Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Põlvas saab alguse pingeline tiitlijaht F2 arvestuses |
|
Põlvas saab alguse pingeline tiitlijaht F2 arvestuses
|
Loe lisaks |
|
|
Kuni 2-liitrise mootori töömahuga A ja N-rühma autode ühisklassis on Põlva rallile registreerunuid kokku 13. Et mullune meister Egon Kaur tänavu kaasa ei tee, võib hooaeg sõitjate hinnangul tuua üllatusi.
Samuti nagu rahvusliku rühma masinaklassides E7, E8 ja E9, mängitakse hooaja kokkuvõttes välja vaid üks medalikomplekt F2 arvestuses, kuhu kuuluvad klasside N1, N2, A4 ning A5 klassi võistlusmasinad.
Läinud hooajal saavutas kuni 2-liitrise mootori töömahuga A- ja N-rühma autode ühises arvestuses meistritiitli N2 klassi autol võistelnud Egon Kaur.
"Tänavu on väga keeruline kedagi potentsiaalseks favoriidiks nimetada," nentis Kaur. "Kõik on eelmise aastaga hulganisti kiirust kogunud ning võivad üllatada. Aga väga tihe ja põnev saab võidusõit seal klassis kindlasti olema."
Pärnakas ise jääb F2 klassis konkurentsist sel hooajal kõrvale, keskendudes kodustel autorallidel osalemisele neljarattaveolisel Subaru Imprezal.
Põlva rallil stardib Subaru Imprezal ka Timo Vaarmann, kes juba suvistel rallidel loodab kaarte segada F2 arvestuses. "Oleme plaaninud alustada oma hooaega alates Tallinna rallist ja osaleda kõikidel etappidel. Sprindid jäävad ilmselt välja," märkis avaetapi ohutusautol läbiv rallimees.
Vaarmann sõnab, et seda, millise autoga rallidel võistlema hakatakse, on praegu vara öelda: "Võistlusautot pole veel valitud. Kaalume erinevaid pakkumisi ja konkreetse otsuse langetame aprilli alguses."
Kuigi mees on kinnitanud, et sooviks jahtida meistritiitlit, võib see talverallidel võistlemata jätmise tõttu võimatuks osutuda - tiitlile prentendeerimiseks tuleks EAL rallikomitee esimehe Indrek Ilometsa sõnul võistelda vähemalt ühel kahest talvisest võidusõidust.
Konkurendid peavad üheks võimalikuks favoriidiks varasematel aastatel põhiliselt rahvuslikus rühmas võistelnud Ott Tänakut, kes tänavu osaleb rallidel N2 klassi Renault Cliol. "Konkurents on palju tihedam, kuid sellele vaatamata on plaan sõita meistritiitlile. Hooaja edenedes hakkame tempot tõstma. Olen uue kaardilugeja Raigo Mölderiga harjutanud koos juba sügisest," vahendas ajaleht Meie Maa Tänaku kommentaari.
Meistritiitlit himustab teinegi N2 klassi autol võistlev saarlane, Reiko Lempu. "Plaanis on võtta osa võtta kõikidelt Eestis toimuvatelt rallidelt ja sprintidelt. Eesmärk on mõlemas arvestuses tiitel võita, sest madalama sihiga rajale minna ei saa," ütles ta.
Lempu sõnas, et parem mootor ja uus otsehambumusega käigukast loovad tänavuseks aastaks paremad võimalused: "Loodan, et see teeb vähe paremaks võimaluse kõrgematel kohtadel sõita. Lihtne muidugi olema ei saa, sest konkurents on sel aastal veelgi tihedam. Endast tuleb parim anda!"
Avaetapi eel jääb saarlane tagasihoidlikuks, põhjendades seda väheste kogemustega jäistelt ja lumistelt teedelt: "Kõige kindlamalt tunnen ennast kruusal, kuna valdavalt olen seda sõitnud. Piigiga olen väga vähe sõitnud ja ei suuda maksimumi kindlasti veel välja võtta."
Konkurente Lempu alahinnata ei kavatse: "Vastased on kõik, aga eks ikka need on eespool, kes ka eelmisel hooajal ennast näitasid. Võib ka üllatusi tulla, eks esimesed võistlused näitavad."
Nagu Reiko Lempu, osalevad autol Honda Civic Type-R ka mullune "hõbedamees" Aigar Pärs, soomlane Toni Lukander, Tiit Rattasep, Kaspar Koitla ja Gabriel Müürsepp. Neist kahele viimatinimetatule on meistrisarja avaetapp just seda marki võistlusmasinaga debüüdiks autorallil.
Gabriel Müürsepale loeb kaarti mullu Nissan Almeral võistelnud Ain Heiskonen. "Usaldasin Gabrieli enda soetatud auto rooli. Aga kui tahan, sõidan ise - algul ikkagi proovin kõrval lugeda, et saada sellest ametist ka ülevaadet," kommenteeris Heiskonen. Autol, millega mees mullu võistles, osaleb tänavu A5 klassis Mait Laidvee.
A5 klassi ja ühtlasi F2 arvestuse vaieldamatuks favoriidiks peetakse aga Nissan Almeral sõitvat Arvo Ojaperve. Suure tõenäosusega olnuks kogenud rallimees kolme parema hulgas ka läinud hooajal, kuid tehnika altvedamise tõttu õnnestus tal seitsmest rallist lõpetada vaid üks.
|
|
|
|