Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Jevgeni Novikovi võit Põlva talverallil üllatas eestlasi |
|
Jevgeni Novikovi võit Põlva talverallil üllatas eestlasi
|
Loe lisaks |
|
|
Eesti Vabariigi aastapäeval peetud Põlva ralli võitnud Jevgeni Novikovi edu ei osanud kohalikud rallisõitjad oodata. Esmakordselt Eestis võistelnud 16-aastane venelane aga nautis sõitu.
Miks Jevgeni Novikov eestlastega rinda pistma tuli? Andes nüüd võiduga kritiseerijaile tõeliselt suure kondi lõugade vahele, et küll eestlased on saamatud ja lasevad 16-aastasel end võita.
Neile, kes Venemaa rallivõistlustega vähem kursis, tuli Jevgeni Novikovi etteaste Põlvas tõelise üllatusena. Ometi on noormees mullune Venemaa karikavõitja autorallis. Karikasarjas võttis ta maksimumpunktid viielt etapilt, ülejäänud viis etappi lõppesid katkestamisega.
Teadagi, süües kasvab isu ning nii jahib N-rühma Subarul võistlev rallisõitjast isa Maksim Novikovi käpa all alustanud noorvõistleja Venemaa meistritiitlit, olles sel hooajal kahest toimunud etapist võitnud ühe. Ka on Novikov tunnistanud, et plaanib osa võtta kõigist Eestis toimuvaist rallidest sama sihiga.
Eestisse tuleku põhjuseks on noorele piloodile eeskätt kogemuste omandamine. E-Art meeskonnal, kus Novikov sõidab, on mitmeid treeningtaktikaid. Nendeks on näiteks sõitmine erinevatel autodel ja osalemine erinevatel võistlustel. Siinsetel võistlustel osalemise eesmärk on konkreetne - anda noorele sõitjale võimalus proovida Venemaa teedest erinevaid võistlusradu.
Vähemalt Põlva ralli kiiruskatsetega oli Jevgeni Novikov rahul, märkides vaid, et teistkordsel läbimisel läksid esimese ja teise osa teed kohati rööpasse. Sama kinnitasid ka eestlased: "Kruus tuli lõpuks välja ja pidamine muutus viletsamaks."
Jevgeni Novikov ja Aleksei Jermolenko võitsid kaheksast katsest neli. Kaks katsevõitu said oma kontosse samuti N-rühma autol võistelnud Rainer Aus - Kristo Kraag. Ülejäänud kahel katsel olid kiireimad vastavalt A-rühma autol sõitnud soomlased Kari Ali-Rantala - Petri Vihavainen ning nende "skalpi jahtinud" Margus Remmak - Urmas Roosimaa N-rühma rallimasinal.
Kui Aus - Kraag suutsid tempot ralli lõpuni hoida, siis võistluspaari Remmak - Roosimaa poodiumikoha lootused kustusid väljasõiduga kaheksandal kiiruskatsel. "Sõit klappis, legend oli paigas, kiirust oli. Konkurendid olid seekord lihtsalt kiiremad," nentisid mehed.
"Viimastel katsetel proovisime ilmselt liiga suure punnimisega saada kolmandat kohta, see maksis kätte viimasel katsel, kui täiskiirusel rajalt välja lendasime. Meie õnneks ei läinud auto rullima, vaid püsis koguaeg ratastel, kuid esimene pamper sai vasakust nurgast pihta ja murdus. Selle tulemusena tungis lumi tungis õhuvõtusüsteemi. Sellest oli ka meie suur kaotus, kuna tõrkuva autoga püüdsime kuidagigi kohale jõuda."
"Põdemist ei ole," tunnistas Urmas Roosimaa, "tahad šampust, peab ka riskima. Seekord läks lihtsalt riskifaktor üle füüsikaseaduste."
Ago Ahu ja Kalle Ahu lõpetasid ralli N-rühma kolmanda kohaga. Ometi oldi üldarvestuses neljandad. Piloot kommenteeris: "Ju oli pigem jälle see õpipoisi roll. Kindlasti on auto suuteline palju enamaks, kui mina ise."
A6 klassi kolm paremat mahtusid samuti üldarvestuses kümne hulka. Kuigi klassivõidu napsasid soomlased, väärib äramärkimist A-rühmas Slava Popovi ja Aivar Järveti järel kolmanda kohaga lõpetanud Koeru meeste Jaanus Murakase ja Jaago Kuriksi tulemus, kes üldarvestuses platseerusid kümnendaks. Murakas kinnitas juba võistluse keskel, et eesmärk on mahtuda kümne sekka.
Omadele oli võistluspaigas abiks ka mitmekordne rallimeister Margus Murakas, kes pärast aastaid WRC-autol võistlemist teeb eeldatavasti Võru rallil comebacki N-rühma ralliautol.
Näis, milliseks kujuneb jõuvahekord eestlaste ja venelaste vahel kahe nädala pärast.
Vaata
videot
|
|
|
|