Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
Haapsalu RR
Autor: Erkki P 24.08.2009 12:12
Terv.

Ega keegi ei oma informatsiooni, et kas Haapsalu Rahvaralli ikka toimub? Võistluseni jäänud pm ainult 3 nädalat, aga juhendit jms pole veel avalikustatud.

Ette tänades
Erkki

to priit
Autor: ermo76 13.09.2009 22:59
Kui see legend on selline ka rajal siis on kik väga super ja paremat ei tahagi -see on juba väga hea.Kahjuks pole hetkel fotokat käe jala juures,et teha pilt mida kujutas see ralli.paneks sulle pildi ja siis küsiks ka sinu arvamust.kahjuks hetkel ei õnnestu.

Kiiruslegend rahvaspordis
Autor: PriitV 13.09.2009 22:23
Kuna see aasta tegin Talverallil ühe korraliku u.2,1 km pika sportkatse korralikul kinnisel teedevõrgustikul, siis tegin ka kiiruslegendi uuniklastele. Kasutasin Maa-ameti kaardipõhja ja joonistasin selle peale täpse trassi. Täpsemat joonist enam olla ei saa. http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=29396
Kurvide vahemaad mõõtsin täpselt GPS-i ja auto odomeetriga, kurvide kirjeldused vaid V(asak), P(arem) ja siis suund kellaosuti järgi 1, 2, 3 jne. Lisamärkused ka juurde. Kõik said aru. Samas suutsin lisaks tehtud stenogrammi ikka "kala" sisse kirjutada. Eks see nii ongi kõikide korraldajate puhul: ISE tead ju peast ning siis kontrollimisel ei pane näpukat tähele. Sestap julgen soovitada küll vaid pildipõhist legendi, kuskohast siis kaardilugeja saab ise kurve ette lugeda. Klassikalisema jätan järgmine kord kindlasti tegemata.
Muuseas, maailma vägagi prestiižsed rallid kasutavad ka sedasorti lahendusi. Või siis korraldaja legende, kus ikkagi lõpuks "oma silm on kuningas"!

legend
Autor: ermo76 13.09.2009 22:14
Mannile:eks nii on jah,et rool ju meie käes aga kui ikka ei tea mis sind nurga taga ees ootab siis on ikka jama küll.Legendi võiks vähemalt vahemaa ja kurvi suuna kohapealt ikka usaldada.Hetkel seda ei saa mitte.Mis puutub kesek-eesti ralli legendi siis see on ka jama.Kui sa ikka vaatad legendi ja näed mingit sigri migri pilti mida pead hakkama käigupealt ringi tülkima endale,et piloodile öeld mida näed siis on ikka paras jama.Vaadake eelmise aasta saaremaa ralli legendi-käsitsi kirjutatud,vahed ja kurvid kõik olemas ja lihtsalt paljundtud leht.Või siis kesk.eesti 2008 sama jutt ainult trükitud kujul.Vat seda võib juba nimetada ka ohutuks võistluseks legendi kohapealt.Nii nagu oli lk1 kirjas on pikad vahed ja sikaanid, takistused aga rajal selgub, et on oi kui palju väänamist ja ei tea mis edasi tuleb.Tõesti hea,et ei olnud betoon poste ja maju lähedal.Kohati oli tõesti julm,ei tea kas sõita edasi või jääda enne järgmist kurve seisma,et näha mis seal taga on.

algajale rahvasportlasele
Autor: Mann 13.09.2009 20:00
Mina ei oska kiiresti sõita, seega ei ole mina selle koha pealt õpetaja, aga ma võin rääkida sellest, kuidas meie ekipaažil legendi lugemis-/kirjutamisasjad käivad. Meie näiteks kirjutame pea kõikide katsete kohta kiiruslegendi (nagu suures rallis), va. liileõie-katsetel.
Jube tore on kui antakse ettekirjutatud legend, siis ei ole ju muud, kui ainult rajale ja tuld. Võimaluse korral kohandame legendi omale sobivamaks esimese läbimise ajal ja vahel kirjutame üles ohtlikumad kohad. Algajal kaardilugejal on muidugi alguses raske legendi sõitjale ette lugeda ja samal ajal veel täiendavaid märkmeid teha, kuid harjutamise ja kogemuste asi :)
Kui antakse vaid katseskeemid ja/või legend, siis kirjutame samuti eraldi vihikusse legendi. Näiteks sellel rallil tegime nii, et kirjutasime legendiraamatus antud punktid suurte vahedega vihikusse ja täiendasime esimesel läbimisel kurvidega. (ainult SS1/6 ei jõudnud kurve kirjutada, sest neid oli nii palju, aga õnneks eelmise aasta noorterallilt oli see katse meeles (küll vastupidi), et seal palju kaheseid ja kolmeseid kurve oli - niiet ikkagi kogemused!!)
Mingil rallil ajasin lihtsalt sõrmega mööda katseskeemi järge ja ütlesin nägemise järgi, mis kurvid ja mis vahemaa tagant olla võivad (vahemaad saab paika panna nii, et vaatad legendist kahe punkti vahemaa ja selle mõõdupuu järgi umbes-täpselt paned ülejäänud vahemaad ka). Loomulikult ei ole see puhas kuld ja tavaliselt tuleb ka siis legendi palju parandada, aga parem ikka kui mitte midagi.
Kui on veel mingeid küsimusi, siis võib mulle saata e-maili Mann1403@hotmail.com , sest mu viimased 2 postitust on juba suht teemavälised. Aitan alati, kui minu võimuses :)

...
Autor: Mann 13.09.2009 19:41
OK, mõndaddele meestele meeldib sõitmise asemel hoopis tähti närida. Ma ei hakka sellel teemal pikemalt peatuma ja eesti keelest näiteid tooma, kuidas sõnu erinevates kontekstides kasutatakse, sest siin ei ole selleks õige koht. Kõik said ju aru, mida ma selle lausega öelda tahtsin :)
Anyway, kõnealuses kohas oli ka minule suureks üllatuseks see põhupall (meile anti sama legend ju, mis teistelegi), aga uksed-käljed on sirged. See on ju iga ühe oma vaba valik, kas ta peenestab esimesel läbimisel silmad ruutus, või sõidabki alalhoidlikumalt ja ei näita nii häid aegu. Kuna minul isiklikult ei ole finantsseis nii hea, et suudaks peale igat rallit muudkui auto plekke sirutada, siis pean valima viimase sõidustiili. Siinkohal ei mõtle ma selle all, et kes hästi või kes halvasti sõidab, ei ole mina mingi kohtumõistja (ja kes oleks). Eks rallisport on rallisport ja selliseid asju juhtub, lihtsalt kurb on nentida, et rahvarallidel risk nii suur on.
Legendide koha pealt üleüldiselt tekkis meil N-klassi sõitjatega päris elav arutelu, kuidas asjad võiksid olla ja kuidas nad reaalselt ka toimida saaks. Põhimõtteliselt jäid sõelale 2 varianti: kas antakse ettekirjutatud legend (Saaremaa rahvarallil ju süsteem suht-koht toimis) või siis lastaks hommikul enne rajale minekut 1x rada läbi sõita (näiteks lastakse ekipaažid rajale 30 sek tagant). Võimalusi on ju tegelikult palju ja kui tuleks üks grupp inimesi, kes sarja arendamisest ja kvaliteetseks muutmisest tõesti huvitatud oleks, siis ma usun saaks päris asjaliku ja toimiva süsteemi üles ehitada. Nii hea ei saa muidugi kunagi, et kõigile meelt mööda oleks, kuid erinevaid kompromisse leides leiaks ju enamikku rahuldava lahenduse.

ikka legend
Autor: insener 13.09.2009 18:44
Legendiraamatu esimesel lehküljel on küll kirjas, et legendi kiiruslegendina kasutada ei saa, kuid mille järgi siis sõitma ikkagi peaks. Jumaltänatud et betoonposte seekord polnud :D. Kesk-eestis oli tegelikult päris täpne katsete skeem joonistatud, a teisel rallidel sellist täpsust näinud pole. Ehk siis praegu on ikkagi esimesel ringil/läbimisel piloodi silmavaatel suur roll. Viimastel rallidel on õnneks legendiraamat piisavalt kaua enne pedaali põhjavajutamist kaardilugeja käes - see aitab palju, kui siiski mitte kirjutamata kurvide puhul. Täpsuslõike võiks pidada eeltutvumiseks, samas tervet ringi ka ei tahaks 28,8-ga sõita. Niiet, ikkagi - legendid korraldajate poolt täpsemaks!

veel legendist
Autor: terko 13.09.2009 16:39
nõustun, jah, kuigi vastumeelselt, et rool oli erinevalt pedaalidest minu käes :) ja sel avariil oli veel ebameeldivaid kokkulangevusi nagu näiteks eelmise sõitja poolt veidi teisaldatud põhupall ja purunenud lindid. ja kohtusse ma kedagi kaebama ei hakka. aga legendi tegijatele selliste prohmakate läbilaskmine ja sellest tulenev sõitjate rahulolematus au ei tee.

kui juba filosofeerimiseks läks, siis...

aga anna siis algajale rahvasportlasele nõu, kuidas selliste reeglite kohaselt kiiresti sõidetakse. olen tähele pannud, et iga pimeda kurvi ja künka peal nii kinni pidurdada, et eeldada 30m pärast keset ideaaltrajektoori paikneva põhupalli olemasolu, poodiumile asja pole. sellest kaugel. kiuslikul võiks tekkida koguni küsimus, kuidas sellest pallist vaevata mööda "mahtunud" ometi nii kiireid aegu näitasid. õnneks ma kiuslik pole. lihtsalt uudishimulik.

samas teistpidi loogikat proovides - poleks seda raamatut ju üldse vaja kui kõik silmade järgi sõidaksid ja seda legendi üldse ei usaldaks (miks selliseid silmade järgi sõitvaid rallisõitjaid Eestis vaja on, jääb ka küsimuseks EAL'le). minu loogika ütleb siiski, et kui juba 70% kurvidest sinna märkega "pole kiiruslegend" sisse pannakse, ei ole ühtegi mõistlikku põhjust kõiki kurve panna. ennetades kommentaare "kurvid 1st 6ni või 6st üheni või kerge-kiire-..." tulpide diagramm on juba niikuinii aktsepteeritud kompromiss.

või siis tõesti süsteem, mis mulle kõige rohkem imponeeriks - parem oleks 2 ringi asemel 1 legendi kirjutamiseks ja 1 võistlemiseks.

Terko

Mailale
Autor: wireless 13.09.2009 16:02
Mina arvan, et rool oli küll peos, aga pedaalid küll polnud. ;)

Ralli kohapealt, ise ei käinud, kahjuks, aga usun, et oli tore! :)

...
Autor: Mann 13.09.2009 15:44
Legend oli tõesti äärmiselt puudulik, selle vastu ei vaidle, aga samas vastuseks terkole, siis rool ja pedaalid olid ju ikkagi sinu käes, niiet siin kelleltki remondikulusid välja nõuda on küll äärmiselt narr. Sa ilmselt oled vähe rahvarallit sõitnud ja seega ka kogemusi vähem, aga elu on näidanud, et rahvarallidel ette kirjutatud kiiruskatselegendi ei tasu alati puhta kullana võtta ja esimesel läbimisel tuleb igasuguste pimedate kurvide-trampade suhtes äärmiselt valvas olla. Liiati kui juba esimese katse esimese kilomeetri põhjal võis järeldada, et kiiruskatselegendiga võib pehmelt öeldes tuld teha :)
Iseenesest olid kiiruskatsed kihvtid ja loodetavasti on ka siinkohal kriitika vaid paremuse poole viiv jõud ning järgmisel aastal on korraldajad oma vigadest õppinud.
Natuke on siin minu meelest ka rahvaspordikomitee tegematajätmiseid tunda. Üleüldse kogu see rahvaspordihooaeg on natuke nagu üle jala lastud. Sprintide koha pealt ei oska rääkida, sest olen sel aastal vist ainult 2-l käinud, kuid rahvarallid paistavad küll silma äärmiselt ebaühtlase korraldustaseme ja -süsteemidega. Aga see on juba teine probleem ja ei kuulu selle foorumiteema alla. :)

//Maila

vigane legend
Autor: terko 13.09.2009 13:37
nii 1. kui 3. katse kirjeldamata ohtlike kurvidega lõpp kui 4. katse puuduv kurv ristmikul on kahjuks tõsiasjad. ka esimese katse "neljanda käigu" kurviks joonistatud vasakkurv, mis esimese ohvri Siniorgi näol nõudis, oli tegelikult ju järsk "teise käigu" kurv, mida meil tänu ohukolmnurgale eelmise kurvi eel vältida õnnestus.
ise langesin 2. katse legendivea ohvriks - kahe järjestikuse žikaani, millest esimene oli tegelikult kiiresti läbitav takistus vasakult, ja sellele järgnema pidanud žikaani vahel EI OLNUD 550 meetrit nagu legend väitis. pigem 200m. kuna seda viga polnud võimalik ka silmadega märgata, sest põhupall oli kohe künka ja kurvi taga, oli tulemuseks lõhutud uks ning tagatiib.
nimetatud vead legendis / ohtlikud kirjutamatajätmised polnud sugugi ainukesed. kas legendi kirjutaja, kes oli endas nii kindel, et mitte ühtegi parandust ATTle üles ei pannud, on nõus remondikulud katma?

legend
Autor: ermo76 13.09.2009 13:10
Tere. Võistlusega muidu igati rahul ainult mõned hapud palad on asjal sees.Legend on tõesti natuke nadi.Axxept sa mõtlesid ikka 4/9 katset kus enne finisit on 1 kurv vahelt puudu?Mis te arvate kui peale taksituse läbimist on legendis kirjas 270m ja siis kurv vasakule (täisnurkne veel) aga sinna vahele poole maapeale jäi ka Parem täisnurkne kurv,mida legend ei kajasta kohe mitte.Meile oleks see koht jäänud peaaegu viimaseks.
Muidu korraldusega igati rahul ja jaksu ja kannatust kõigile,et rallid ka edaspidi toimuks.

legend
Autor: Axxept 13.09.2009 12:35
Tõsi ta on, natuke ohtlik on kui kurve pole märgitud. Eriti 3/8 katse lõpp oli ohtlik. Muidu siitpoolt korraldusele kiidusõnad, kõik laabus hästi (ainuke asi oli 45min AKP vahe 1&2/6&7 katse vahel, seal pidi pikalt ootama). Loodame, et järgmine aasta ka toimub.

PS. Rally.ee artikkel antud üritusest ei kannata küll kriitikat, puudulik ja napisõnaline. Isegi klasside esikolmikuid pole kirja pandud, rääkimata täpsemast ülevaatest. Reeglina on vähe paremad ikka.


legend
Autor: ksaul 13.09.2009 11:43
Algataks jälle diskusiooni teemal legendid. Endal küll väga väike rahvaralli kogemus veel, ainult 3 rallit kaasa löönud aga kahel viimasel on legend kiiruskatsete osas küll natuke puudulik olnud. Ülesõitude pool täiesti OK aga just katsed. Kui ikka legendis osa kurve puudu on, ei suurenda see mitte ralli ohutust minu arvates. Kui selliste legendide järgi peabki sõitma jääma, kas poleks järgmisest hooajast mõtekas ka rahvarallidel rajaga tuvumine sisse viia. Muude asjade kohta pole midagi öelda, väga hästi korraldatud ralli. Edu kõigile!
Kaido Saul

Pildid
Autor: mikko 13.09.2009 11:27
http://miko.planet.ee/

osavõtjate nimekiri
Autor: bumm 10.09.2009 11:57
Kell 10.00 pidi juba nimekiri üleval olema aga pole veel ikka. Ei tea millal see tulla võiks?

to nuhk
Autor: 206rs 09.09.2009 08:24
8.5. Võistlusrajaga tutvumine
8.5.1. Võistlusrajaga eeltutvumist ei toimu ning eeltutvumine on keelatud.
8.5.2. Kiiruslikel lisakatsetel toimub sõit legendiraamatus märgitud skeemi järgi.

Fair play
Autor: nuhk 09.09.2009 08:07
Kui õieti aru saan, siis on rahvarallidel eeltutvumine keelatud võistlejatele?

Kaart.
Autor: kalle666 08.09.2009 20:07
Tuleb jutt kus on ka kaardi kohta ja natsa katsetest.

pealtvaatajatele
Autor: vombat 08.09.2009 19:56
Kas pealtvaatajatele kah mingit kaarti oodata on?Kui jah,kas siis see tuleb netti üles ja saab välja printida või on ka kohapealt võimalus hankida miskisel paberkandjal?

Majutus
Autor: kalle666 08.09.2009 13:20
Mahub küll ja kuna on linna vahelt minnes seal üks tänav kaevatud ,minge foori alt otse,ringi pealt paremale,siis mööda Kalda ja Lahe tänavat tagant Holmi kaudu ja oletegi kohal.

| 1-20 | 21-40 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
29.04.2024
Eesti rallikrossisõitjad saavutasid Eesti ja Balti sarja avaetapil viis esikohta
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
28.04.2024 16:04
Est Rx 1. Etapp Raassilla (0)
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia