2010. aastal on plaanis läbi viia 1-2 rahvasprinti Lätis, mis saavad suure tõenäosusega kuuluma Hepa Cup arvestusse. Siinkohal ootaks tagasisidet ja ettepanekuid võistlejatelt sel teemal.
LAF ehk Läti Autospordi Föderatsioon on valmis lülitama Hepa karikasarja arvestusse mistahes rally-supersprindi (RSS) etapi või Läti suviste meistrivõistluste etapi. Lisaks on alternatiiv teha eestlastele hoopis spets võistlus Talsi paarisrajal või Kuramaal.
Kuuest RSS etapist neli peetakse Põhja-Lätis. 1 või 2 Riias, Smiltenes ja võib-olla ka talvel Gulbenes järvejääl, kui tuleb korralikult külma. Samuti toimuvad sõidud 70 km kaugusel Riiast Leedu piiri ääres ja Lõuna-Lätis Kuldigas. RSS-idel on pinnas 50% kruus ja 50% asfalt. Sõidetakse ses sarjas 2,5-3 km pikkust katset kolm korda.
"Summer sprint" võistlused toimudad eranditult seevastu asfaltkattega radadel, selahulgas Bikernieki ringrajal. Raja pikkused on neil sõitudel vähe suuremad. Erinevalt RSS-s lubatust kruusa- ja sportrehvid selles sarjas lubatud ei ole.
Kõige põnevam oleks kindlasti võistelda Talsi spetsiaalrajal. Kuna ükski Läti sarjade etappidest seal ei toimu, on võimalus eraldi võistlus eestlastele korraldada. Seda juhul, kui on küllalt huvilisi.
Üks heatasemeline rallisprindi võistlus toimub Kuramaal 1.-2. mail, sinnagi oodataks eestlasi, aga see ei sobi tõenäoliselt kuidagi, kuna 30. aprillist 1. maini Tallinna ralli.
Kindlasti oleksime huvitatud. Asukoht pole ka probleemiks kuna Riia on sama kaugel meie jaoks kui Tallinn. Vahelduse mõttes oleks väga huvitav sõita lätis, mõnel uvitaval kruusa või asfaldi rajal.
vastus
Autor: urueesel
13.12.2009 18:49
Terko, püüan vastata sinu postituses esitatud küsimustele. Klassidest saad vast ülevaate, kui leiad mahti vaadata 22. augustil rally.ee peal avaldatud artiklit http://www.rally.ee/?a=a009&b=7590 Toona käis eestlastest ainsana Lätis sõitmas Enn Sups, kelle hinnangul oli tegemist üpris heatasemelise võistlusega. Klassid saavad sõltuma paljuski sellest, mida eestlased soovivad. Kui teha eraldi sõit näiteks Talsi paarisrajal, panemegi täpselt need klassid juhendisse, mis on meil koguaeg olnud. Kui otsustada mõne muu võistluse kasuks, siis sõidud küll nende klassides, ent sarjapunktid vastavalt meie klassidele. Kõik see on arutelu teema. Täpselt nagu ka see, kas teha nii, et saaks ühe päevaga hakkama või tuleks teha ööbimisega. Kummalgi omad plussid/miinused. Kui sõitjate otsus üheselt ainult mõne kalendrisse kantud piiriäärse etapi suhtes oleks positiivne, siis pole majutust kindlasti vaja ja tuleb leppida olemasolevate klassidega seal. Rõhutan, kõik see ongi hetkel aruteluobjekt ja loodaks sõitjatelt konkreetseid ettepanekuid, et saaks astuda edasisi samme.
nagu Kaido mainis, siis ootame siin vist kõik varbad ristis järgmist hooaega puudutavate otsuste tegemist EALi poolt või siis paremal juhul ikka arutelule kutset. aga natuke lisainfot ehk saaks läti kohta ikkagi pakkuda? näiteks kuidas seal konkurentsiga lood on - mis klassid ja palju osavõtjaid? mis kell peaks sinna kohale jõudma - kas saab ühe päevaga hakkama või tulevad ööbimisega üritused? "summer sprint" jääb mulle küll võõraks - ei tahaks hakata tänavarehvidega ringrada sõitma - rallimehed nagu me oleme ;)
Pakkumine on täitsa huvitav ja kaalumistväärt. Seda, et Talsis eestlastele võistlust korraldada, pole mul küll eriti usku. Vaevalt, et sinna väga palju eestlasi minna viitsib. Seda muidugi juhul, kui Eestis ikka võistlusi korraldatakse. Vastasel juhul... mine sa tea :P