Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
jääraja rehvid
Autor: ennsups 20.10.2013 11:11
kuidas sa conti rehvi saad mitte töödelda.sõidad natuke ja nael ronib välja,üle mõõdu.käiad maha ja ongi töödeldud.mõnel rehvil tuleb kiiresti väljapoole.sõidad trennis naelad välja ja paned võistlusele alla.ja nii iga ring,kui on raha.Ja need rehvid pole töödeldud.Nn.ebavõrdsus on ju alati.võrdsus on siis kui on ühe tüübi lamellrehvid.Ja jälle ei sobi kõigile.autosport on juba niisugune.

Ja veel
Autor: morelos 13.12.2013 11:33
Ennem kui keegi mu Eesti keele kallal norima hakkab (telefoniga on raske kirjut). Ei mõelnud ma ka seda, et rahvasportlased kuidagi juhmid oleks, mõtlesin eelkõige just alustavaid noori jne. Siingi foorumis, kui mõni noor julgeb midagi küsida, siis "targad" teevad talle kohe selgeks, kui "targad" nad on ja kui loll on tema küsimus ning vastus jääb ikkagi saamata. Kõigi isad ei ole autospordiga kokku puutunud, ega oska ise nõu anda ja seda ma mõtlesing,i et oleks vaja kohta, kust saaks õigeid vastuseid. (kindlasti ka sellest loetakse nüüd midagi valet välja). Samuti sai ka meie poolt erk-i kirjutatud. Aga on, nagu on ja tuleb, mis tuleb. Põhiline, et jääd tuleks ja sõita saaks :D.

ei.mitte conti keelata.
Autor: morelos 13.12.2013 11:06
minu vastus oli ju eelmisele postitusele.Sai natuke pikk teine ja see ilmselt siin segadust sul tekitas :D. ikka selguse mõttes nokian hkpl8 ka reeglites ära keelata.

Autor: meiz 13.12.2013 09:51
vabandan nüüd oma võhiklikust, aga mispärast see conti tuleks keelata? kas sellepärast, et sellega on võimalik kiiresti sõita? või et see ei vasta reeglitele? hetkel ei saanud täpselt aru.
väidan, et reeglite piires rehvi näppimisega on võimalik ka master nordic2 kiirelt sõita. keelaks ka selle?
isiklikult pean rahvasportlastest igati lugu ja ei pea neid tuhmimateks kriitideks, nagu siin eespool näha, siis suudetakse väga komakohti taga ajada. aga asi võiks palju lihtsam olla. reeglid on olemas, kes aru ei saa, küsib. küsib sealt, kes juhendid kirjutas. kes ei saa aru ja ei julge küsida või ei taipa seda teha, saab võistluspäeval tehnilises teada. ei ole rahvasport halvem ega parem, üks sport kõik ning see on sportlase kohus endale asjaolud selgeks teha.
aga ma kirjutan siis ERK-i ja palun teha täpsustused. pole probleemi.

Jah
Autor: morelos 12.12.2013 11:13
Asjad lõplikult selged peaks ikkagi olema ennem võistlusi. On palju kohti reeglites, mida saaks teha palju ühesemalt mõistetavaks. Ka Pikkof Kirjutas eelmise hooaja lõpus pika kirja oma ideedega, mida saaks paremaks teha. Siin samuti on pakutud välja ideid, aga see ei jõua ilmselgelt õigete inimesteni või ei taheta reegleid muuta. Ma ei tea mis on põhjused, aga on nagu on. Puudub täielikult kanal kustkaudu asju arutada või ettepanekuid teha (see võib ka tahtlik olla :D ). Aga leian, et rahvasport on just see, kus kõik ei pruugi reeglitest aru saada ja vajaks juhendamist ningi üheselt mõistetavaid reegleid.Eriti peaks eesmärk olema kulude all hoidmine (see rehvimeistrite soosimine seda aga ei ole). Saime jah lõpuks vastuse HKPL8 kohta, et see on keelatud ja minuarust on see isegi hea ja vähendab igasugu rehvimeistrite võimalusi. Nüüd jääb endiselt continentaal, millega on võimalik kiirelt sõita ilma rehvi näppimatta. MUIDUGI SELGUSE MÕTTES OLEKS HEA SEE REHV KA BULLETÄÄNIGA KEELATA!

rehvidest
Autor: mp 12.12.2013 09:10
Natuke liiga palju emotsiooni. Mina ostan rehvid siis, kui asjad lõplikult selged. Tavaliselt nädal enne esimest võistlust.
Soovitus: Kõik ei loe rally.ee-d ega uuri seadusi piinliku täpsusega. Inimesed ei pruugi aru saada miks poes müüdavat hakkapeliita rehvi kasutada ei tohi. Äkki peaks selle kohta eraldi büljetääni tegema.

Autor: meiz 11.12.2013 10:36
miks ma siin sõna võtan, on see, et ma olen kunagi tõesti seotud olnud otsapidi selle teemaga ja ma enam-vähem tean, kust ja mismoodi mingid asjad tulevad. tean ka, miks monorehvi ei tule jne.
ja ma ei võtaks seda juhendi kirjutamise teemat nii traagiliselt. siin joonistub eriti eredalt välja, kuidas igaüks võib tahtmise korral teksti lugeda nii, kuidas tema tahab seda näha. omistades sõnadele omale selgeid tähendusi jne. suurem osa saab ju aru, mis öelda on tahetud ja sellisel juhul tulebki lähtuda tervest mõistusest, mitte otsida backdoori, kuidas millestki mööda hiilida ja endale eelis võita.
ja siin eespool on ka välja toodud ERK vastus, et sel aastal on nii ja kogu lugu. HKPL8 ei ole lubatud.

kui küsida-öelda on, andke tuld, võin ERK-i eest tule enda peale võtta. :)

Autor: meiz 11.12.2013 10:24
kui midagi segasemaks ajasin, siis palun küsi täpsustust, seletan meelsasti.

ei kirjeldanud taolist olukorda kusagil, mis teises lõigus välja tõid. naastude arvu kohta ma küsiks ikkagi mingit linki, et kust see info pärineb, kui mitu naastu näiteks HKPL8-s on. tegelt continentali kohta võiks ka olla. mitte, et ma arvaks, et seal ei ole selline arv, aga siis oleks mingi faktiline alus, millega saaks ERK-ga ka diskuteerida.
kas siin on keegi, kes sõidab jääradasid 18" või suurema rehviga? et see 150 naastu üldse võiks teemaks tulla?
ma ei ole enam tõesti juba aastaid jääradadega tegelenud ja ERK-ga suhelnud, aga mul ei ole mingit probleemi nendega kontakteeruda ja nendega seda arutada. see rally.ee on pmst juba tükk aega varjusurmas ja siin herneid ninna tõmmata ja loota, et keegi siia midagi seletama tuleb on suht mõttetu. miks te näiteks tqhq.ee-s ei jaura sel teemal?

to:meis
Autor: pran 11.12.2013 09:49
Sa hirmsasti kaitsed juhendit, kuid oma näidetega ajad asja veel segasemaks.

Sa kirjeldad olukorda, et HPL8-st kolmnekümne naela välja tõmbamine on vastuolus liiklusseadusega, aga näiteks continentalile aukude juurde puurimine ja 150naela liimimine vastab LE-le. Imelik arusaamine sul.

Naelte arvu teema on juba põhimõtte küsimus. Kui lubada LE-st erinev arv naelu, siis äkki oleks mõistlikum kehtestada üldse monorehv. Kui käiamise ja liimimise võiks veel kuidagi ära kannatada, siis aukude puurimine ja lisanaelte juurde liimimine läheb rahvaspordi jaoks kindlasti juba liiga spetsiifiliseks. Vähemalt minu arvamus.

Täna on juhend selline nagu ta on ja kuna oli kohati arusaamatusi, siis juhendi koostaja oleks võinud arusaadavuse pärast asju kas või siin foorumis selgitada, et nii ja naa ja see aasta on nii ja kogu lugu, tehke ettepanekud ja järgmisel aastal kaalume ja otsustame uuesti. Lihtne ju

veel
Autor: Raiks 10.12.2013 21:50
Jään arvväärtuste juures eriarvamusele ja ega mitte asjata ei kasutatud vanas LE märke <= ja uues LE-s sõnastust „rehvis, mille velje läbimõõt on suurem kui 13", kuid ei ole suurem kui 15" – 110“ versus meie juhendi „kuni 15 – 110“. Kindel on see, et tegu ei ole LE-st ühese ülevõtmisega vaid ise väljamõeldud reglementatsiooniga, mis kindlasti kohati ei ole arusaadav ja on vaieldav – see aga ei oleks tohtinud ju eesmärk olla. Jääb mulje, et ettepanekuid ERK ei kuula ega koonda vaid käsitleb asju nagu nemad õigeks peavad ja ei vaevu ühelgi viisil seda kellelegi selgitama. Ja see on viinudki olukorrani, kus võistlejatel pole kuskil mujal oma arvamust avaldada kui siin foorumis. Hea kui nendest juttudest siin tuleviku tarbeks ka kasu oleks. Minu poolt kõik

Autor: meiz 10.12.2013 20:56
ei esinda ma kindlasti ERK-d.
näiteid ÕS-ist juba tõin. hea pealkiri oli täna lehes: "PPA koondab kuni 30 inimest". et siis taolise loogika järgi võiks PPA koondada 1-29 inimest?
aga ÕS-i link siis siia: http://www.eki.ee/dict/qs/index.cgi?Q=kuni&F=M

„Ülejäänud rehvidel kuni 150 naastu.“ jah, see on suht tobedalt välja kukkunud, aga arusaadavalt on koostaja silmas pidanud 18-..." tolliseid rehve, sest 1-17" on ära kirjeldatud. seadusega tekib siin tõesti vastuolu. ühinen kriitikaga, aga asja sisu see ei muuda. samas võistleja, kes sõidab jäärajal tuleval hooajal 18" ja üles rehvidega võiks siis ju rõõmustada :) (kui palju neid üldse on?) saab laduda endale reeglipäraselt kuni 150 naastu rehvile, ikka parem kui 130. HKPL8, kui see tõesti on 190 naastu, aga ikkagi veel ei sobi.
btw, kas keegi saab linkida lehe, kus on kirjas HKPL8 naastude arv?

selgituseks
Autor: Raiks 10.12.2013 18:56
Eesti keeles võib sõnadel tõesti olla erinevaid vasteid ja tähendusi kuid vajadusel palun tuua asjasse puutuvaid selgitusi ÕS-st. Arvväärtuste puhul asi ikka nii ei ole, et näiteks arvväärtus kuni 100-ni tähendab ka 100-t. Lisaks võiks selgitada, mida tähendab nõuetes lause: „Ülejäänud rehvidel kuni 150 naastu.“ Millistel rehvidel siis 150 peaks olema ja miks üldse selline 150-ne jutt kui sellise naastu arvuga rehve kas ei ole üldse olemas või neid ei tohi ikkagi kasutada? Ise olete oma sõnakasutusega tekitanud olukorra, kus asi ei ole selge. Samuti ei ole asi üheselt selge hakapelliita8 kasutamise osas v.a. juhul kui meiz ei esinda ERK-d.

Autor: meiz 10.12.2013 15:59
võrdluseks siia ka siis vastav punkt seadusest (mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele, lisa 1, kood 507 "naastrehv" (https://www.riigiteataja.ee/akt/116062011008):

2) naastude arv rehvis ei tohi olla suurem kui: a) rehvis, mille velje läbimõõt ei ole suurem kui 13" – 90; b) rehvis, mille velje läbimõõt on suurem kui 13", kuid ei ole suurem kui 15" – 110; c) M1 kategooria sõiduki rehvis, mille velje läbimõõt on suurem kui 15" – 130; d) ülejäänud rehvidel – 150;

kuna jäärajal on lubatud ainult m1 kategooria sõiduki rehvid, siis punkt d ei ole asjakohane.
ei tasu asju keeruliseks lugeda või soovmõtlemisest mõjutada lasta. kui HKPL8 rehvil on tõesti 180-190 naastu, siis ta ei sobi mitte kuidagi, ükskõik kuidas üritada vaadata.

Autor: meiz 10.12.2013 15:50
sry. läks enter enne.
eesti keeles on sõnal "kuni" tähendus, et sinnamaani ja kaasaarvatud. ÕS-i järgi näited: jalutasin kuni maanteeni, raha saab maksta kuni 10. septembrini. ehk me saame ju aru, et esimesel juhul ei jäädud seisma vahetult enne maanteed ega teisel puhul ole raha viimase maksmise tähtaeg 9. september.
nii ka juhendi mõistes on mõiste "kuni 13" " ikka samas tähenduses, et väiksem kui 13" ja 13" kaasaarvatud. mitte 12,9".
ehk siis "ei ole suurem kui 13" ja "kuni 13" on tegelikult üks ja sama.
nii siis on juhendi järgi rehvid 0,1-13" - 90 naastu, 13,01-15" - 110 naastu, 15,01-..." - 130 naastu.

Autor: meiz 10.12.2013 15:27
eesti keelest rääkides.

Ettepanek
Autor: Raiks 10.12.2013 12:27
Võib-olla on selle hooaja jaoks juba liiga hilja, kuid minu ettepanek oleks see, et igasugune naastude liimimine ja käiamine tuleks võrdsuse huvides ära keelata ja kasutada võiks ainult LE nõuetele vastavaid rehve, sh. ei tohi rehvis kasutada erinevaid naaste vaid ainult neid mida tootja sinna paigldanud on. Nokian Hakapeliita osas tuleb teha eraldi otsus kas siis lubamine või keelamine kuna tõesti on selle mudeliga hetkel segadus kuna turule on toode küll lubatud, kuid mis iganes põhjusel on see rehv naastude arvu osas vastuolus hetkel kehtiva majandus- ja kommuniaktsiooni ministri määrusega.

Puust ja punaseks
Autor: Raiks 10.12.2013 12:03
Eesmärk ei ole kedagi süüdistada, kuid eesti keelt võiks ikka osta enne kui juhendit kirjutama hakata. Kui on öeldud kuni 13“, siis see tähendab väiksem kui 13 või <13 ehk 12,9999...“ ja see ei tähenda mitte 13“. Lihtne oleks olnud ju võtta täpselt LE-de sõnastus, kuid seda ei tehtud ja mõeldi ise välja. Tulemus on see et ka eelkirjutaja ei saa aru, et ERK juhendi järgi on naastude arv alljärgnev: 12“-90naastu; 13“-110naastu; 14“-110naastu; 15“-150naastu; 16“-130naastu, 17“-130naastu; 18“-150naastu.
LE-s käib osaliselt jutt kõikide rehvide kohta, osaliselt M1 kohta. ERK juhendis on lubatud ainult M1rehvid ja eks see ole ka koht kus juhendi kirjutaja pole asja mõttest lõpuni aru saanud.
Ja siit tuleb järgmine otsustamise koht, et autod millel on mõistlik kasutada 15“, siis millist rehvi nad kasutama peaksid – kas kiskuma HPL8-st naaste vähemaks või puurima mõnele teisele rehvile auke juurde ja liimima naaste juurde. Eesmärk ei ole süüdistada vaid asjad selgeks saada enne võistlusi.

Milles seisneb segadus?
Autor: Axxept 10.12.2013 11:38
Tere
Milles see segadus kõigil seisneb? Võtate lahti Jäärajavõistluste üldalused või üldjuhendi 2014, kus on väga selgelt kirjas: "Naastude arv rehvis ei tohi olla suurem kui : rehvis mille läbimõõt on kuni 13” –90 naastu kuni 15”–110 naastu,16” ja 17“-130 naastu. Ülejäänud rehvidel kuni 150 naastu."

Mustvalgelt on kirjas lubatud naastude arv. mille üle siin nii pikalt arutleda on???

segadus
Autor: Raiks 10.12.2013 08:29
Kogu see arusaamatus siis on tingitud ju sellest, et inimesed kes on võtnud endale kohustuse tehnilisi tingimusi otsustada ei saa sellega hakkama.
Kui keegi pöördus nende poole küsimusega hakapelliita8 kasutamise kohta, siis vastuseks oli, et ei ole lubatud, kuid ühtegi paberit ametlikult üleval ju ei ole. Kui lugeda nõudeid, siis peaks HPL8 küll lubatud olema kuna nõuetes on toodud loend LE-st, mis osaliselt kopeerib LE-d ja osaliselt erineb ehk et ei saa üheselt öelda, et jäärajal kasutatavad revid peaksid LE-le vastama.
Hetkel on jääraja nõuetega lubanud kasutada rehve, milliste naastude arv erineb tänaval kasutatavatest, näitena võib tuua 15“ ja 18“, milles lubatakse kuni 150 naastu - ainuke sellise naastu arvuga tehase poolt toodetav rehv täna on hakkapeliita8. Kuid seda vist nagu ei lubata või kurat sellest aru saab.
Nii väga tahaks öelda, et kui ikka kuu aja jooksul pole otsustajad asja endale selgeks teinud, siis pange see otsustamise amet maha ja las teised proovivad ka.

RE: Seadusest
Autor: insener1 10.12.2013 08:10
Seda on raske uskuda, et ei suudeta seaduse paragrahvile viidata või siis nad lihtsalt ei tea HP8-st midagi.

Seadusest
Autor: rosenberg 10.12.2013 07:12
Seaduse järgi tõesti pole see rehv eestis lubatud, kuid ükski kõrgem asutus ei suuda korrektset vastust anda sellele . Uuritud politseilt , ja maanteaametilt kumbgi ei anna õiget vastust mis siis on selle rehviga , ehk ei tea nad isegi :)

| 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
14.05.2024
Veokate ja bagidega kihutati Raassilla rajal võidu
Artikli juurde
13.05.2024
Ott Tänak teenis Portugali MM-rallilt suurima punktiskoori
Artikli juurde
12.05.2024
Maiko Tamm ja Lucas Orav Rootsis poodiumil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
06.05.2024 08:00
Latvian-Lithuanian Rallycross Championship 2024 (0)
03.05.2024 14:22
Est Rx 1. Etapp Raassilla (1)
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia