Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Viru ralli > Remmak jõudis sportrallil esimest korda poodiumile |
|
Remmak jõudis sportrallil esimest korda poodiumile
|
Loe lisaks |
|
|
Koos Urmas Roosimaaga sõitnud Margus Remmak jõudis Viru rallil esmakordselt poodiumile, lõpetades võistluse üldarvestuse kolmandal kohal. "Hing ihkas väga seda kohta," sõnas 32-aastane piloot.
Harju KEKi rallimeeskond oli seekord esindatud Margus Remmaku - Urmas Roosimaa näol, kes osalesid meistrisarja etapil tavapäraselt Mitsubishi Lancer Evo kuuel. Autole tehti pärast ebaõnnestunud Tallinna rallit mootori rebuild ning investeeritud otsekasti, mille eelised on kiiremas käiguvahetuses.
"Neljapäeval sai alustatud kiiruskatsetega tutvumisega. Kohe esimesel Läsna katsel legendi koostamisel saime ehmatuse osaliseks. Ühes paremkurvis - ilma, et oleksime sõitnud kivist üle, pigem riivasime seda rehviküljega - oli tulemuseks kaks purunenud rehvi. Ja antud katse läbib nn sõjaväe polügooni, siis polnud seal ka mobiililevi. Ning kaasas ainult üks varuratas," rääkis Roosimaa sündmustest rajaga tutvumisel. "Õnneks tuli mõne aja möödudes tagantpoolt Ekström rallitiimi sõitja Slava Popov koos Talis Perostiga, kellelt laenasime varuratta, et saaks Rakverre tagasi ja osta uued rehvid. Meestelt igatahes väga härrasmehelik žest, et aitasid meid hädast välja. Selles mõttes peab rallimehi kiitma, et üksteist hoitakse ja aidatakse."
"Hilisem tutvumine möödus õnneks ilma kadudeta ning neljapäeva õhtuks võisime rahulolevalt nentida, et rajalegend on meil hästi kirjas," lisas Roosimaa.
Reede õhtupoolikul kell 16 anti Rakvere keskväljakult rallile start. "Korraldaja oli meile andnud numbriks 2, see oli üllatuseks meilegi, kuid ilmselt haistis korraldaja meie võimalikku sekkumist poodiumikohtadele," jätkas Roosimaa.
"Esimene katse oligi seesama polügoni katse ja uskuge või ei, kuid samas kohas saime ka ralli ajal kivi tunda, kus treeningul lõhkusime kaks rehvi. Hinge kinni pidades kuulasime, kas hakkab ratas klobisema või ei, kuid seekord läks õnneks."
Katse iseloomustamiseks võib öelda, et tavapäraselt Eesti rallidel nii pikkade (ligi 24 km) katsetega ei alustata. Kiiruskatse esimene pool oli pehme, kitsas ja liivane, teine pool kõvemal teel ja kruusane. "Katse teises pooles olime ees sõna otseses mõttes teesahad, kuna puhastasime lahtisest klibust teed teistele. Närvekõditavaid hetki meil polnud, küll aga Margus eksis uue kastiga käigevahetustel, nii mõnigi sekund sinna sai ka jäetud," kommenteeris Remmaku kaardilugeja.
"Puterdasin ise natuke, see oli põhjus, miks esimesel katsel liidrite eestmineku maha magasin. Aga otsekast aitab palju, vahetab käike kiiremini ja on mugavam," lausus Remmak. Ta lisas, et pikka õppimist siiski ei olnud: "Harjumiseks kulusid esimene katse ja linnakatse."
Õhtupoolikul toimus veel kaks katset Rakvere linnas. Pärast seda olid Remmak - Roosimaa absoluutarvestuses kuuendal kohal, kaotades liiderpaarile 11,7 sekundit. "Igati hea positsioon laupäeval rünnakule minekuks," tunnistasid sõitjad.
Laupäevaks jäi sõita veel neli katset, millest lühim 13 km ja pikim 22 km. Kaks katset läbisid ka Kehala paarisrada, kus märksõnaks sai tolm. "Olime ka ise veidi olukorras, kus tuli sirgel lihtsalt hoogu maha võtta, kuna nähtavus oli nullilähedane," tunnistas Roosimaa.
Nende kahe katsega tõusid Margus Remmak - Urmas Roosimaa kolmandaks, ees Priit Saluri ja Rainer Aus. "Meie kaotust sel hetkel oli 20,2 sekundit. Tagant oli vihaselt tulemas Andrus Laur, kes meile kaotas 4,7 sekundit. Tagant olid veel tulemas Martin Rauam, leedukas Vytautas Švedas ja Jaan Mölder. Ralli kaks viimast katset tõotasid tulla pingsad, koha hoidmisest ei saanud juttugi olla, liiatigi eessõitjatega vahe väike ning juhtuda võis veel palju. Pärast hooldust esimesel katse lõpus vaatasime tablood ning nentisime, et esimesed suure ralli "põhjad" on sõidetud - katsevõit kolme sekundiga peamise konkurendi Andrus Lauri ees!"
Roosimaa jätkas: "Küll pidime vahetama esimese rehvi, kuna ühes sisekurvis oli välja kaevunud kivi ning sellest ülesõit vigastas velge. Hoog oli katsetel maksimumini ülesse keeratud, mõned trampliinid sai isegi liiga kiirelt võetud ja autost õhusõiduk tehtud."
"Viimase katse esimeses mahapöördes nägime põllul "karujälgi". Hiljem selgus, et Švedas oli sellest mahapöördest otse sõitnud. Samas kohas käis kraavis ka Saluri," rääkis Roosimaa. Harju KEKi rallipaari sõit sujus kuni katse 17 kilomeetrini, kuhu oli ehitatud kunstlik šikaan. "Tolmus ei näinud õiget pidurduskohta. Spinn ja paras nõkerdamine koos mootori väljasuretamisega röövisid kümmekond sekundit, mille katse lõpus ka võitjameeskonnale kaotasime. Seega kaks esimest kohta olid juba püüdmatud."
"Katse lõpus ootasime Andrus Lauri ning kui mehed ja masin kohal, saime rõõmutantsu lüüa - esimene suure ralli poodium oli Margusel käes, kolmas koht absoluudis ning katkestanuid tippmeeskondi oli ainult kaks, kellest ühest olime selgelt kiiremad, tegi kolmandast kohast tõsise emotsioonipuhangu," lausus Roosimaa. Kokku jäi kaotust liidrile 24,7 sekundit.
"Olin siis ja olen praegugi väga positiivselt meelestatud," lausus Margus Remmak, kellele koht absoluutarvestuse kolme hulgas tuli kuuendal sportrallil. "Hing ihkas seda kohta! Et see võimalikus sai, oli väga hea. Võit olnuks muidugi parem, kuid konkurendid läksid niipalju kiiresti eest ja me ei olnud valmis neid seekord püüdma. Auto on aga võiduvõimeline!"
Rallihooaeg jätkub juba juuli lõpus Lõuna-Eestis toimuva ralliga. Ka seekord on meeskond esindatud koosseisus Margus Remmak - Urmas Roosimaa.
|
|
|
|