Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Mullune meister tegi Põlvas konkurentidele tuule alla |
|
Mullune meister tegi Põlvas konkurentidele tuule alla
|
Loe lisaks |
|
|
Valitsevad rahvusliku klassi meistrid Lembit Soe ja Ahto Pihlas lõpetasid Põlva ralli üldarvestuse 14. kohal. E8 klassis saavutasid saarlased võidu, olles ühtlasi parimad kogu E-rühma arvestuses.
"Meil oli õnne," tunnistas Lembit Soe ralli lõppedes. "Rahul olen punktide ja viimase katsega. Ülejäänud katsetel oli erinevaid probleeme kuni selleni välja, et ise ei saanud hakkama."
Toyota Starletil võistelnud saarlaste Lembit Soe ja Ahto Pihlase kõige kardetumad vastased Einar Laipaik - Siimo Suvemaa katkestasid ralli kolmandal kiiruskatsel, kui nende BMW mootor üles ütles. "Seekord läks nii," nentis kahel katsel E-rühma liidrikohal püsinud Laipaik löödult.
Kui E9 klassis sõitnud Laipaik edasisest võistlusest kõrvale jäi, oli Soel põhjust rõõmu tunda: "Algul ta oli kõvasti kiirem. Ega ei oleks teda puhta sõiduga kätte saanud. Aga oma hoo leidsime üles."
Pearivaalide katkestamise järel pidasid Lembit Soe ja Ahto Pihlas silmas eeskätt E7 klassis võistelnud rallipaari Marko Kasepõld - Sven Raid, kes olid neid avakatsel kahe sekundiga edestanud. "Kuigi Einar oli selgelt meist kiirem, püüdis Kasepõld ka tempos püsida," kommenteeris Soe.
"See oli nii, et tegime kaks katset ära. Esimese peal lõin Soed kahe sekundiga, teisel oli ta meist neljaga ees. Ma ei teadnud, kas ta paani servises teised rehvid, kuid mina ei vahetanud. Ma ei hakanud teda taga ajama. Aegu ka rohkem temaga ei võrrelnud, vaid oma klassi teise ja kolmandaga," rääkis Kasepõld. "Edasi sain teha oma sõitu, keegi mind ei ohustanud."
Kokkuvõttes E7 klassis esikoha kindlustanud Marko Kasepõld ja Sven Raid lõpetasid võistluse üldarvestuse 20. kohaga. "See tuli endalegi üllatusena, et nii suured vahed katsetel oma klassi sõitjatega tekkisid," märkis Kasepõld.
Kui päeva esimesel poolel oli Soel ja Pihlasel tõsiseid probleeme tuuleklaasi jäätumisega ning kolmandal kiiruskatsel sõideti jupp maad mööda rajaäärset põldu, ei pääsenud vigadest ka E7 klassi parimad. "Meil oli eesmärk, et avakatsel nii rajult sõita kui kannatab. Seal ühes kiires paremkurvis läks auto nina liiga sisse ja selle tulemusena sõitsime 50 meetrit hanges. Hea, et kivi või kändu polnud! Teisel katsel ei saanud me õiget sõidurütmi. Oma osa oli selles võib-olla vähesel harjumisel uue kaardilugejaga," lausus Marko Kasepõld.
Lembit Soe lisas, et päeva esimese poole kiiruskatsetel oli tõsine tegu, et head kiirust näidata: "Ralli alguse poole ei näinud me klaasi jäätumise tõttu välja. Puhumissüsteem toimis kehvasti. Lisaks olid esimesed katsed rööpas ja raske oli hoida tagaveolist teel."
E8 klassis saavutasid teise koha Ford Fiestal sõitnud Tarmo Järveoja - Martin Järveoja. Kolmas koht kuulus Lada Samaral kihutanud rallipaarile Erko Eriste - Alo Ivask. Klassis E7 mahtusid kolme parema hulka veel Raul Viilo - Taivo Tuusis ning Andrus Vahi - Teele Sepp. E9 klassis võtsid võidu BMW-l võistelnud Endel Kraas - Pentti Tiainen.
|
|
|
|