt kohalt ja jäid liidritest 12,6 sekundi kaugusele.
Cambria ralli jätkus peale pausi kolme korduvkatsega, millest esimese kahe parimat aega näitasid Jürgenson - Oja. Kuna McRae ja Fairi autol purunes ralli viiendal lisakatsel rehv, tähendas see, et eestlased olid katse enne ralli lõppu tõusnud 3,5-sekundilise eduga liidriteks.
Viimase kiiruskatse ja ralli võitjatena finišeerisid Max McRae - Cameron Fair, kellele see oli karjääri esimeseks Briti meistrivõistluste võiduks.
Romet Jürgenson - Siim Oja kaotasid ralli võitjatele 5,6 sekundit, põhjuseks viimasel ilmnenud probleemid käsipiduriga.
"Kuna hommikul esimene katse jäi ära, siis alustasime kohe pikaga ja seal olime liiga aeglased. Rütmi, kui sellist polnud selliste vihmaste olude jaoks ja saime natukene kaotust. Esimese ringi viimasel kastel oli veel väike tehniline mure ka ja vahe oli kärisenud juba 12 sekundi peale. Siis oligi ainuke võimalus minna suruma ja teisel ringil suutsime enne viimast katset ennast liidriks sõita," rääkis Jürgenson. "Viimasel kiiruskatsel meie autot tabanud käsipiduri probleem tegelikult meilt võitu ei röövinud, pigem oli meil veidi ebaõnne rajapositsiooniga. Kuna enne viimast katset tuli lausvihm, siis oli sõidujoones lahtist vett, mis iga autoga puhastus ja Maxile tegi see kindlasti head tagantpoolt tulles. Suures plaanis oli meil üles alla nädalavahetus ja võib-olla sel korral siis seda võitu ei väärinudki."
Briti meistriteks krooniti 023. aasta Junior WRC meistrid ja mullused Briti meistrivõitluste teised mehed William Creighton - Liam Regan, kes lõpetasid hooaja viimase ralli neljandal kohal, võitjatele kaotasid nad 25,1 sekundit.
Romet Jürgensonile ja Siim Ojale kuulus hooaja kokkuvõttes teine koht. Eestlased näitasid kogu hooaja vältel väga head kiirust ja võitsid kõige rohkem kiiruskatseid (19). M-Spordi võistlejad võitsid hooaja teise ralli ja lõpetasid kaks viimast poodiumi teisel astmel..
"Briti meistrivõistluste hooaeg on kokkuvõttes olnud positiivne. Oleme suutnud kiirust näidata ja ka ühe ralli võita. Samas tegime palju ka ise väikeseid apse, mis röövisid meilt võib-olla hea koha ära ja on olnud ka tehnilisi muresid, kuid ma usun, et see on teinud mind terviklikumaks sõitjaks. Olen näinud väga palju erinevaid olusid ja nüüd selles mõttes liiga palju uut enam pole. Lõpetuseks tahan öelda suure tänud M-Spordi meeskonnale selle võimaluse eest, mis on olnud väga hea ja aidanud mul näidata oma kiirust nii kruusal, kui asfaldil. On olnud hea aasta. Uue hooaja plaanide nimel veel töö käib ja pole võimalik midagi enne aasta lõppu öelda," rääkis Romet Jürgenson.
Vaata lisaks:
www.powerstage.ee
|
|
|
|