Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Teele Sepp
29. mai 2003 8:33
Loe kommentaare (12)
Trüki lehekülg

Sirje Potisepp - naine, kes kummutab müüdi: naine roolis, auto kraavis

Sirje Potisepp Saaremaa rahvarallil. Foto: Tõnu SeppKolm aastat tagasi naisterallil debüteerinud Sirje Potisepp peab enda parimateks saavutusteks 2001. aasta karikasarja kolmandat kohta naiste arvestuses ning 2002. aasta neljandat kohta. Ralliajakirjale rally.ee nõustus rahvaspordis kaastegev Potisepp pajatama, mida tähendab temale hobiks olev autoralli.

"Esialgne arusaam oli selline, et kui ralli, siis istud autosse ja muudkui kihutad, kaardilugeja vajalikkusest küll aru ei saanud... Ja seda ma ju ometi oskasin! Aga niipalju tarkust meil kaardilugejaga oli, et leppisime enne sõitu kokku, et viimaseks ei jää. Ei jäänudki - hoopis eelviimaseks. Lohutuseks oli vaid tõsiasi, et trahvisekundid maha ja kõva kolmas koht, sellest tegime järelduse, et potentsiaali on," rääkis Sirje Potisepp.

Miks selline spordiala valik?

Valik oli juhuslikku laadi, kuigi mõelnud olin ennegi rallist ja püüdnud ka teedel sõita, mis väljendus põhiliselt suuretes arendatud kiirustes ja samas proportsioonis trahvidest. Sest ega politsei ei maga. Otseseks ajendiks aga minu ammune tutvus nüüd juba endise profist sprindisõitja hr. Priit Uusiga. Tema sekretär Siret Laitamm helistas ühel päeval mulle ja Priit rääkis mu pehmeks ning ühtlasi pakkus ka autot - Mitsubishi Colti.

Millega olete võistelnud, milline pakkus suurimat elamust?

Olen sõitnud kahe autoga. Ligi kolm aastat 1,6 liitrise mootoriga Mitsubishil ja praegune võistlusauto on Nissan Balti poolt - promoauto Nissan Micra 1,4. Mõlemad on väikesed autod ja omavad teatud eeliseid katsete osas, kus rõhk on vigursõidul.

Küll aga tunnen suurt puudust tõsisemate sprindikatsete ja mäkketõusude korral jõulisemast mootorist, sest vahel on küll nii, et vaim ja tahe läheb ees, aga auto ei tule järgi. Seda enam on suur väärtus rallietappidel, millelt oleme karikaid saanud. Seega- erinevates situatsioonides on erinevad autod head. Üllatunud olen praegusest Micrast - kui mõnusalt läheb ja minu meelest ei ole mingi naistekas, vaid kannatab sõita küll. Saaremaa Rahvaralli tulemuski näitas seda.

Mida teile roolis istumine pakub?

Rooli taga istumine on igapäevaselt mul rutiine tegevus, kuna lihtsalt on vaja sõita. Aga ralliauto roolis istumine pakub mulle pinget ja võistlusvaimu.

Kas ralliga seoses hirmu tunnete?

Hirmu ei tohi karta, sest nii ei saa rallit sõita.

Mis on teie jaoks ralliga tegelemine?

Minu jaoks on ralliga tegelemine hobi. Lähtuvalt minu iseloomust võib võtta seda ka kohustusena, sest tahan ju alati võita ka. Niisama sõidan Nissan Maximaga igapäevaseid sõite.

Kui palju aega ja kulutusi ralli nõuab?

Nõuab nii aega kui kulutusi. Iseasi, kui kõrgeks keegi lati ajab. Tundub, et peame praegu endale kruusakummid ostma, sest nii oleks ohutum ja parem pidamine kruusakatsetel. Elementaarsed väljaminekud kummidele ja põhjakaitsele peaks ikka tegema!

Üldiselt vaatan, et tase on juba Rahvarallide puhul nii kõrgeks aetud, et kruusakummidki, mis olid aastaid tagasi haruldus, on juba väga paljudel sõitjatel all. Muuseas, seegi pole odav lõbu! Samuti on autosid, mis tuuakse treileri peal kohale ja rääkimata Subarutest. Väga erinev ja suuresti kõikuv on autode tase.

Mida arvavad sõbrad ja perekond?

Kõik arvavad, et olen pisut hull, aga pöialt hoiavad nii sõbrad kui loomulikult pereliikmed. Ja ralliauto iseenesest tekitab kadedust ning on omaette vaatamisväärsus.

Kui kaua on plaanis sellise alaga tegeleda?

Ei tea, kui kaua tegelen. Pigem sõltub see sellest, kuidas auto saan ja kes pakub. Sest päris tavalise tänavaautoga sõitmine on ikka pisut raskendatud - lihtsalt auto võib väga haiget saada. Julgust ja tahtmist igal juhul praegu veel on!

Mida sooviksite enda oskuste juures täiendada?

Peaks vast veel julgemini sõitma, sest potentsiaali autol on. Uus kaardilugeja saab ka hakkama, vähemalt tundub nii. Aga samas, kui pole väga turvaline, siis totter oleks ka viimast võtta. Vast kurvide võtmise geomeetria vajaks lihvimist. Öeldakse, et see sõit, mis rahvale on vahva vaadata (kummide vilistamine jms), on sõitjatele aja kaotus. Ja nii ta on!

Mida arvate üldiselt rahvarallist?

Muidu on kõik korras, aga tunnen, et ohutuse tase hakkab käest minema. Kiirused paisuvad kohati liialt suurteks. Seda oli näha Saaremaa rallilgi pärast parklas, kus mitu autot olid lömmis. Mõelge nüüd, mis iga päev Eesti teedel toimub ja millised "kobakäpad" tegelikult autodega kihutavad. Korraldajate rahakoti nappusest tingituna on reklaami vähe ja pealtvaatajad ei oska kuskile õieti tulla. Tegelikult pakuks rahvaralli ka vaatajatele rohkem huvi.

Mitmel etapil teid tänavusel hooajal näha võib?

Loodame sõita etapid hooaja lõpuni, sest niigi jäid vahele Tartu etapp ja Lätti minekut ilmselt kaalume ka, sest sinna minek on päris kallis lõbu.

Kellega olete koos sõitnud?

Mul on olnud nagu autosidki - kaks kaardilugejat. Kaardilugeja on autos peremees. Meie puhul küll perenaine.

Esimene Siret Laitamm (Oru Ralliklubi sekretär) oli üpris rahuliku meelega inimene ja klappisime hästi. Usaldasin teda täielikult ja olen talle tänulik, et minuga vastu pidas.

Praegune Kairi Tina on uus koos uue autoga. Töötab Auser Autos turundusjuhina. Iseloomult kiire tegutseja ja kiire rääkija, liialt minu moodi. Seetõttu oli ka väike kahtlusekübe hinges enne Saaremaa etappi, aga saame hakkama küll - selline arvamus peale esimest sõitu.
Lisades siia juurde veel mõlema tahte sõita hästi, peaks olema eeldus ka headeks tulemusteks.

Kas olete ka muul viisil ralliga seotud?

Mina isiklikult olen kord sõitnud Priit Uusi kõrval ja ütlen, et oli väga hirmus. No küll kihutavad! Mulle tundub, et kõrvalistuja roll on palju õudsam kui ise sõita. Seetõttu ma kaardilugejaks ei kipugi.

Kas teil on rallimaailmas lemmik?

Rallimaailmas jälgin ikka Märtinit. Eestis vast Kert Uus, kelle on isa rallisõitjaks kasvatanud ja võimaldanud tal sellel alal kõvasti edasi liikuda. Imetlen seda noort sõitjat ja soovin talle edu. Priit Uus ju enam ei sõida.

Rahvarallis vast Mitsubishi EVO'ga sõitev Murakas.

Millised on teie tulevikuplaanid?

Tulevikuplaan esialgu vaid selleks aastaks. Edasised saab paika panna vast alles aasta lõpu poole. Tahaks ikka niikaua sõita, kui auto ja kaardilugeja on.

Mida soovitaksite neile, kes on plaaninud sama alaga tegelema hakata?
Soovitaksin mitte näppu anda - ohtlik on ja jääb kergesti külge!

Kuidas jäite rahule Saaremaa rahvaralli etapiga?

Muidu oli kõik OK!, aga meie koht pidi olema naiste II mitte naiste III. Saime sellest teada alles siis, kui protestimise aeg oli lootusetult möödas. Eks see jäägu korraldajate südametunnistusele. Vihjeks vaadake Kogula karjääri esimese katse tulemusi ja absuluutarvestuse võitjat ning ütlen, et võimatu! Lennujaama esimene katse oleks võinud olla paremini ka lintidega tähistatud, sest väga paljud eksisid ja kobistasid seal.

Vastuvõtt alati ju saarlaste poolt sõbralik ja korraldus normaalne.

Kas teil on olnud ka hetki, mil olete mõelnud, et vale ala või peaks loobuma, mis võis olla selle ajendiks?

Olen üle elanud kaks väga ohtlikku situatsiooni, kus mõtlesin küll, et milleks mulle seda vaja, aga läheb kiiresti ju meelest ära.
Üks nendest ühel kiiruskatsel, kus meid lasti rajale ja stardis veel ei teatud, et meie ees olev auto sõitis kraavi. Lihtsalt ühel hetkel on sul silma ees inimene, auto ja suured pressitud põhupakid. Isegi ei tea, kuidas tulime terve auto ja nahaga sellest välja. Lihtsalt sekund on väga pikk aeg.

Teine mingil teisel etapil, kus kohutavalt tolmava kruusateega ühelt katselt teisele sõitmisel ilmus tolmu seest välja juhitavuse kaotanud Ford Sierra ja otse minu peale. Nii lähedalt libises mööda, et peeglid põrkusid kokku ja meie auto oma lihtsalt pöördus sisse. Isegi kriimu ei olnud peal. Ma ei taha edasi mõelda, mis oleks võinud juhtuda, sest meie järgi vaid mõned meetrid oli rida teisi eksinud rallisõitjaid. Tolm oli nii paks, et isegi kiruda oli raske - kurk oli kopras!

Parimad saavutused?

On olnud erinevate etappide karikaid ja harva, kui naiste esikolmikust välja oleme jäänud, sest millegipärast õnne ei ole meil olnud. Noh, näiteks eelmise aasta Suveralli esikoha kaotasime liiklusmärgi "stopp" mittejärgimise pärast. Muidugi saime asja eest trahvi, aga mõelge, kui totter! Üldsaavutused 2001 karikasarja Naiste III koht ning 2002 Naiste IV koht.

Teie moto autorallis?

Nii julgelt kui võimalik ja nii tagasihoitult kui vaja! Sest arg jänes ju šampust ei joo!
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia