Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Maailmameister selgub Uus-Meremaal?
|
Loe lisaks |
|
|
Pelgalt statistikast lähtuvad spetsialistid usuvad, et Uus-Meremaa ralli võitjast saab ka maailmameister. Neljal eelmisel hooajal on see tõepoolest nõnda läinud. Millised on väljavaated tänavu?
Mullu nautis Uus-Meremaa ideaalsetel ralliteedel tähesära Peugeot meeskond, kes võitis 23 kiiruskatset. Sel aastal see enam võimalik pole. Mitte, et tiim lati alla lasknud oleks, vaid katsete arvu vähendati 22-le!
MM-tiitli kindlustanud Marcus Grönholm edestas teise koha saanud Harri Rovanperät ligi nelja minutiga. Peugeot'de ülekaalust räägib seegi, et kuni silmapaistva õhulennuga teelt kadumiseni hoidis 40-sekundilise eduga Grönholmi ees liidrikohta Richard Burns.
Kuna Uus-Meremaa ralli toodi kuus kuud varasemale ajale, on ilmafaktoril senisest veelgi määravam roll. Hilissuvi tähendab vihmasadude aega ja see võib paremusjärjestuses olulisi muutusi esile kutsuda. Võrreldes teiste rallidega on Aucklandi ümbruses sõidetaval rallil stardikohal suurem tähtsus.
2001. aastal läks Grönholm teisel päeval esimesena rajale ja pidi konkurentidele teed lahtisest kruusast puhastama. Soomlane sai sellega edukalt hakkama, kuid kaotas kaks ja pool minutit! Hiljem suutis ta vahe uuesti ühele sekundile vähendada, kuid kümnesekundiline trahv valestardi eest kukutas ta teiselt kohalt viiendaks. Seega konkurentsi üle kurta ei saa.
Tänavu saab esimesena stardi Burns ja inglane ei salga, et loodab kõigevägevama abile. "Kui pean kuivades tingimustes alustama, on mul väga raske esikoha pärast võidelda, sest ajakaotust Marcusele ja Harrile hiljem tagasi teha pole ilmselt võimalik. Seepärast loodangi, et sajab vihma."
Kui paaril viimasel aastal on Peugeot Uus-Meremaal vähe vastupanu kohanud, siis tänavu segab arvatavasti kaarte Citroën. Maakera kuklapoolel debüüti tegev tiim läheb võistlustulle modifitseeritud Xsaraga. Alati tugevad on Subaru ja Ford, eriti oodatud on Markko Märtini start värskel Focus WRC-l.
|
|
|
|