Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
Osavõtutasud rahvaspordis 2009. a
Autor: JRclub 28.01.2009 09:10
Nagu näha ongi käes see aeg, kus rahvasprint ja "rahvasport" hakkab välja surema. See on lihtsalt kurb.
Head võistluste korraldajad...Kõik hinnad on langenud, majandusseis on selline nagu ta on, aga ikkagi kõik raiuvad osavõtu tasusi 750 eek-i. See ei ole ju normaalne!!! Laske need tasud vanale tasemele tagasi ja on sõitjad jälle olemas. 500 eek-i oleks täiesti talutav ja noortel- ning naistel veel odavamaks. Kiltsi on ehe näide. Tänase seisuga registreerunuid 30 sõitjat. Ise tahaks ka väga jätkata, aga sellised osavõtu tasud ei ole lihtsalt vastuvõetavad !
NB. Sellistel meestel mitte kirjutada, et kui raha ei ole ära sõida ja vali mingi muu hobi jne jne jne. SEE ON RAHVASPORT !!!

Jess - uus tegija - Uuesalu Sprint
Autor: Hardi 03.03.2009 10:26
Seda kõike lugedes:
JESS!!! Nüüd saavad kõik peatselt sõita sprinti 150 eeki eest - PriitV oskab sellise raha eest 5 kildise katse korraldada (rahvasprindi määrus max 4 km) - seega veel odavam 145eeki.
Aga miks siis ei korralda?
Jutumees, selle pärast.
Sa PriitV oled ju kogenud "autosportlane" - mis juttu sa ajad - tehnilise teeme ära stardis, rihm kinni ja kiiver peas... lollus. Tänu seni tehtud põhjalikule tehnilisele ei ole Eestis toimunud suuri õnnetusi. Tänu korralikule eeltööle ja ohutusnõuete täitmisele on siiani olnud rahvasport turvaline.
Olen nõus tasuta tegema sinu sprindil tööd, kui sa kõikidele tood täpselt välja kogu rahamajanduse. Nii nagu võistlusjihendid ette näevad, mitte nii nagu Unnicute "tähesõitudel" välja tuleb. Mida PriitV "ralliks" nimetab. Pane oma peas asjad paika.
Reeglid ongi selleks, et neist kinni pidada.
Vaadake tänaste noorte tulemusi - nad sõidavad ka võistluse sees kiiremini, kui enamus täiskasvanuid.
Rallis väike N-rühm, sama A, E - eelmise aasta tegijad on 19-20 aastased. Kus nad kiiresti sõitma õppisid? Rahva ja noortesprintidel.
Selge, miks paljud ei soovi noori võistlema samale võistlusele - saate lihtsalt mitme sekiga.
PriitV - palun jää oma tähesõitude juurde - neid korraldad sa tõesti hästi. Las need, kes teavad ja tahavad - korraldavad sprinte ja rallisid.
karud söönud ja mesilased rahulikud...

noooh...
Autor: Tarmop 01.03.2009 19:24
Kas Ott Tänak oleks nii noorelt nii kiire sõitja,kui ta oleks sõitma hakanud alles 16? Jevgeni Novikov alustas 15 aastaselt ja olles 20 sõidab wrcs ja mitte aeglaselt?Autospordi keelustamine alla 16 on sulaselge lollus,enamgi veel,tänu autospordile õpivad paljud noored just autoga sõitma,sest kui aus olla,siis ega igaüks autoga autokoolis sõitma ei õpi.Autospordis tekib noorel ka ohutaju,kui tal ülepingutades kusagil rapla kardirajal auto peaks käest minema.

Lapsed, noored ja täiskasvanud
Autor: PriitV 01.03.2009 18:03
Mul pole laste vastu kõige vähematki aga ilma lubadeta ehk alla 16-aastased sõitku karti ja "suurte" autodega koduõuel. Reaalselt on igasugune autoga sõitmine VASTUTUS ja ametlikult seda enne täisealiseks saamist ei teki. Piiratult kõrgendatud ohu allika autoga sõitmisel on piir nihutatud 16 aasta peale ja sellega saab nõus olla. Aga selleks peab noor tegema läbi autokooli, ARK eksamid ja saama riikliku tunnustuse oma vastutusvõime kohta. Kel seda ei ole, sel pole ka asja sõitjana mitte ühelegi teeliikluse autodega peetavale võistlusele. Vedrustamata absoluutkiiruselt aeglane kart ja hädapärast väikevormel on neile õige.
Me näeme-kuuleme kogu aeg nendest "kõvadest sõidumeestest" teedel, pauk ja laibarida. Lisaks Laiksoole tuletaks meelde Mölder juuniori katuse null-autona ja veel palju teisi juhtumeid. Lastel puudub vastutusvõime ja neid ei peaks enne piisavat elukogemust kuhugi autosporti laskma. Meestel-naistel on ikka oma üritused ja poistel-tüdrukutel omad. Reaalselt peaks olema keelatud alla 18-aastaste osalusega üritustel isegi õllemüük ja napsuvõtt.

vastus Priit V
Autor: toi 25.02.2009 23:09
Väga tore et noored sõidavad.Noorte ja täiskasvanute liitmisel on veel mingigi lootus et saadakse täis vajalik arv võistlejaid ja võistlused toimuvad. Muidu kaovad need vähesedki rallid mida üle aastate praegu lubatud.Ja kui lõpetada tehniline siis poleks klassidel ka enam mõtet. Kuigi jah välimuse osas ollakse võibolla natuke liiga ranged.

vastus priitV
Autor: rrehe 25.02.2009 22:41
miks saoled kuri noorte peale (alla 16a)kas sind on omal ajal ära kasutatud ? ma olen omal ajal ise sõitnud (mitte kehvasti) ja oma naudingu saanud.ja nüüd sõidame koos pojaga keda sõitmine huvitab ja sõit kui selline stimuleerib (kui hinded ei ole korras sõitma ei saa rääkimata garaasist )ja uskuge mind asjad on paranenud.kui noortelt see ära võtta ja tõugata nad tänavale siis ei tule sellest midagi välja.ma arvan ,et sinagi oled olnud noor mida ise tegid 14 aastaselt anna teada.ja veel osalus tasud võiksid noortel olla vanematest odavamad,kuna noored ise ei teeni. tehnilise koha pealt on sull õigus ,et asja võiks võtta lõdvemalt (mull on alati kahju roolist kui seda autost väljas olles täiest jõust sikutatakse ja väänatakse kuigi on silmaga näha et on originaal sparco asjad).on öeldud ,et autopeab olema tehniliselt korras aga seda ei kontrolli ju keegi mis rooliotsad ja muud puksid teevad .aga ikka jõudu neile kes seda asja veavad .

to Priit V
Autor: urueesel 25.02.2009 14:33
Rapla kohta on kommentaar küll OFFTOPIC, kuna eelmise aasta märtsis sõitis Raplas lamelliga tublisti üle 100 võistleja.

jätkub..
Autor: PriitV 25.02.2009 14:02
Ma julgen 100% väita, et EAL lolluste lõpetamisel ja reaalse elu vaatamisel oleks asjalood hoopis paremad. Absoluutne enamus kasvõi äsja 325 km rallitanutest ei viitsi ega taha lolli mängida aga mõnikord oma tagavedusid tuulutada - jah! Seejuures on seal väga-väga kiireid sõitjad. Kasvõi kogu Muhuklubi oma 5 (viie!) rahvaspordi jaoks illegaalse Lada-replicaga. Kujutad ette, stanged on puudu ja lisatuled on ees spetsraamil, rääkimata plastsitatorudest tehtud "turvapuurist" või ajaloolistest gonkavaludest.

Inimesed on nõus kulutama tuhandeid stiilile, et oleks lahe ja saaks natukenegi sõita aga tuhandeid lollustele ei ole, vähemalt mõiste alla "uuniklased" kuuluvad tegelased, nõus raiskama.

Reaalne elu
Autor: PriitV 25.02.2009 14:01
Priit P on õigel teel: Rapla suurim häda on just lamellrehv.
Kuid üldises plaanis on hädasid palju rohkem ja need on "tingitud" sellest, et iga ehitaja ei uju enam füürihunnikus. Oli raske töö ja ulmeliselt ülemakstud tegevus, enam õnneks ei ole. Täna tuleb vaadata, KUS üldse midagi korraldada. Igasuguseid imeasju nime all "sprint", "kross" ja muu BS on selgelt liiga palju, mille eest ulmepappi nõutakse.

Täna tuleb korraldada sõite seal, kus inimesed elavad, ehk suuremate linnade lähedal. Autod on ju olemas ja selle mõnesaja krooni äkki leiab ka "soomest koondatud ehitaja", kui tegu on tõsise huvilisega. Et rahvasport päris välja ei sureks, tuleb ära lõpetada täiesti arutute kulude tekitamine: mingi täielik totter litsents, edasi-tagasi kilometraaž 100 ja rohkem km kolmest suurest linnast, osalustasud poole väiksemaks (säästusprint on väga OK hinnaga) ja lõpetada ära ka suisa nõmedaks kiskunud tehniline. Peaasi, et aku on kindlalt paigas ja kiiver peas-vöö kinni, muu on ebaoluline. Seda saab kontrollida stardijärjekorras seistes, selleks ei ole vaja mitmeid tunde lolli moodi passida.

Kindel asi on ka lasteaia eemaldamine, nemad mängigu liivakastis mudelitega. Kel olemas "titeload" ehk 16-18 vanad, sõidavad koos täiskasvanutega samadel tingimustel ja kogu lugu. Ja ka igasuguste erirehvide klassitamine - piigid, kruusakad jms jäägu saavutussporti ning neile võistlustele. Nende asemel teha klass "tagavedu" ilma kubatuurita ja ongi olemas. Saab kiilakal 64 kW lamellidega Lada "majanduskriis" 160 kW turbo-Volvole lõdvalt vastu, kui tihend peab. http://recce.pri.ee/album170/uunik1680.jpg PilleR lõpututest albumites

Milles siis tegelikult asi?
Autor: Priit P 25.02.2009 09:41
Päris mustvalgelt osalejate arvu ei saa siiski ainult osavõtutasude arvele taandada. See sõltub mitmetest asjadest. Kuna praegu rahval üldse rahaliselt raskem seis siis vaadatakse hoolega kuhu sõitma minna - ehk siis kas võistlus kuulub mingisse sarja (hepa cup, rahvasprindi karikavõistlused jne), et hooaja kokkuvõttes äkki mingi koht saada. Selge see, et need üksikud sõidud nii populaarsed olla ei saa. Teiseks mis puudutab Rapla Säästusprinti siis seal on lamellrehvi nõue. Paljud on talveks soetanud naastrehvid ning lamell lisakulu ja kellel lamelli olemas pole see sõitma ei lähe Arvan, et selletõttu ei saa sinna vägapalju osalejaid tulla.

Osavõtutasu on kindlasti osalemist soosiv faktor, kuid võrdusmärki osavõtjate arvu ja osalemistasu vahele tõmmata oleks lühinägelik ja läbimõtlemata väide.

...
Autor: serxx 25.02.2009 08:10
Selle viimasega olen täeisti nõus.
Virisejaid-targutajaid palju, kuid kui võimalus antakse pole ikka neid kuskil näha.
Ma väga loodan, et võistlus ikka toimub ja ei jää vähese huvi tõttu ära.

...
Autor: ermo76 24.02.2009 21:48
To serxx.Minu osavõtt selgub homme lõunaks-kas olen tööl või mitte.Kirjutama ajendas siin eelnevate kodanike kirjutised,et laske hinda alla vat kus siis võtame osa.Mis on sellest saanud?Hetkel kirjas 6 osalejat.Lihtsalt kurb näha,et enamus targutajaid on lihtsalt targutajad.

Rapla säästusprint
Autor: serxx 23.02.2009 22:47
elmo76, milline nendest neljast registreerunust oled Sina, et siin nii kõvasti sõna võtad?
http://rally.ee/?a=a047&b=532

Ka mina võtsin sõna osalustasude teemal, kuid mina olen täiesti olemas nende nelja registreerunu hulgas (Tarmo Sergo).

Kui siiski kirjas oled, siis väga vabandan.

Kulud?
Autor: PriitV 23.02.2009 22:28
Vastaks siis JRclub'i küsimusele meite suhteliselt suure ürituse eelarvega: ka mina ei saa aru, kuhu see hunnik sprindifüüri pistetakse?
Sõltumata, palju see "ametlik" ajavõtt ka maksab, on muud kulud suhteliselt olematud. Ma seekord tegin lihtsalt põhimõtte pärast esimese lisakatse Tallinna külje all, kesklinnast 7,5 km. Tõestasin ära "elu võimalikkuse Eestis" ka rahvaspordi jaoks.
Ja elus esimest korda kulutasin 2000 krooni raja ettevalmistamisele, mis seisnes teehöövliga 2,1 km pikkuse raja ideaalselt siledaks hööveldamises, mõnedes märkekurikates ja paaris rullis punavalges kilelindis. Seda rada kannataks sõita ka WRC autode ja piikidega mitu päeva järjest. Küsimust pole ka paari trampat sisse ehitada, katse pikkust pea 5 kilomeetrini venitada etc, etc. See siis jutt hirmsatest rajakuludest... Meite rallil tervelt 25 krooni auto kohta, julm kulu.
Muuseas, Uuesalu omanikud ootavad uusi tegijaid, nende poolt ei ole takistust seal sprinti korraldada. Raja lükkasin järgmistele juba siledaks. Kasutage võimalust!

OK, jääraja ja linnakatse ettevalmistamine maksis ka midagi aga needki pole ulmelised kulud. Igal juhul tulime 175 eek/inimene uhkelt välja, see teeb kuni 500/auto aga oli pikk ja üle-eestiline sõit.

Peab vist hakkama rämeda rahaeest korraldajatele koolitusi tegema, kuidas korralduskulud kontrolli all hoida, ajusid kasutada ja teha selline üritus, kuhu tullakse massiliselt ka 0-reklaamiga aga teles saad pikemalt aega, kui seda saavad sportrallid...

...
Autor: Tarmop 23.02.2009 10:51
Ja taas ilmus kusagilt välja üks tühikargaja ja hakkas lihtsalt lolli juttu ajama! Lubage esitada küsimus,miks on vaja siin üldse midagi rääkida?Kui Te nii rikas olete,siis minge sõitke WRCd.Maitea,isegi F1 piloodid,kelle palk pole mitte väike protestivad kõrgete litsentsi tasude vastu ja tavalist inimets,kes tegeleb rahvaspordiga tümitatakse.(Eriti isikute poolt,kes ise mitte midagi ei sõida)

osavõtutasu
Autor: ermo76 23.02.2009 10:32
No nii kisakõrid teie häält on kuuldavõetud ja korraldatud rapla säästusprint kuhu siis nüüd teie osavõtt jääb?Kas nüüd on liiga odav ja ei kõlba jälle osaleda või?Milles seisneb küll teie probleem?Saaks ainult millegi kallal iriseda?

Taali kohta...
Autor: ksaul 16.02.2009 08:08
Hetkel tundub, et korraldajatel puudub tõesti igasugune huvi korraldada võistlusi odavamalt kui maksimaalne lubatud summa. See kehtib just sprindikarika arvestusse minevatel etappidel. Ise kaalusin tegelikult Taali sõitma minemist aga viimase põntsu minu jaoks pani bülletääni väljaandmine, millega lubati 4WD-s piike kastada. Kuna neid pole ja hetkel ei kavatse ka soetama hakata, siis polnud mõtet tavanaelaga "lolli" mängima minna. Kui võistlusel osalemistasu oleks olnud väiksem, oleksin läinud ehk kohale kasvõi trenni mõttes aga 750 EEKu trenni tegemise eest on ikka natule palju välja käia.

mõtlemisainet!
Autor: urmasjc 15.02.2009 22:48
Loodan väga, et ka võistluste korraldajad loevad seda foorumit ja teevad ka lõpuks mingid järeldused! Ehe näide jälle Taali rahvaspridilt, kus osalejaid 33. On siis tõesti raske teha arvutusi, kui oleks võistlejaid 100 ringis ja osavõtutasu 500-eek. või osalejaid 33 ja osavõtutasu 750-eek. Huvitav oleks teada, kumb variant oleks korraldajatele tulusam ja millise rahasummaga oleks lihtsam võistlusi korraldada. Aga kahju küll, et see lihtne matemaatika kõigini ei jõua!

...jätkub
Autor: serxx 10.02.2009 21:53
Viimane variant tähendaks, et esikolmik peaks võistluse lõpuni kohale jääma.

Negatiivne on asi ka sellisel juhul kui võistlus on korraldatud pealtvaatajatele, mitte sõitjatele. Sellisel juhul on pealtvaatajaid ilmselt vaid huvitavamate klasside ajal, aeglasemad/ebahuvitavad klassid jäävad suht ilma pealtvaatajatest. Samas sõitjana mind suurt ei huvita, kas rajaääres on keegi vaatamas või mitte. Korraldajate osas ei oska asja hinnata.

Ma ei soovi sellega väita, et taoline korraldus on parim variant. Lihtsalt veidi mõtteainet korraldajatele ja teisetele võistlejatele.
Tore oleks kuulda ka teiste arvamusi antud ettepaneku osas.

klassid / voorud / startimine
Autor: serxx 10.02.2009 21:52
Üks mõte veel siia teemasse.
See küll ei puuduta osavõtutasusid, kuid puudutab sprintide korraldust.

Et kahe vooru vaheline aeg väga pikaks ei veniks (120 võistlejat = 2+ tundi), siis ehk võiks kaaluda stardikorralduse muutmist veidi.

Ettepaneks oleks järgmine:
Kuna eelregistreerimise järgi on teada, palju võistlejaid mingis klassis on, siis võiks üks päev enne avaldada nn. stardiajad.
Startimine oleks klasside kaupa. Üks klass sõidab järjest kõik oma 3 vooru ära ning siis läheb peale järgmine klass.
Stardiaegade avaldamine oleks vastavalt klassidele, mitte ükskute sõitjate kaupa.

Mida head/halba see endaga kaasa tooks?
Halb oleks võibolla rajaga tutvumine, see võiks olla ikka kõik koos ja kohe hommikul. Kes aga stardivad hiljem, peavad ikka vara kohale tulema, kui tutvuda soovivad.

Hea oleks aga sõitjatele, kes saaksid suhteliselt kiiresti sõita oma kolm katset ära. Olles katselt just tulnud, saab kohe uuesti järjekorda võtta ning peale minna. Olles ennast soojaks sõitnud ja minnes uuesti peale, tuleks järgmine voor ilmselt veidi paremini välja, kui minnes peale 2+ tunni pärast.

Hilisemad startijad saaksid tulla hiljem kohale. Seega ei tekiks ka tehnilisse / mandaadi väga pikka järjekorda, kuna võistlejad saabuvad erinevatel aegadel ja põhimõtteliselt saab ka tehnilise ajad klasside kaupa paika panna.

Kui sinu sõidud on sõidetud, võid jääda vaatama teiste sõitu, või võid lahkuda. Ei ole vajadust ega kohustust võistluse lõpuni kohal olla.
Erijuhtum on muidugi esikolmik. Ka siin on variante. Kas autasustada klassi võitjaid kohe peale kolme vooru sõitmist või kõik koos lõpus. Viima

Rahvasprint
Autor: Ladavfts1 09.02.2009 13:33
poetaks kah siis omalt poolt paar sõna. Osalesin siis eelmine aasta 6 võistlusel ja ei ütleks et osavõtu tasu suur vaid mulle teeb just meelehärmi see kui tehnilises öeldakse sulle et sul laiendid peal ja sõitma ei saa. Võiks siis tehnilise ennem ära teha ja kui ei lasta peale maksaks näiteks ainult oma nr kinni vaevalt see 750.- maksab. Osavõtutasu kohta ei oska seisukohta võtta kun aosad sõidud väga head ja saab ka piisavalt sõita kuid kui sa saad sõita 750.- 1km kokku siis see jah ei ole normaalne. See tõttu ka enamus rahvast hakkand rahvarallidel osalema kina seal saab ikka palju rohkem sõita ja on huvitavam. Mina isiklikult ei käi sõitmas karika pärast vaid elamusi saamas.
Ühesõnaga ei tohiks ühelepulgale panna kõiki sõite mõni võiks olla odavam ja teine kallim. Näiteks Rapla rajal korraldatavad üritused võiksid olla odavamad kuna seal kulutused poole väiksemad. Eks vaatame palju rahvast rapla säästusprindile tuleb siis näeme kas see teema üldse vajab kajastust kuna see ju ulmeliselt odav ja kui rahvast ikka ei tule siis pole viga osavõtutasus!

| 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia