Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Riku Kankkunen jahib Kärla rallilt klassivõitu
|
Loe lisaks |
|
|
Lääne-Eesti rallil 2WDE klassis kolmanda koha saavutanud noor soomlane Riku Kankkunen plaanib laupäeval peetaval Kärla rallil klassivõiduni jõuda. Tema vastasteks juunioride klassis on Kristian Pints ja Kaspar Kasari.
4. mail legendaarsel Kaugatuma kiiruskatsel peetud Saaremaa rallisprindil saavutas Riku Kankkunen klassivõidu Kaspar Kasari ja Kristian Pintsi ees. Neljandat korda Eestis startiv soomlane loodab varasemast tuttavad rivaalid alistada ka Kärla rallil.
Kankkunen ütleb, et võistleb Eestis meeleldi ja võrdleb oma aegu nii soomlaste kui ka eestlastega. Erilist rõõmu valmistaks talle muidugi see, kui taaskord õnnestuks saavutada järjekordne võit senisele kaheteistkümne klassivõidule lisaks.
Võistlemist alustas neljakordse autoralli maailmameistri Juha Kankkuneni vennapoeg Riku Kankkunen 2010. aastal, osaledes autol Ford Escort jäärajasõidu võistlusel. Toona jäi mitmesuguste intsidentide tulemusel tema lõppresultaadiks viies koht. Päris esimese sõidukogemuse oli noormees aga saanud juba 8-aastasena Opeli roolist.
Kankkunen räägib, et tema tee rallispordi juurde on mõneti loogiline, pidades silmas perekondlikku tausta. Autoralliga on tema lähikondsetest tegelenud paljud. "Onu sõitis, isa võistles, samuti kaks sugulast," loetleb ta. "Aga sõitma hakkasin, kuna tahtsin selle ise ära proovida. Hakkas meeldima! Kuigi vahel olen enne starti veidi närvis, see ala mulle meeldib. Rajakirjutamine probleeme ei valmista, hirmu pole ma roolis olles kunagi tundnud."
Lääne-Eesti rallil osutusid kaherattaveoliste rahvusliku rühma autode arvestuses temast kiiremaks Ago Ahu ja Alex Forsström. Kankkunen usub, et teab vastust, miks nii juhtus: "Katsed olid head, aga paraku minu auto jaoks liiga kiired. Ahu auto tippkiirus on oluliselt suurem." Nii Eestis kui Soomes palju kogemusi omandanud Forsström olevat aga üks tõsiseltvõetavamaid eakaaslastest konkurente üldse. Samuti nagu Tommi Hatakka. "Ja mind võiks ka mööndustega sellesse tegijate noorte soomlaste nimekirja lisada," muigab ta.
1,6-liitrise mootoriga ligikaudu 170-hobujõulisel Toyota Starletil võistlev Riku Kankkunen lausub, et ta naudib kiiresti sõitmist, kuid võistlusauto ei ole ehk päriselt see kõige parem. "Starlet on tegelikult hea auto. Olen proovinud Fiestat mõne aasta eest. Ka Subarut ja veel teisi autosid, kuid praegu on see Starlet okei," räägib soomlane, kel roolida punakas Toyota, mida Eesti rallipublik nägi esmakordselt võistlustules 2004. aastal Tallinna rallil, kui seda juhtis auto ehitanud Mikko Kauppinen. Toona istus sturmanitoolis Matti Janhunen.
17-aastane rallisportlane ütleb, et vanemad võidusõitjad on talle küll nõu andnud, kuidas osavam olla, kuid suurelt jaolt on ta sõiduoskust lihvinud omal käel. "Riku on palju jääradadel sõitnud. Järved on kodu lähedal ja seal on talviti hea harjutada," täpsustab talendika külalisvõistleja isa Timo Kankkunen. "Kõige rohkem mulle meeldib ikkagi kruusal sõita," naerab Riku, öeldes, et selle tarbeks oli plaanis Lääne-Eesti ralli kruusakatsetel sõit ka pardakaameraga salvestada, kuid hea plaan läks nässu, "juhtus nii, et on-off nupp toimis küll, aga salvestasime mitte katseid, vaid ülesõite."
Riku Kankkunen lubab, et osaleb tänavu Eestis veel mitmel rallil. Eriti tahaks ta startida Estonia rallil, kuid ta pole kindel, kas teda seal oma ea tõttu starti lubatakse. "Eestis sõidamegi paljuski seetõttu, et Soomes alla 18-aastased rallidel võistelda ei tohi. Siin tohib ja see on lahe," on Riku Kankkunen rõõmus.
|
|
|
|