Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
16. september 2011 13:42
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Kas konflikt eelmisel rallil toob kaasa protestilaine?

 Loe lisaks
Toomas Diener: sportlased ei ole alati reeglitest teadlikud

"Tulevikus saab proteste rohkem olema," ütles Einar Laipaik pärast Lõuna-Eesti rallit, kus talle määrati konkurentide protesti põhjal 5-minutiline ajakaristus. "Igal oinal on oma mihklipäev!"

Rahvusliku E-rühma sõitjaist läks eelmisel rallil favoriidina rajale Einar Laipaik, kaardilugejaks Siimo Suvemaa. Masinaklassis E11 tagarattaveolise BMW-ga sõitnud mehed olid heas hoos, pakkudes arvestatavat konkurentsi neljarattaveolistel autodel võitu jahtinuile.

"Ega me katsetel väga palju ei kaotanudki. Esimese päeva avakatsel tuli kuues aeg ja seal oli varu palju," sõnas kiirusega rahul olnud Laipaik. "Mäletasin varasemast, et Lõuna-Eestis oli libedaga tunduvalt keerulisem sõita, aga seekord tuli paremini välja. Kiirus oli hea, kuigi teine päev vihma tõttu meid ei soosinud. Muidu oleks saanud 4WD autodega võidu sõita, aga märjaga neile vastu ei saa."

Omas arvestusklassis üheksast katsest seitse võitnud Laipaik klassivõiduni siiski ei jõudnud. Kõik algas sellest, et seitsmenda katse esimesel kolmandikul purunes autol vasak esirehv ning sealt märgiti üldarvestuse 28 aeg. Ülejäänud katsetel kümne kiirema sekka mahtunud saarlane kaotas rehvivahetuse tõttu aega ja hilines järgmisesse ajavõtukontrollpunkti 11 minutit, saades seeläbi karistuseks minuti ja 50 sekundit. Asi sellega ei piirdunud, sest Sar-Tech Motorspordi võistlejad esitasid konkurendi vastu protesti, mille žürii rahuldas, määrates rehvivahetuse reeglite rikkumise eest 5-minutilise trahvi. Nii langesid Einar Laipaik - Siimo Suvemaa üldjärjestuses neljanda kümne algusesse ja E11 klassis kolmandaks. "Sar-Tech Motorspordi ekipaažid Ahu ja Soe protestisid," täpsustas Laipaik.

Eesti autoralli meistri- ja karikavõistluste eelmine etapp lõppes seetõttu mõneti inetult, kuna E11 klassis poodiumile pääsenud eestlased Ago Ahu - Kalle Ahu ning Einar Laipaik - Siimo Suvemaa aset leidnud sündmuste tõttu konkurentide õnnitlemiseks kätt ei ulatanud. Mõlemalt poolt pilluti hiljem vastaste aadressil ka teravaid süüdistusi. Kuigi mehed olid seda meelt, et võistlusel juhtunu ei peaks lööma mõra isiklikesse suhetesse, oli ilmselge, et konkurentide käitumine ärritas kõiki osapooli väga tugevasti.

"Natuke imelik see lugu oli, aga kõik tahavad võita," lausus Lembit Soe, avaldades lootust, et võistlusel aset leidnud vastuolud ei kandu igapäevaellu. "Tegelikult ei soovi seda kommenteerida, aga sport on sport," ütles koos Ahto Pihlasega E10 klassis võitu jahtinud ning selleni jõudnud saarlane, kelle sõnul läks Einar Laipaik rajale ilma varurattata. "Ahud nägid seda. Kui meie küsisime, ütlesid nad, et polegi. Me teadsime, et nad on katkestanud, aga ühel hetkel tulid järgi. Küll see uus rehv neile toodi," rääkis Soe. "See oligi protesti sisu - väitsime, et Einar läks ilma varurehvita, aga kusagilt see tuli..."

"Nemad lootsid, et mind üldse maha võetakse," oletas Laipaik. Ta jätkas: "Mind pani imestama, et protestivad need, kes ka ise pole ausad. Soe eksis trassiga. Ahu küsis võtme, et amorti keerata..."

"Mina pikemalt ei kommenteeri. Anti protest ja see rahuldati reeglite järgi minu kahjuks ja protestijate kasuks," lisas Einar Laipaik.

Mõned sündmuste arengut kõrvalt jälginud inimesed nentisid, et konkurendi peale kaebama minek oli ebasünnis. "Vanasti selliselt ei toimitud," märkis Lõuna-Eesti ralli žüriisse kuulunud staažikas autosportlane Toomas Diener. Võistlusel žürii esimehe ametikohuseid täitnud rallikomitee liige Juhan Mänd ütles, et antud juhul oli ühe osapoole sõna teise vastu: "Rikkumise fakt kohtunike poolt jäi tuvastamata. Oli ühtede meeste sõna teiste vastu. Et rikkumine toimus, seda väitsid kaasvõistlejad ehk huvitatud osapooled."

Mänd jätkas: "Kuna niisugusel juhul saab võistlejat karistada alates hoiatusest kuni eemaldamiseni, siis väidetava rattavahetuse puhul leidis žürii, et õige on võistlejat karistada ajakaristusega 5 minutit. Saaremaa mehed ütlesid, et Laipaik kadus vahepeal ära, aga meil ümberlükkamatuid fakte polnud. Selles piirkonnas ei olnud kohtunikke, kuna sündmused olid väljapool lisakatse finišit."
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia