Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Täna antakse start neljakümnendale Saaremaa rallile |
|
Täna antakse start neljakümnendale Saaremaa rallile
|
Loe lisaks |
|
|
12. oktoobri õhtul kell 17.30 antakse Kuressaare linna keskväljakult start rahvusvahelisele Alexela Saaremaa autorallile, mis tänavu kannab järjekorranumbrit 40. Võidu sõidetakse kolmeteistkümnel katsel.
Võistluse avapäeval sõidetakse kolm kiiruskatset, neist üks linnatänavatel. Teisel võistluspäeval on kavas kümme kiiruskatset, millest kaks toimuvad publikule hästi jälgitaval Oriküla paarisrajal.
Kesk- ja Lääne-Saaremaa kruuskattega teedel sõidetava rahvusvahelise Alexela Saaremaa ralli võistlusraja kogupikkus on tänavu 496,96 kilomeetrit. Kiiruskatsetel läbivad võistlejad kokku 130,55 kilomeetrit.
Reedest rallipäeva alustatakse traditsioonilise Kõljala kiiruskatsega, mida publikul on kõige parem jälgida Kõljala mõisa ja Kaali kraatri juures. Esimene võistlusauto alustab avakatset paar minutit enne kella 18 õhtul. Enne võistlejaid läbivad rallitrassi ohutusautod, millest ühe roolis soomlane Harri Rovanperä. Järgmisena läbitakse kell 18.26 algav Jööri kiiruskatse, millele pealtvaatajad pääsevad samuti paarist kohast hõlpsalt ligi. Atraktiivseim vaatamiskoht on aga 9 kilomeetri pikkuse katse viimasel kolmandikul asuv trampliin, kuhu publikul tuleb kohale minna enne katse sulgemist.
Avapäev lõpeb ainsa asfaldil sõidetava lisakatsega Kuressaare linnas. "Katse on samasugusel kujul, nagu see on juba aastaid olnud," sõnas rajameister Aarne Brokmann.
Teist võistluspäeva alustatakse traditsioonilise Kaugatuma kiiruskatsega, mida sõidetakse päeva jooksul kahel korral. Esimene võistlusauto alustab varahommikul sõidetavat mere-äärset kiiret kruusakatset 8 minutit pärast poolt kaheksat hommikul ning teistkordselt kell 10.22. Publikule on head vaatamiskohad klassikalisel kiiruskatsel kahtlemata varasematest aastaist tuttavad.
Ralli korralduskomitee liikme Einar Soe sõnul on Kaugatuma katse rallisõitjaile üks nauditavamaid. "Minule näiteks meeldib, kuigi ma pole seal võistelnud, aga seal sõitnud olen. Kaugatuma meeldib võistlejaile selle tõttu, et see on suhteliselt kiire, aga seal on ka keeramist. Sellised metsavahel väänamised, need ei ole nii huvitavad, kuid seal on kiirust ja see on kindlasti Kaugatuma katse pluss. Seal on lage ja saab vabalt lasta."
Suures N-rühmas Eesti meistritiitlit jahtiv Rainer Aus kinnitas, et Kaugatuma katset on nauding sõita: "Seal on vaja tiba julgust, et postidest millimeetri täpsusega mööduda ja samas kiirus üleval hoida."
Nagu mullu, nii on katsele ehitatud nn kitsas sild. Einar Soe lausus: "Selle me eelmisel aastal esmakordselt tegime, kuna võistlejad rääkisid, et see kurv läheb järjest kiiremaks. Siis ühe koha peal, kus on võimalik kiirust natuke maha võtta, püüdsime taastada seda kunagist olukorda, kui seal oli sama kitsas betoonäärtega truup." Koht on publikule teada ning ralli jälgimiseks väga atraktiivne.
Pärast Kaugatuma lisakatset suunduvad võistlejad Taritu kiiruskatsele, mida läbitakse samuti kahel korral. "See on võrreldes eelmiste aastatega vastupidises suunas. Vaatamiskohad on Koimla kaupluse juures, kuhu pääseb Tehumardi - Lümanda teelt. Teine koht on vasakpööre vana Koki saeveski juures - ka väga pikalt näeb autosid," selgitas Brokmann.
Sõitjate vaatevinklist on Taritu kiiruskatse väga tehniline, kuna on tempomuutusi ning nii mõneski kohas palistavad teed kiviaiad. Nagu ka teised kiiruskatsed peale Kuressaare linnakatse, on see pealtvaatajaile tasuline.
Kuuenda katsena kuulub kiiruskatsete loetellu 12,25 kilomeetri pikkune Karala kiiruskatse. "Seal on vett, pori, järske kurve ja pikki sirgeid," iseloomustas rajameister uut kiiruskatset.
Suhteliselt uus on ka kaheteistkümnendana sõidetav Tammese kiiruskatse, mida esimene võistlusauto alustab paar minutit pärast poolt viite õhtul. "See on nii-nimetatud vana Veere tee. Algab Tammese bussipeatuse juurest ja lõpeb Tagamõisas ära. Katse on lühike, viis kilomeetrit pikk. Kulgeb paralleelselt uue Veere teega. Parim vaatamiskoht on vahetult enne finišit, kus on järsud maha- ja pealepöörded," rääkis Aarne Brokmann.
Traditsiooniliselt kihutatakse ka Oriküla paarisrajal. Atraktiivne ja hästi jälgitav publikukatse, mis algab kell 12.53. Teistkordselt läbivad võistlusautod Oriküla katse kell 15.09.
Ralli pikim on 22,9 km pikkune Undva katse, mida esimest korda alustatakse kell 13.51 ja teist korda kell 16.50. Tõenäoliselt kujuneb ralli lõpukatse sõitjaile üheks keerulisemaks, kuna lisaks salakavalatele seotud kurvidele katse aeglasemas lõpuosas on merest kohati vaid mõnekümne meetri kaugusel kulgeval katsel küllalt suuri kive, mis võivad lõhkuda rehve. Vaatamiskohad tasub publikul varakult välja vaadata ja kohale minna enne teede sulgemist.
Ajalehele Oma Saar kinnitas nii mõnigi rallisõitja, et tänavune Saaremaa ralli ei kujune lihtsaks. Põhjusena nimetasid Eesti meistri- ja karikasarja arvestusse kuuluval etapil startivad sportlased ilmaolusid. Ralli võib kujuneda loteriiks, kuna ilmateade lubab nii vihma, lörtsi, miinuskraade kui ka puhanguti 25 meetrit sekundis puhuvat tuult. Lakkamatult sadav vihm on muutnud teed võrdlemisi libedaks.
Esimene auto jõuab finišisse Kuressaare keskväljakul laupäeval kell 18.10.
Vaata lisaks:
www.omasaar.ee
|
|
|
|