Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Peatselt antakse start Uus-Meremaa rallile
|
Loe lisaks |
|
|
Uus-Meremaa maastik pakub head võimalust nobedaks sõiduks - sealsed teed on MM-sarjas sõidetavate seas ühed tasasematest. Rada ei kurna autot, seega on olulisim juhi panus. Milline meeskond on teinud parimat tööd ning kui head on piloodid, sellesse aitab ehk selgust tuua täna 43 minutit peale südaööd algav võidukihutamine Uus-Meremaal, kui 19,82 kilomeetri pikkusele Batley kiiruskatsele stardib esimene võistlusauto.
Sellel aastal on ralli käiku muudetud, Maramarua metsaradadel sõidetakse vaid kolmandal päeval - esimesed kaks päeva veedetakse Auclandi lähistel. Välja on jäetud alati lemmikute seas olnud Whaanga ranniku kiiruskatsed. Põhjuseks muudatused reeglites, mis näevad ette teeninduse koondamist ühte kesksesse teenindusalasse.
Uus-Meremaa ralli staatus meistrivõistluste kavas on varasemate aastatega võrreldes muutunud. Kui varem oli tegemist mudase ja märja ralliga, siis eelmisel aasta muutus rada kuivaks ja tolmuseks. Peen kruus kivisel pinnasel annab juhtidele hea võimaluse seda ära kasutada kiiremaks sõiduks. Kuiv ja tolmune lahtine kruus tähendab, et esimesed sõitjad puhastavad teistele rada.
Markko Märtini kaardilugeja Michael Park ütles Kanal 2-le antud usutluses, et stardipositsioon pole kõige parem, kui ilm on kuiv. "Neljandalt kohalt startimine on hea juhul, kui rada on niiske või märg, siis on teekate püsivam," rääkis Park.
Viimaste nädalate jooksul on Aucklandi piirkonnas olnud nii sademeid kui päikesepaistelisi päevi ning võib oodata, et taoline vaheldumine jätkub.
Autoralli MM-i liidrit Richard Burnsi häirib samuti startimine võistlejaterivi eesotsas: "Kui pean kuivades tingimustes alustama, on mul väga raske esikoha pärast võidelda, sest ajakaotust Marcusele ja Harrile hiljem tagasi teha pole ilmselt võimalik."
Burns juhib Colin McRae ees ühe punktiga üldarvestuses, kuid ei ole võitnud rallit alates sellest, kui tuli 2001. aastal Subarul maailmameistriks.
Uus punktisüsteem saraneb F1 omaga, paneb suurema rõhu järjekindlusele ja Burns teatas, et on üsna võimalik võtta tiitel ka ralli võitudeta.
Colin McRae teeb oma esimese sõidu Citroeniga Uus-Meremaal, olles võtnud seal rallivõidu Subarul 1993. aastal. "See on hea ralli ja pean ütlema, et üks minu lemmikutest," ütles šotlane.
"Kui on kuiv, ei ole ma võimeline võitma, kui just teistel probleeme ei ole. Teisena esimesel päeval startida ei ole eriti lootustandev. Muidugi kõike võib rallis juhtuda ja kui sajab, räägime juba teist juttu."
Meeskonnakaaslane Carlos Sainz rääkis samuti, et see on üks paremaid rallisid. "Siin võib täielikult keskenduda sõitmisele ja ei pea auto pärast muretsema. Ralli sarnaneb enim Soomega," ütles üldkokkuvõttes 16 punktiga kolmandal kohal platseeruv Hispaania ralliäss.
Ford loodab sekkuda poodiumiheitlusesse rallil, mis on nende uue Focuse debüüt. Oma tubli panuse annab kindlasti piloot, kellele järgneva kolme võistluspäeva jooksul pöialt hoiame.
Alister McRae, kelle meeskond on võtnud aasta puhkust naasmaks MM-karusselli järgmisel aastal, tuleb võistlusrajale 2002. aasta seadistusega Mitsubishi Lanceril.
MM punktiseis enne Uus-Meremaa etappi
1. Richard Burns (ENG) Peugeot - 18
2. Colin McRae (SCO) Citroën - 17
3. Carlos Sainz (ESP) Citroën - 16
4. Markko Märtin (EST) Ford - 13
5. Sebastien Loeb (FRA) Citroën - 12
6. Marcus Gronholm (FIN) Peugeot - 10
7. Tommi Makinen (FIN) Subaru - 9
8. Francois Duval (BEL) Ford - 8
9. Gilles Panizzi (FRA) Peugeot - 4
10. Petter Solberg (NOR) Subaru - 3
- Cedric Robert (FRA) Peugeot FFSA - 3
- Toni Gardemeister (FIN) Þ;koda - 3
11. Armin Schwarz (GER) Hyundai - 1
Meeskondlik punktiarvestus
1. Citroën - 39
2. Peugeot - 34
3. Ford - 24
4. Subaru - 12
5. Škoda - 5
6. Hyundai - 3
|
|
|
|