Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
06. september 2011 20:33
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Toomas Diener: sportlased ei ole alati reeglitest teadlikud

Enam kui 20 aasta vältel Eestis, Lätis, Leedus ja Soomes erinevatel rallivõistlustel žüriiliikme ametikohuseid täitnud Toomas Diener avaldab arvamust, et võistlejad peaksid end kehtivate reeglitega rohkem kurssi viima.

"Erinevates riikides on reeglid erinevad ning sportlased ja nende esindajad ei ole alati kehtivaist reeglitest teadlikud, nendib Toomas Diener. "Eestis on autospordi liit välja andnud reegliraamatu, mis on kättesaadav nii internetis kui ka paberikandjal. Kõik sportlased peaksid selles raamatus leiduva autorallit puudutava osa läbi lugema või vähemalt kaardilugeja peab olema reeglitega tutvunud," lausub ta.

"Alustaksin kõige enam kõneainet pakkuvast juhtumist Lõuna-Eesti rallil, kus teise lisakatse alguse AKP–s lakkas töötamast Georg Grossi auto mootor. Ta püüdis seda tulutult käivitada. Seejärel lükati auto tagasi, et vabastada tee tagant tulevate kaasvõistlejate autodele. Võistlejad avasid luugid ja midagi seejuures parandades auto käivitus ning kohtunike ettekandes oli kirjas, et kõik see võttis aega 2 minutit," räägib Diener. Ta jätkab: "Parc Ferme alal - see algab AKP kollasest märgist ning kestab pärast starti kuni ala lõpu märgini - võib kohtunike loal teha nö pisiremonti, sealjuures vahetada ka ratast. Nagu ikka ainult autos olevate vahenditega. Parc Ferme alas toimuv remont on karistatav minutilise karistusega iga remondiks kulunud minuti kohta. Pärast remonti, kui võistlejad jõuavad lisakatse starti, palub kaardilugeja lisakatse vanemal - kes üldjuhul annab ka stardi - märkida nende ajavõtukaardile ka saabumise kellaaeg. Sealjuures olgu lisatud, et hilinemine lisakatse starti karistatakse samuti ühe minutiga iga hilinetud minuti kohta. Ma arvan, et kõik on selgelt kirjutatud."

"Võrdluseks tooks Soome, kus võid vahetada ainult ratast, aga luukide avamine tähendab juba võistlejate kõrvaldamist. Lätis ei tohi aga kinnise pargi alas teha midagi, see tähendab, et järgneb võistlejate kõrvaldamine."

"Lähimineviku Eesti rallidel on olnud ka juhtumeid, kus ühe rallimeeskonna registreerija kirjutas protesti konkureeriva meeskonna vastu, kus väideti, et nad kasutasid kõrvalist abi ja tunnistajad on kaasvõistlejad-konkurendid," toob Diener järgmise näite. "Sellist protesti näiteks Põhjamaades žürii ei hakka menetlema, kui puudub kohtuniku, faktikohtuniku või erapooletu tunnistaja selgitus juhtumi kohta. Kindlasti võib võistleja teha protesti teise võistleja auto kohta ja sellisel juhul žürii menetleb küsimust koos tehnilise kontrolliga. Eelpool mainitud lõigus oli ilmselt tegemist inimesega, kes ei ole ise tipptasemel rallit sõitnud."

"Järgnev lookene räägib sellest, kuidas võistleja kirjutas avalduse, et eespool startinud auto oli sõitnud rajalt välja ja tagasi tulles teele, sõitis aeglaselt ja ei lasknud neid mööda," jätkab Diener. "Eessõitva auto meeskond käitus väga ebasportlikult ja sellise teo eest oleks võinud žürii meeskonda karistada võistluselt eemaldamisega, kuid oma avalduses paluti neid mitte maha võtta, vaid muuta oma läbimise aega. Üldjuhul nn kannataja aega ei korrigeerita, sest säärane olukord lihtsalt kuulub ralli juurde. Ei ole harvad ka juhtumid, kus lisakatsel jõutakse järgi aeglasemale eesstartinule. Sellisel juhul võetakse ühendus võistluse juhi või vahenduskohtunikuga ning kiiremale meeskonnale antakse järgmise lisakatse stardis intervalliks 2 minutit."

Tooma Diener paneb rallisõitjaile südamele, et reeglitega tutvutaks ja toimitaks vastavalt nendele. "Lugupeetud võistlejad, need on näidisjuhtumid, millest võib üht-teist kõrva taha panna. Samas on autoralli väga tehniline spordiala, kus auto ettevalmistusest ralliks sõltub väga palju ja ralli tulemuse võib rikkuda väikese kruvi, mutrikese või juhtmekese lahtipõrumine või purunemine. Samas rikutud ka tuju."
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia