Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Murakas - Kitsing stardivad Leedus rallisprindil
|
Loe lisaks |
|
|
Leedu linn Panevežis tähistab 9. augustil oma viiesajandat aastapäeva ja selle auks toimub seal rallisprint, mille peaauhind on 50 000 litti. Eestlasi stardib nimetatud võistlusel kaks ekipaaži.
Rallisprint on 31 kilomeetri pikkune ja see on jagatud kuueks kiiruskatseks, mis asetsevad sedasi, et suur arv pealtvaatajaid saaks mugavalt ja ohutult jälgida Balti riikide parimate pilootide sõitu. Võistlus toimub kahel erineval teelõigul Panevežise linnas ja võistlejad läbivad neid kolm korda.
"See võistlus ei toimu Leedu Autospordi Föderatsiooni egiidi all ja sellepärast on mõned määrustiku punktid unikaalsed. Üritasime teha reegleid selliseks, et igal osalejal oleks võrdne võimalus võita peaauhinda - uut Volkswagen Polot," rääkis projekti algataja Rolandas Lipeikis. Teine koht saab 7000 litti ja kolmas 3500 litti. Peale selle antakse hinnalisi hingitusi kõikide klasside võitjatele.
Reeglid näevad ette, et punkte ei saa mitte kümme parimat sõitjat, kes näitavad absoluutarvestuses parimat aega, vaid punkte jagatakse iga kiiruskatse liidritele. See loob olukorra, et ekipaaž, kes ei sõida kõige kiiremal autol, kuid kes suudab näidata stabiilseid aegu võib lihtsalt kokku koguda suurema arvu punkte.
Võistlusel on Leedu autospordi ajaloos suurim peaauhind ja seda on tulnud võitma nii Leedu, Läti kui Eesti meistrivõistluste liidrid, samuti osalevad võistlejad Suurbritanniast.
Minevikus on Panevežise rallisprindilt peauhinna VW Polo ära toonud kaks korda Ivar Raidam - Robert Lepikson (aastatel 1998 ja 1999). Aastal 2000 võitsid selle Leedu sõitjad Saulius Girdauskas - Andris Sosas.
Laupäeval toimuvale võistlusele on Toyota Corolla WRC-l võidu mõtetega minemas eestlased Margus Murakas - Toomas Kitsing.
"Oleme Tabasalus testimas käinud just asfaldi seadistust ja auto on madalamaks lastud," selgitas 38-aastane piloot. Murakase sõnul on neil sponsorite nõudel vaja sel aastal teha üks võistlus Leedus. "Miks mitte minna sinna sõidule, sest eks auhinnalaud on ahvatlev," lisas eestlane ning selgitas veel sealse sprindi olemust: "See ei ole sprint nagu me oleme Eestis harjunud nägema. Tegemist on lühikese ralliga, mis koosneb kahest kiiruskatsest, mida läbitakse kolm korda. Sõit toimub ikka legendi järgi."
Muraka sõnul on Leedus kõva konkurents ja tuleb põnev sõit. Esile tõstis ta lätlast Matiss Mežaksit, kes suutis Kurzeme ralli linnakatsel näidata väga head aega.
Leedus läheb starti veel üks eesti rallipaar, Eiki Lill ja Kaido Soorsk stardivad harrastajate klassis autol BMW 325i.
|
|
|
|