Kliki siia Kliki siia
Mitmenda koha saavutab Ott Tänak MM-sarjas hooaja kokkuvõttes?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rando Aav
08. mai 2011 15:15
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Kaido Saul

Rallilahingu Harjumaa teedel võitsid esmakordselt lätlased

 Loe lisaks
Priit Saluri: Vorobjovsi võit ei tulnud üllatusena

Sander Siniorg alistas Hondaga valitseva meistri

Koitla: Andsime Vorobjovsile liiga palju sekundeid ära

Tallinna ralli avapäev suuri üllatusi ei pakkunud

Soomlased keerasid avakatsel auto üle katuse

Georg Grossi WRC-auto stardisüsteem streikis

Martin Saare rallidebüüt lõppes avakatse stardi eel

Honda - Tallinna ralli kava ilmus Autolehes

Esimest korda Tallinna ralli ajaloos, mille alguseks loetakse aastat 1984, saavutasid esikoha lätlased. Sõidu võitsid eestlaste ees N-rühma Mitsubishi Lanceril kihutanud Jānis Vorobjovs ja Guntars Zicāns.

Kahel päikesepaistelisel päeval peamiselt Harjumaa kruusateedel läbiviidud Eesti autoralli meistrivõistluste teine etapp kulmineerus külalisvõistlejate võiduga ning pärjad said 28. korda toimunud Tallinna ralli lõppedes Ülemiste keskuse ees kaela Jānis Vorobjovs ja Guntars Zicāns.

Lätlastel oli omajagu õnne. Neljarattaveoliste N-rühma autodega võistelnud eestlased suudeti küll seljatada, ent favoriitidena rajale läinud ning rallit mõnda aega juhtinud Georg Gross ja Raigo Mõlder jäid edasisest võitlusest ju katkestamise tõttu kõrvale. Nende WRC-auto mootori jahutusvedeliku temperatuur hakkas tõusma viienda katse kümnendast kilomeetrist ning oli katse lõpuks 155 kraadi. Mehed püüdsid mootorit jahutada ning valasid vett juurde. Nähes, et kuuenda katse stardiks olukord paranemise märke ei näidanud, otsustasid nad sõidu pooleli jätta. Nii tõusid mullu suvest Mitsubishi Lancer Evo kümnega võistlema asunud kiired lätlased Jānis Vorobjovs ja Guntars Zicāns Tallinna ralli teise võistluspäeva keskel liidrikohale.

N-rühma liidripositsiooni olid külalisvõistlejad hõivanud teise päeva esimesel kiiruskatsel, kui nad möödusid esimest korda neljarattaveolise Subaruga kruusarallil osalenud Sander Pärnast ja Ken Järveojast. Pärn märkis, et tegi oma sõitu, ega lasknud endale survet avaldada. Kuuenda katse lõppedes lahutas Pärna ja Järveojat lätlastest 16,2 sekundit, seitsmenda katse järel 15,6 sekundit. Kaheksandal katsel positsioon liidrite järel vahetus ning üldarvestuse teisele kohale kerkisid Kaspar Koitla - Andres Ots 0,7 sekundilise eduga kolmandaks kukkunud Sander Pärna ja Ken Järveoja ees.

"Mina ei teagi kuskohast see vahe sisse tuli. Meil ei juhtunud midagi. Ehk oli see tingitud asjaolust, et olin esimesena rajal ja pidin 5 kilomeetrit teepuhastajana läbima," rääkis Pärn. "Võib-olla oli libe? Tegelikult ei taha ma selle vabanduse taha pugeda."

Kogu selle aja olid nooremate konkurentidega sammu pidanud Raul Jeets ja Andrus Toom. Tartlaste sõitu segas probleem käsipiduri hüdraulikaga. "Viienda ehk esimese pika katse keskel ühes mahapöördes lakkas käsipidur toimimast," nentis marulist tempot teinud Jeets, kes võitis nii seitsmenda kui ka üheksanda lisakatse.

Viimasel katsel konkurente edestanuna läks Jeetsil ja Toomil sõiduvea tõttu siiski sekundeid kaduma ja kolmandast kohast enamat loota polnud. Kaspar Koitla - Andres Ots lõpetasid ralli neist 0,6 sekundi jagu eespool, teise kohaga, kaotades võitjapaarile Jānis Vorobjovs - Guntars Zicāns lõpuks 17 sekundit. Koitla kinnitas, et kuigi pidi lätlaste paremust tunnistama, jäi ta tulemusega rahule.

Pärn ja Järveoja kukkusid viimasel katsel neljandaks. "Enne viimast katset olime ühe sekundi sees ja seis oli pingeline. Mulle öeldi tiimi poolt, et ürita konkurente püüda. Riskima ma ei hakanud, aga pingutasin vist kohati üle ja sain kahe sekundiga tappa. Teised olid napilt kiiremad," rääkis Pärn. "Oleme muidugi pettunud, et ei saanud poodiumile," tunnistas Pärn ja lisas, et jäi enda sõiduga ikkagi rahule. "Küll Talsis ja Rakveres tuleb kõvem andmine," lubas ta.

Talsi rallil on sama seltskond eeldatavasti uuesti rajal, kuna nii Vorobjovs, Koitla, Jeets kui ka Pärn jätsid oma autod äsjasel võistlusel terveks. Tallinna rallil Mitsubishiga sõitnud Koitla on BTA Talsi ralli nimekirja kantud Subaruga, kuid tema startimine ei ole sajaprotsendiliselt kindel. Saab näha, kas esimest korda Eestis võidutsenud lätlastele saadakse kodus vastu.

Oma osalemisest 14.-15. mail sõidetaval Läti autoralli meistrisarja etapil on teatanud ka Georg Gross. Eestis toimuvail võistlustel ebaõnne kogenud rakverelasel on sealsetel rallidel üldiselt hästi läinud ja õnnestunud võidušampustki maitsta, ent praeguse seisuga on tema startimine tuleval nädalal lõunanaabrite juures toimuval rallil veel lahtine. "See on küsimärgi all," ütles Gross ja põhjendas, et kuna rihma purunemisest tingituna ei vedanud see veepumpa ringi ja mootor kuumenes Tallinna rallil üle, pole täna võimalik öelda, kas auto jäi küllalt heasse konditsiooni.

Tehnilised probleemid tabasid äsjasel rallil üsna paljusid võistlejaid. Parimate eestlastena finišeerinud Kaspar Koitla ja Andres Ots said vahepeal samuti oma autot remontida, kui seitsmenda katse keskel turbolõdvik lahti tuli. Selle tulemusena lakkas turbo korralikult töötamast. "Enne kaheksandat sain selle kinni tagasi ja kõik oli OK," ütles Koitla.

Piduriprobleemide tõttu ei saanud poodiumikoha heitlusesse sekkuda Priit Saluri - Indrek Lepp, kellele kuulus kokkuvõttes 14. koht. "Mõlemal pikal katsel kadusid pidurid ära. Esimene kord sõitsime 12 kilomeetrit ja teine kord 6 kilomeetrit ilma piduriteta," märkis Saluri. "Teisel korral, kui pidurid ära kadusid, sõitsime metsa ja niitsime 50 meetri ulatuses peenemaid puid. Auto väga suuri kahjustusi ei saanud, kuna põhjakaitse võttis neist enamuse maha. Paar puud kukkus esiklaasi, nii et see läks katki."

Head tulemust ei saanud auto tehniliste probleemide tõttu loota ka Roland Murakas - Kalle Adler, kelle aegu olnuks hea võrrelda esmakordselt neljarattaveolise autoga võistlema tulnud eakaaslastega.

"Juba esimese katse esimesest kurvist auto streikis. Õhulugeja andur oli lühises ja see ajas terve auto lolliks. Autol polnud jõudu, ei tahtnud normaalselt töötada ja kõike muud sellist," lausus Mitsubishi Lancerit roolinud Murakas. "Kolmandal katsel katkestasime, sest auto oli kahe lühikese katse ja ülesõiduga ära põletanud üle 50 liitri kütuse, mis siis kolmandal katsel lõpuks otsa sai. Teiseks päevaks saime auto korda ja jätkasime superralliga. Treeningu mõttes oli kasulik teisel päeval jätkata, sest kruusal oli selle autoga kilomeetreid eelnevalt napilt 40."

Varem kaherattaveolisel autol, ent nüüd Subaru Imprezal võistelnud Oliver Ojaperv - Raul Kulgevee lõpetasid sõidu üldarvestuse 11. kohaga. Kes teab, ehk on selles loos terake tõtt, aga kuuldavasti saanuksid nad kiiremini edasi Renault Clioga. Arvestades seejuures just auto käitumise erinevust ja harjumist nn suure N-rühma auto kiirusega.

Parima tulemuse kaherattaveolisel autol said seekord kirja Siim Plangi ja Marek Sarapuu. Autol Honda Civic Type-R võistelnud võrulased platseerusid üldises paremusjärjestuses seitsmendale kohale, tulles seejuures võitjaiks klassis A7. Koha võrra madalamal lõpetasid Honda - Tallinna ralli Martin Kangur ja Silver Kütt, keda jäi konkurentidest lahutama 8,3 sekundit. Nende Honda sai rivaalide omast ka rohkem räsida.

Teise päeva esimeses pooles rammis kumbki neist ühel katsel postkaste. "Sinna aega väga ei kaotanud. Mina sain nendele parema küljega pihta, Siim sai ninaga," täpsustas Martin Kangur. "Lauluväljakul sõitsime kahe ratta peal ja eelviimasel katsel läks üks mahapööre pikaks ning sõitsime külg ees põõsasse. Auto käis täitsa küljepeal ära. Hakkasin isegi juba rihmasid lahti tegema, kui tundsin, et auto vajub tagasi. Seega sõitsime edasi ja sinna see klassivõit läks," kommenteeris Kangur. "Vähemalt olime Siimuga mõlemad kiired ja järjekordselt oli põnev võidusõit."

Sama pingeliseks nagu A7 klassis, kujunes võidusõit ja N3 arvestuses. Viimase katse järel osutusid võitjaiks Sander Siniorg - Urmas Künstler. Rivaalid Kristo Subi - Teele Sepp jäid neile alla vaid poole sekundiga.

Klassis A6 saavutasid võidu Fordil võistelnud venelased Andrei Jušin ja Anastassia Selianova. Klassis A8 said klassivõidu kirja Siim Aas ja Vallo Vahesaar, kes olid neljast võistlust alustanud A8 klassi võistluspaarist ainsad lõpetajad.

Rahvusliku E-rühma 12 klassis tuli võitjaks koos Alvis Fjodorovsiga võistelnud 20-aastane riialane Valts Zvaigzne. Autol Mitsubishi Lancer Evo 9 sõitnud lätlased lõpetasid ralli absoluutarvestuse kümnenda kohaga.

Kaherattaveoliste E-rühma autode üldises paremusjärjestuses olid kiireimad Einar Laipaik - Siimo Suvemaa, kelle võistlusmasinaks E11 klassi BM M3. Klassis E10 saavutas esikoha tänavu Lada VFTS-i rooli keerav Andrus Vahi, kaardilugejaks Renee Reinu. E9 klassis edestasid konkurente Lauri Reintam ja Ilmar Pukk.

Honda - Tallinna rallit alustas 79 autot, neist finišisse jõudis 50.

Võistkondlikult osutus parimaks Team RRC, kuhu kuulusid Raul Jeets - Andrus Toom, Priit Saluri - Indrek Lepp ning ralli viienda kohaga lõpetanud Marko Kasepõld - Rein Jõessar. MM-Motorsport oli teine ning SC Megapolis kolmas.



Tallinna ralli 2011 tulemused


1. Jānis Vorobjovs - Guntars Zicāns (Mitsubishi Lancer Evo 10) 47:15,2
2. Kaspar Koitla - Andres Ots (Mitsubishi Lancer Evo 9) +17,0
3. Raul Jeets - Andrus Toom (Mitsubishi Lancer Evo 9) +17,6
4. Sander Pärn - Ken Järveoja (Subaru Impreza WRX STI) +19,8
5. Marko Kasepõld - Rein Jõessar (Subaru Impreza) +1:05,7
6. Aigar Pärs - Simo Koskinen (Subaru Impreza WRX STI) +1:09,5
7. Siim Plangi - Marek Sarapuu (Honda Civic Type-R R3) +2:08,5
8. Martin Kangur - Silver Kütt (Honda Civic Type-R R3) +2:16,8
9. Dmitri Tagirov - Anna Zaveršinskaja (Mitsubishi Lancer Evo 9) +2:20,8
10. Valts Zvaigzne - Alvis Fjodorovs (Mitsubishi Lancer Evo 9) +3:00,8
Artikli juurde
14.10.2019
Robert Virves esimesel täishooajal mitmes riigis rallimeister
Artikli juurde
10.10.2019
Kodune rallihooaeg lõpeb traditsiooniliselt Saaremaal
Artikli juurde
13.10.2019
Saaremaa libedail teedel võidutses Georg Gross
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
14.10.2019
Saaremaa ralli 11.10.19 (0)
14.10.2019
Saaremaa ralli 2019 (0)
07.10.2019
Walesi ralli 2019 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.10.2019 22:31
Saaremaa ralli 2019 (5)
06.10.2019 13:51
Superkrossi viimane etapp, auto24ring, 5.10.2019 (0)
02.10.2019 18:49
Rallijututuba Discord'is (18)
22.09.2019 23:23
Matsi autokross, 21. september 2019 (0)
22.09.2019 22:22
Läänemaa rahvaralli 2019 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia