Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Kärla ralli kiiruskatsed nõuavad võistlejailt vilumust |
|
Kärla ralli kiiruskatsed nõuavad võistlejailt vilumust
|
Loe lisaks |
|
|
8. juunil peetava Kärla ralli eelõhtul rääkis võistluse juht Avo Kristov, et tunneb heameelt Saaremaal sõidetava suvise sportralli üle. Ta nentis, et võistlejaile saavad osad katsed kujunema üsna suureks katsumuseks.
"Aastaid pole minu mäletamist mööda Saaremaal korraldatud rallivõistlust suvel. Alati on see toimunud ajal, mil võib tulla lörtsi ja vihma ning mil võivad valitseda miinuskraadid. Usun, et see võistlus tuleb emotsionaalses mõttes positiivsem. Südasuvine aeg on lihtsalt selline," sõnas Avo Kristov.
Võistluse initsiaator ja peakorraldaja Ivo Uustulnd lausus, et ettevalmistused laupäevaseks rallivõistluseks on sujunud probleemideta. Avo Kristov avaldas lootust, et muretult saab kulgema ka võistluspäev: "Võistluse juhi jaoks on oluline, et võidusõit sujuks ilma tõrgeteta, ilma suuremate õnnetusteta. Et võistlus läheks ladusalt ja ei tekiks seisakuid."
"Publikule soovin eelkõige kainet mõistust," jätkas Kristov. "Täna olen selle raja läbi sõitnud. Pealtvaatajatele on trass päris hästi tähistatud, vajalikes kohtades on olemas keelualad ja lindid. Kõik peaks olema selleks tehtud, et võistlus oleks ohutu. Võistlejate jaoks on ralli alati ohtlik."
Kristov ütles, et vaatas ilmaprognoosi, kuid erilist vihma lootust homseks ei ole. "Kui sajab, siis heal juhul hoovihma," märkis võistluse juht, lisades, et ilmselt stardivad mõned võistlusautod laupäeval kahe minutilise stardi-intervalliga. Seda juhul, kui ilm püsib jätkuvalt kuiv ja tee tugevasti tolmab. Ivo Uustulndi sõnul proovitakse tolmu kindlasti vältida Oriküla kiiruskatsel: "Plaanis on kasta vähemalt kaks korda, hommikul enne rajakirjutamist ja enne starti."
Avo Kristovi sõnul võiksid pealtvaatajad kaaluda nii Oriküla kui ka teiste kiiruskatsete vaatamist. "Isiklikult minul oleks Orikülas igav vaadata. Kes samamoodi tunneb, neile soovitaksin kohti pika katse alguses, kus on huvitav rallit jälgida. Metsakatsed on sellised, kuhu on publikul aga raske ligi pääseda."
Võistluse ametnik lisas, et ega ka rallisõitjatele eelseisev võistlus väga lihtne ei ole. "Pikk, 11 km katse on selline, kus on tegelikult legendi pealt sõitmine. Kes usub ja usaldab, saab seal sõita kiiresti. See on selline vahelduva tempoga. Metsavahelistel lõikudel saab sõita suhteliselt väikestes laugetes kurvides kiiresti. Aga see on keeruline, sest seal puudub nähtavus täiesti, teed on kitsad ja seal võsa vahel sõitmine ei ole piloodile kerge. Veel raskem see vast kaardilugejale."
|
|
|
|