Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Rahvarallil osaleb uus tiim RS Racing
|
Loe lisaks |
|
|
Sellest hooajast tiirleb rahvaralli karusselis uus meeskond. Lada Samaral asuvad võistlema 24-aastane piloot Tõnu Sepp ja 20-aastane kaardilugeja Martin Rimmel.
Kuigi meestel rallikogemus puudub, peavad nii Sepp kui Rimmel autosporti hingelähedaseks ning autoga on nad sõitnud ajast, mil jalad pedaalideni hakkasid ulatuma. Tõnu Sepa esimesed ristsed võistluselt pärinevad möödunud aasta viimaselt rahvaralli etapilt, kus tulevane piloot kaardilugeja ametit proovis.
"Huvi autode, nende ehituse ja ralli vastu on alati olnud, samuti on rajaääres ässadele kaasa elamas käidud. Malet me mängida ei oska, kuid millegagi peab tegelema," ütles Sepp.
Miks otsustasite selle auto kasuks?
Meie auto valiku määras eelkõige see, et Ladat on odav ehitada ja pidada, samuti oskavad paljud sõbrad-tuttavad nõu ja jõuga abiks olla. Täpsemalt on siis tegemist 87. aasta 1500 kuupsentimeetrise mootoriga Lada Samaraga, mille ostsime avariilisena. Kahe kuuga saime plekid sirgeks, vedrustuse jäigemaks, lisatud sai põhjakaitse ning autost eemaldatud kõik üleliigne. Pärast esimest sõitu nägime, et autol on ressursse, mida annab veel parandada. Ka vahetasime auto tavaistmed ralliistmete vastu. Tööd auto juures jätkub kauaks.
Kui palju aega ja raha selline hobi nõuab?
Alguses ei oska seda arvatagi, kuid kõik nädalalõpud ja vabad hetked mööduvad garaažis auto juures toimetades. Eks kõik hobid nõuavad raha, sellega peab juba alguses arvestama. Toimida tuleb vastavalt võimalustele.
Kuidas jäite rahule esimese etapi tulemustega?
Absoluudi 22. ja oma klassis 7. koht on esimese sõidu kohta väga head. Oleks võinud palju kiiremini sõita, sest nii endal, kui autol on veel piisavalt ressurssi aga olime ettevaatikumad, et tervena finišisse jõuda. Rahvarallil on määravaks ka täpsuslõigud, mis eeldavad head kaardilugejat, kuna saavutasime seal esimese-teise koha, siis võib ka tema tööga rahule jääda.
Millised on tulevikuplaanid?
Seda on väga raske öelda, kindlasti tänavune hooaeg edukalt läbida, eks rahvaralli sai ka sellise mõttega valitud, et siin kätt proovida ja võib-olla kunagi ka edasi liikuda. Auto toorik, mida ehitada saab, on olemas, ning oskused, mis siin rallil tulevad on ainult kasuks. Lähemale tulevikule vaadates, siis kindlasti osaleme Saaremaa etapil, kus tahaksime saavutada parema koha, kui Tartus. Tegelikult on väga raske mingit kindlat kohta ennustada, kaotama me ei lähe, sõidame nii, nagu oskused lubavad.
Mida arvate rahvaralli korralduslikust poolest?
Väga hästi korraldatud ning kui paar-kolm aastat tagasi tuli rohkem kurikate vahel slaalomit sõita, siis Tatrus üllatasid juba kaks päris pikka kiiruskatset. Konkurents on sellel võistlusel väga suur ja võiduks peab palju pingutama.
Mida ütleksite neile, kes mõtlevad sel alal kaasalüüa?
Kindlasti tasub proovima tulla, pigem juba sõita selles ette nähtud ajal ja kohas, kui niisama linnavahel ringi kihutada.
Meeskond tänab kõiki, kes on neid toetanud ja nõu ning jõuga aidanud: oma perekonda ja sõpru. "Erilised tänud Urmo Aavale, kes on meid väga palju aidanud ja õpetanud."
Saaremaal võisteldakse lisaks individuaalarvestusele ka meeskonnana. RS Racing tiimi nime kannavad Saaremaa etapil ka ekipaažid Shapran - Vinnal ja Loorits - Vainu.
Vaata lisaks:
www.hot.ee/rsracing
|
|
|
|