Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Viru ralli > Rainer Aus alistas Viru rallil kõik konkurendid |
|
Rainer Aus alistas Viru rallil kõik konkurendid
|
Loe lisaks |
|
|
Neljanda rahvusvahelise Viru ralli võitsid Rainer Aus - Toomas Kasak. Subarul võistelnud mehed pidasid viimaste meetriteni esikohaduelli Mitsubishil sõitnud Priit Saluri ja Indrek Lepaga.
30. juunil ja 1. juulil peeti Rakvere ümbruse teedel neljas rahvusvaheline "Viru ralli 2006". Võidusõit kuulus kolmanda etapina Eesti meistri- ja karikavõistluste arvestusse.
Välisvõistlejate vähesus ning võimsate WRC-autode puudumine muutis Viru ralli kiiruskatsed lahingutandriks, kus heitlus esikohale käis N-rühma autodel kihutanud meeste vahel. Kui mai keskel sõidetud Eesti autoralli meistrivõistluste teisel etapil valitsesid soomlased, siis Rakvere ümbruses peetud kolmandal osavõistlusel hõivasid poodiumikohad vaid eestlased.
Algas võistlus edukalt rallipaarile Rainer Aus - Toomas Kasak (Subaru Impreza). Avapäeval, mil läbiti kolm kiiruskatset, osutusid kokkuvõttes kiireimaks Kari Ali-Rantala - Petri Vihavainen (Mitsubishi Lancer Evo 7). Soomlaste lootused üldvõitu püüda kustusid neljandal kiiruskatsel - ralli liidritena katsele startinud mehed katkestasid ralli vahetult pärast Kehala karjääri. Vihavainen nimetas katkestamise põhjuseks purunenud ülekande.
Pikad katsed liiga pikad?
Pikad kiiruskatsed said saatuslikuks teistelegi rallipaaridele. Nii katkestasid võistluse juba avakatsel väljasõidu tõttu Tiit Rattasep - Risto Härm (Honda Civic Type-R), Martin Kiil - Peedu Kurvits (Honda Civic Type-R) ja Reiko Lempu - Indrek Jõeäär (Honda Civic Type-R). Ekipaaži Einar Soe - Tarmo Kaseorg Lada VFTS ei pidanud suurele valule aga lihtsalt vastu...
Siiski osutus kogu võistluse karmimaks sama kiiruskatse, kus liidrikohalt jäi ralli pooleli soomlastel. Vinni katse osutus võistlejaile väga raskeks - katkestas või ei jõudnud katsele 12 esimesel päeval startinud autot, lisaks veel kolm laupäeval võistlust alustanud 2. liiga ekipaaži.
Teisel päeval nn superally-süsteemis jätkanud Lempu - Jõeäär said neljandat kiiruskatset sõita vaid paarsada meetrit, kui purunes käigukast. Esmakordselt BMW M3 ralliautol kihutanud Einar Laipaik - Siimo Suvemaa katkestasid võistluse pärast Kehala ringi läbimist mootoririkke tõttu. Timmu Kõrge - Erki Pints (Lada VFTS) tegid avarii Kehala ringile sisenemisel trampliinil samas kohas, kus mullu sõitsid rajalt välja Timo Vaarmann - Kristo Kallas. Aigar Pärs - Mairo Romandi (Honda Civic Type-R) olid katusel katse lõpuosas metsavaheteel Mustjärve lähistel.
Kehala ringile järgnenud karjääriosas seisis 100-meetrisel lõigul vähemalt neli ralliautot. Fordil sõitnud teise liiga ekipaaži Janar Muttik - Raul Ellermäe autol läks mootor põlema. See õnnestus kustutada tänu samas läheduses katkestanud kaasvõistlejate abile.
Kolme masinaklassi liidrid kaotasid väljasõidu tõttu koha
Kui viimasel kiiruskatsel lõppes esikohaduell Rainer Ausi - Toomas Kasaku ning Priit Saluri - Indrek Lepa vahel, tabas ebaõnn järgnenud võistlejaid, kel "soolas" klassivõit.
Umbes kilomeeter enne lõppu sõitsid seitsmendal katsel kraavi A5 klassi liidrid vennad Ojaperved. Masin õnnestus meeste endi ja paari külamehe jõupingutusel teele tagasi lükata, kuid selleks kulus tublisti üle 10 minuti ja 50-sekundiline edu F2 arvestuses oli minevik.
Umbes paarsada meetrit enne viimase katse finišit keerasid Subaru Impreza kraavi katusele senised suure A-rühma liidrid Georg Gross - Mikk Seger.
Seitsmes lisakatse sai saatuslikuks ka teise liiga liidritele. Mario Karuse ja Allain Karuse eksisid Lavi allikate juures mahapöördes asfaldile. Kurv läks pikaks, auto käis korraks kraavis, sai pealtvaatajate abil teele tagasi, kuid purunes pooltelg.
Esikümnes "suured N-id"
Üle pika aja sai rallipublik kaasa elada pingelisele võidukihutamisele kuni viimaste meetriteni. Esimest korda üldvõiduni jõudnud Rainer Aus - Toomas Kasak edestasid teiseks tulnud rallipaari Priit Saluri - Indrek Lepp kokkuvõttes 1,2 sekundiga. Ralli finišis nentis Saluri, et esimene ja kolmas koht võidetakse, teine ja neljas kaotatakse. Aus aga märkis, et võidu võtit ta öelda ei tea: "Kui teaks, siis ainult seda kasutaksingi!"
Kolmanda tulemuse said Viru rallil kirja Margus Remmak - Urmas Roosimaa (Mitsubishi Lancer Evo 6). Harju KEKi ralliklubi ridades sõitnud mehed jäid seitsme katse kokkuvõttes võitjaile alla 24,7 sekundiga. Tiimi juhtfiguur Ivar Raidam sõnas, et ehk aitas hea tulemuse saavutamiseks kaasa uus käigukast: "Lõpuks sai investeeritud "otsekasti". Teistel on ammu sellised olemas."
Samuti "Evo kuuel" sõitnud Jaan Mölder - Tõnu Vunn platseerusid seitsmendale kohale, olles 2,6 sekundit aeglasemad, kui kuuendaks tulnud leedu sõitjad Vytautas Švedas - Žilvinas Sakalauskas uuel Mitsubishi Lanceril.
"Me ei saanud terve ralli jooksul korralikku rütmi kätte. Minul oli keeruline harjuda selleks ralliks eestikeelse legendiga ja Tõnul oli raske teistsuguse süsteemiga kohaneda," selgitas Mölder. "Arvestades seda, et meil on ka kuus aastat vanem auto, siis asi isegi kõige hullem ei olnud," lisas valitsev N-rühma Eesti meister, kes sel korral pidi tunnistama ka Andrus Lauri ja Martin Rauami paremust.
F2 arvestuses ja klassis N2 saavutasid võidu Egon Kaur - Avo Kristov (Renault Clio RS Ragnotti), klassis A5 olid parimad Janek Minkovski - Martin Ansi (Ford Focus).
Rahvuslikus rühmas võitsid kolmanda etapi E8 klassi Lada Samaral sõitnud Kaspar Koitla - Toomas Valter. Klassis E7 olid parimad Raul Viilo - Taivo Tuusis (Toyota Starlet), klassis E9 jõudsid võiduni Endel Kraas - Mait Mättik (BMW Alpina). Vaatemängulist sõitu pakkunud Siim Viisut - Mart Viisut (Nissan Pulsar) olid ainsad, kes finišeerisid E10 arvestuses.
Teise liiga autodele armu ei antud
Teise liiga võistlusautosid oli etappi alustamas 18, sealhulgas neli noortearvestuses. Neljast sõidetud katsest võitsid kaks Mario Karuse - Allain Karuse. Katsevõiduni jõudsid ka Peter Loorits - Taivo Jaansoo ning Vahur Err - Meelis Goldberg (mõlemad Nissan Sunny). Paraku katsevõidud edu ei toonud ning võiduni jõudsid stabiilselt sõitnud Jan Õunaste - Jarno Talve (Nissan Sunny GTi). Finišeeris teises liigas 11 ekipaaži.
Eesti autoralli meistri- ja karikavõistlused jätkuvad 28.-29. juulil Võrus sõidetava 10. rahvusvahelise Lõuna-Eesti ralliga, mis kuulub neljanda etapina ka Põhja-Euroopa meistrisarja.
Viru ralli 2006 tulemused
1. Rainer Aus - Toomas Kasak (Subaru Impreza) 58:26,3
2. Priit Saluri - Indrek Lepp (Mitsubishi Lancer Evo 9) +1,2
3. Margus Remmak - Urmas Roosimaa (Mitsubishi Lancer Evo 6) +24,7
4. Andrus Laur - Priit Kinnunen (Mitsubishi Lancer Evo 8) +34,1
5. Martin Rauam - Kristo Kraag (Subaru Impreza) +54,3
6. Vytautas Švedas - Žilvinas Sakalauskas (Mitsubishi Lancer Evo 9) +57,1
7. Jaan Mölder - Tõnu Vunn (Mitsubishi Lancer Evo 6) +59,7
8. Ago Ahu - Kalle Ahu (Subaru Impreza WRX STI Spec C) +1:29,9
9. Marko Virkoja - Jaan Põldsepp (Mitsubishi Lancer Evo 8) +2:17,4
10. Andres Kask - Hanno Lõpp (Subaru Impreza) +2:34,3
|
|
|
|